[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

232 na przód? Chyba raczej z tyłu. Najmniejsze jakie były montowane z przodu to 256 w najmniejszych benzyniakach (1.4, 1.6). W TDI 280 albo 288.
a
arni52

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: arni52 »

Mam wątpliwości bo chciałem założyć tarcze firmy speedmax ale są podzielone opinnie, w tolku zwiekszona moc i już hamulce nie dają rady, jakie tarcze założyć?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: kornat »

arni52 pisze: jakie tarcze założyć?

większe :P
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Sony »

arni52, wrzuć na przód 312mm i będzie miodzio, a na tył 256mm :)

Z tym, że obowiązkowo musisz mieć wtedy koła minimum 16", bo seria nie podejdzie. Jednak różnica w hamowaniu będzie KONKRET.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

Opcja minimum to 288 dobrej firmy. ATE daje radę. I wtedy nawet 15 cali potrafi wejść bez problemu (chociaż to podobno zależy od felgi).
Awatar użytkownika
Koszi
Forumowicz
Posty: 540
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:30

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Koszi »

Koledzy mam prośbę.
Mógłby ktoś po kolei napisać jak należy poprawnie odpowietrzyć układ hamulcowy?
I drugie pytanie.
Czy jeśli robimy jedno koło (regenerujemy zacisk) np. tylne to wystarczy dopowietrzyć to jedno koło czy cały układ?
H
Hubert
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:43
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Katowice/Gliwice

wymiana płynu hamulcowego

Post autor: Hubert »

Przed demontażem zacisku zapewne założyłeś "coś" na elastyczny przewód gumowy np. szypce zaciskowe.
W takim wypadku wystarczy odpowietrzy tylko jeden zacisk.

Odpowietrzyć układ pusty czy tylko tak naprawdę wymienić płyn w układzie.
W warsztacie mamy maszynę do wymiany płynu która podaje płyn pod ciśnieniem (ułatwia sprawę).
W pierwszym przypadku z pompą ABSu dobrze mieć komputer/interfejs diagnostyczny.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212343

A do samej wymiany potrzebujesz butelkę płynu hamulcowego DOT4, kawałek wężyka i butelkę oraz drugą osobę z silnymi nogami.
Zaczynamy od prawego tylnego koła, następnie lewy tył, prawy przód i lewy przód.
Jak wymienisz litr płyn w ten sposób to bądź z siebie i tej drugiej osoby bardzo zadowolony. Na warsztacie zazwyczaj wygląda to tak że wymienia się w sumie ok. 0.2 litra płynu.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

Czy jeśli robimy jedno koło (regenerujemy zacisk) np. tylne to wystarczy dopowietrzyć to jedno koło czy cały układ?


Powinno wystarczyć jedno, ale...

Koszi pisze:Mógłby ktoś po kolei napisać jak należy poprawnie odpowietrzyć układ hamulcowy?


Najlepiej w dwie osoby, chociaż ja robię to sam z 10cm wężykiem i butelką ;)

Odkręcasz korek zbiorniczka, odpowietrzanie zaczynasz od koła położonego najdalej od zbiorniczka, luzujesz odpowietrznik (lekko wykręcasz), nakładasz wężyk i pompujesz pedałem, aż w wężyku będzie czysty płyn bez bąbli powietrza - pozwól wylecieć "zmęczonemu", czyli pracującemu w ok. zacisku, jak uznasz, że jest ok to zakręcasz odpowietrznik i powtarzasz czynności dla pozostałych kół. Na koniec odpowietrzasz w ten sam sposób sprzęgło - odpowietrznik jest na skrzyni. Pamiętaj o kontrolowaniu i dolewaniu płynu do zbiorniczka.
Michal
Awatar użytkownika
Koszi
Forumowicz
Posty: 540
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:30

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Koszi »

Super dzięki wielkie

[ Dodano: 2013-07-11, 21:50 ]
Mam kolejne pytanie :)
Planuje odnowić (wyczyścić