[ALL] R-Performance - korekta i wybuchło turbo

Czyli szeroko pojęte modyfikacje naszych aut.
Awatar użytkownika
rafrut6
Forumowicz
Posty: 1401
Rejestracja: 23 lut 2010, 21:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Olsztyn-LW

[ALL] R-Performance - korekta i wybuchło turbo

Post autor: rafrut6 »

Czyli Rogal po tym co napisał juz sie nie odezwał?? Nie próbował sie dogadac??
http://www.rbauto.eu
POLECAM
:)
Było Toledo ALH 165/350NM
Było S1 -180/400 NM
Jest Toledo 2.3 AGZ 150
B
Bambusek
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 15 lut 2012, 11:33

[ALL] R-Performance - korekta i wybuchło turbo

Post autor: Bambusek »

regii.kr pisze:a za te 150zł dostałeś fakturę albo paragon ?

bart111 pisze:Nie


Hmmm... Moim zdaniem to mornalna rzecz. Sam tez zadnego rachunku nie dostalem po zrobieniu programu ;) Ma czyste pieniadze z tego a w razie wystawienia rachunku traci.
S
Syncro
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 27 maja 2012, 12:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] R-Performance - korekta i wybuchło turbo

Post autor: Syncro »

Bambusek pisze:
regii.kr pisze:a za te 150zł dostałeś fakturę albo paragon ?

bart111 pisze:Nie


Hmmm... Moim zdaniem to mornalna rzecz. Sam tez zadnego rachunku nie dostalem po zrobieniu programu ;) Ma czyste pieniadze z tego a w razie wystawienia rachunku traci.

Ale jak się odpowiedni urząd tym zajmie to popłynie. Bart ma teraz na niego haczyk ;)

I między innymi dlatego nasz kraj jest biedny...
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] R-Performance - korekta i wybuchło turbo

Post autor: kornat »

Syncro pisze:I między innymi dlatego nasz kraj jest biedny...

I tak by był biedny, tylko więcej by nasi kochani rządzący diety by dostawali

Kolejna odpowiedź Witka
Witam ponownie. W takim razie napiszę kilka kolejnych punktów tym razem bardziej szczegółowych – sama esencja:

1. Samochód będąc w posiadaniu poprzedniego właściciela prawie od zawsze generował problem. Na tym starym wykresie sprzed 4ech lat dało się zrobić ok. 170PS ale nie na parametrach jakie dają taką moc w innym egzemplarzu – tylko na wyższych cos od zawsze mówiłem !!. Wykres wykresem a to co jest wgrane w ECU to inna sprawa. Po tym jakie zadaje tuner parametry widzi czy silnik jest lepszy czy gorszy.
2. Czas leciał a autko jeździło. Trafiło do mnie na kolejne korekty i diagnozy. Wtedy po pomiarach na hamowni było widać, że moc spadła i podciąganie jej nie jest możliwe bez znacznego dymienia itp.
3. Właściciel dowidział się dodatkowo o oryginalnym przebiegu pojazdu, był on to co na liczniku plus ponad 200.000km. Czyli oryginalnie ponad 350.000km Toledo miało 2 lata temu. Piszę to po to żebyście byli świadomi o jakim przebiegu mówimy bo nie jest to ASZ po 150.000km… taki silnik nie będzie miał problemów.
4. Zbliżały się koszta, pojawiały się problemy. Właściciel sprzedał auto „w czas”. Pech chciał, że trafiło do kolejnego klubowicza. A on jak inni zaczął robić kolejne kroki.
5. Sprzęt trafił do mnie z zamontowanym dodatkowo nowym turbo ARL. Na tym programie z wykresu pomiar RUN2 z godziny 10.39 miał wtedy niestety już tylko około 150PS. Dymił na wszystkie kolory świata itp. Mogłem wykonać tylko kroki tak aby sprzęt mógł jeździć bo BART chciał niwelować koszta.
6. Jak za czasów Barta tak i za Tomiego: jednego i drugiego znam, moja praca przy aucie to była pomoc, diagnostyka, szukanie drogi i ukierunkowywanie – od momentu kiedy zaczął być problematyczny. Pomimo poświęconego czasu nie brałem za usługę, dostawałem na „prąd do hamowni”. Wiele razy robimy coś w kierunku Klienta. Wychodzę z założenia, że jak poświęcę godzinę dla czyjegoś dobra włos mi z głowy nie spadnie. Przyjmujemy każdego starym i nowym autem nie separujemy i odsysamy tylko tych którzy maja drogie świeże auta = gruby portfel.
7. Ostatnie spotkanie z BARTem było po naprawie silnika. Silnik owszem trochę ożył i wzrosły parametry z około 150PS na 164PS. Przestał dymić na kolory „tęczy” i został tylko czarny dym. Dlatego wysiadłem z auta i powiedziałem to co czytaliście wcześniej. To, że podnoszę tylko troszkę doładowanie i nic więcej żeby zamknąć temat. Przykro mi Bart, że tego nie pamiętasz tak samo nadal mnożysz liczbę moich pracowników.
8. Między 10.39 kiedy wykonałem pierwszy pomiar mając w aucie diagnostykę i sprzęt do programowania sterownika a w WINOLSie zmodyfikowany gotowy program (z poprzedniego spotkania). Miałem 20cia minut !! bo tyle jest na wykresie czasu od/do kolejnego felernego pomiaru na podniesienie dwóch map i wgranie softu do ECU – na to potrzeba max 5-8min. Czyli mam rozumieć BART, że siedziałem resztę czasu w aucie a Ty pod brama ? trochę jednak długo nie sądzisz ?? wróć dwa ostatnie zdania punkt 7.
9. Auto po felernym pomiarze Ty powiedziałeś, że zabierasz !! widocznie assistance i darmowe holowanie z którego skorzystałeś były bliskie serca. Tak samo naprawa u swojego mechanika a nie u mnie. Powiedziałem owszem, że mam grube projekty, Ci co nas dobrze znają i bywają na miejscu dobrze wiedzą o której zaczynamy i kończymy pracę. Ostatnie trzy tygodnie pracowaliśmy od 9tej do 2ej- 3ej w nocy. I dlatego powiedziałem skończe to co spędza nam obecnie sen z powiek i dopiero mogę zacząć szukać problemu w Toledo. PROBLEMU BRAKU MOCY a nie czasu na wymianę turbo – to zasadnicza różnica. Wymienić turbo (czas pracy ok. 5-6godzin) a znaleźć problem - czemu auto z przebiegiem prawe 400.000km które od dobrych 2lat nie generuje mocy i jest problematyczne.
10. Na koniec po zapakowaniu auta na lawetę przyszedłeś wymienić ostatnie zdania. Tym finalnym była prośba do mnie która w ostatniej mojej wypowiedzi okroiłem żeby nie robić Tobie wstydu. Powiedziałeś dokładnie cyt ”… proszę nie mów nikomu z klubu i wspólnych znajomych o dzisiejszym spotkaniu mam dosyć auta naprawie go i może uda się komuś o***olić w klubie”
11. Na co odpowiedziałem spokojnie, jest to Twoja prośba i nikomu o dzisiejszym spotkaniu nie powiem. Po czym dowiaduje się, że kilka dni później założyłeś fajny wątek.
Spotkania i ustalenia wyglądały od zawsze tak. Dzwonił Tomi – Rogal mogę wpaść Toledziakiem na rolki byśmy zobaczyli co tam z nim – mówiłem spoko wpadaj. Tak samo z Bartem – dzwoniłeś czasami gadaliśmy o aucie, a jak chciałeś się umówić – zawsze był czas w terminarzu. Wiecie jak to jest znajomymi… chociaż jak się okazało pseudo znajomości, wyszły z tego.
Reasumując, od prawie 4ech lat pomagam przy diagnozach przebiegowego „trupa”. Forumowy kolega sprzedaje w klubie koledze piękny cukierek w ładnym papierku, który po odpakowaniu okazuje się, że zamiast toffi jest z „gówna”. Pech chciał, że drugie turbo pada jak ja trzymam nogę na gazie...
Mój stary dobry znajomy zajmujący się tuningiem w czasach kiedy ja bawiłem się jeszcze w piaskownicy mówił żartobliwie „stary ja staram się nie dokładać do aut Klientów więcej niż trzy stówki” no Panowie… w tym przypadku nie udało się, popłynę na więcej :mrgreen:

Turbo ASZ uszkodziło się po jazdach po torze, może to w końcu dotrze do Ciebie, że masz problem z ciśnieniem oleju jak silnik jest zgrzany – czyli dokładnie tak jak na hamowni kiedy auto stoi w miejscu i jest testowane pod pełnym obciążeniem.

NIE POPEŁNIŁEM BŁĘDU, JAK WIDZICIE STARAŁEM SIĘ POMÓC – TO CO NAPISAŁEM TO 101% PRAWDA BEZ KOLOROWANIA - OD PONIEDZIAŁKU 10.00 ZACZYNAM PRACĘ ZAPRASZAM CIĘ BART NA ROZMOWĘ DO STOŁU –DOKŁADNĄ GODZ MOŻEMY USTALIC TELEFONICZNIE.

Dostaniesz ode mnie pieniądze - 50% ceny nowego turbo ARL bo akurat ja MAM HONOR – NIE DOSTANIESZ TURBINY, bo każda kolejna uszkodzi się jak dwie poprzednie. Jest to kwestia czasu. Kupując Ci turbinę stanął bym znów w łańcuchu który będzie obciążony przy kolejnej awarii.

Proszę przywieź ze sobą sterownik silnika w który wgram serię, z auta jeżeli są proszę zerwać moje naklejki. KOŃCZE SPOTKANIA Z TYM TOLEDO RAZ NA ZAWSZE.

Po kolejne 50% proszę się zwrócić do Volkswagena za to, że wypuścił silnik który po prawie 400.000km generuje problemy, do Garrett jeżeli faktycznie jest tak jak pisze ROB555, oraz do swojego mechanika i Bóg wie kogo jeszcze.

Ktoś napisał, że robię buble przy ”grupowych tuningach” – nie, nie robię nawet w czasach kiedy cos takiego organizowaliśmy, aut na jeden dzień nie było umówionych więcej niż 2 max 3. Na cały dzień pracy od świtu do nocy !. Nie było to na zasadzie godzinka na jeden wiec wypraszam sobie !!. Z grupowych zresztą zrezygnowaliśmy ponieważ początkowo lista była długa, z tej listy przyjeżdżało 70%, z tych 70% tylko 40% nadawało się do zmodyfikowania. Niejednokrotnie zapisany na full terminarz kończył się tym, że siedziałem z założonymi rękami.
Nie jestem na wszystkich forach na których pojawił się ten watek. Bardzo bym prosił o umieszczenie moich odpowiedzi na nich.
Awatar użytkownika
rafrut6
Forumowicz
Posty: 1401
Rejestracja: 23 lut 2010, 21:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Olsztyn-LW

[ALL] R-Performance - korekta i wybuchło turbo

Post autor: rafrut6 »

Skopiowałem To z Seat Racing- Wypowiedz Tomiego byłego własciciela Toledziaka Barta
Witam

Ponieważ zostałem tutaj pomówiony przez Pana tunera pozwolę sobie napisać prawdę. To co tutaj czytam nie mieści się w głowie, że nie wspomnę już o podstawach dobrego wychowania.

Dodam, że na podstawie art. 212 paragraf 1, pomówienia, których dopuścił się Witek odnośnie mojej osoby są karalne!

Przejdźmy do meritum sprawy:

Samochód nigdy za moje kadencji nigdy nie generował żadnych problemów!!!
170KM jakie zostały zrobione były zrobione na moją osobistą prośbę!!!
Chciałem mieć słabszy ale bezpieczniejszy setup, ponieważ samochód służył mi do jazdy na codzień
(tak to ustaliłem z Witkiem przed wirusem)
Samochód odwiedził hamownie jeden, jedyny raz czego wynikiem jest wykres zamieszczony na forum!!!
Nigdy nie byłem nim więcej w MR ani na korektach ani na żadnych diagnozach no bo i po co.
Samochód dobrze jeździł a ja nic więcej nie modyfikowałem.
Podczas tej wizyty NIC nie usłyszałem od Witka, że coś z silnikiem jest nie tak a wręcz przeciwnie, że jest zdrowy i to dobry zakup.

Prosiłem również o sprawdzenie przebiegu i również Witek potwierdził, że nic przy tym nie było grzebane i przebieg wydaje się autentyczny, zarówno patrząc na stan motorowni jak i wizualny toledo!!!

Więc pisanie o jakiś kosmicznych przebiegach jest strzałem w kolano!!!

Nigdy przy tym samochodzie jak to Witek pisze: "nie szukał żadnej drogi, nie ukierunkowywał"
bo nigdy nie było takiej potrzeby oczywiście za mojej kadencji!!!

Zresztą każdy kto próbował się kontaktować telefonicznie z Witkiem wie, że jest to czasami delikatnie mówiąc utrudnione....

Nie wiem, może Witkowi mieszają się już samochody ale na pewno nie pisze o moim ex-toledo!!!

Bart jak oglądał mój samochód pierwszy raz (było to na myjni na sadybie) zproponował, żebyśmy się przejechali (ja prowadziłem, Bart na prawym) a za nami jechał chyba Brat barta
i obserwował właśnie wydech i jakie kolory się z niego wydobywają przy pełnym bucie.
Było czyściutko i bezdymnie!!!

Dzień przed sprzedażą robiliśmy z Zielą wszystkie logi, żeby sprawdzić czy wszystko jest ok i było idealnie (co Ziela może potwierdzić)

Więcej w te sprawie nie mam nic do dodania!

Pozdrawiam T
http://www.rbauto.eu
POLECAM
:)
Było Toledo ALH 165/350NM
Było S1 -180/400 NM
Jest Toledo 2.3 AGZ 150
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[ALL] R-Performance - korekta i wybuchło turbo

Post autor: marek_igor »

ciekawe, ciekawe, postępy jakieś są

a gdzie prawda leży... ?
Awatar użytkownika
rafrut6
Forumowicz
Posty: 1401
Rejestracja: 23 lut 2010, 21:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Olsztyn-LW

[ALL] R-Performance - korekta i wybuchło turbo

Post autor: rafrut6 »

Ciężko powiedziec ale po wypowiedzi Tomiego widać ze Rogal pisze nieprawde ;)
http://www.rbauto.eu
POLECAM
:)
Było Toledo ALH 165/350NM
Było S1 -180/400 NM
Jest Toledo 2.3 AGZ 150
Awatar użytkownika
regii.kr
Forumowicz
Posty: 903
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[ALL] R-Performance - korekta i wybuchło turbo

Post autor: regii.kr »

do skarbówki go , oni wyciągną kasę z niego a co oni potrafią za grosza zrobić ;-) i oczywiście kup dyktafon albo w telefonie nagrywaj wszystko co z nim związane .
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[ALL] R-Performance - korekta i wybuchło turbo

Post autor: Roxon40 »

Tak sobie czytam to coraz ciekawiej się robi.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
wojtekm
Forumowicz
Posty: 937
Rejestracja: 14 cze 2011, 21:54

[ALL] R-Performance - korekta i wybuchło turbo

Post autor: wojtekm »

Roxon40 pisze:Tak sobie czytam to coraz ciekawiej się robi.

x2 :mrgreen:
Zablokowany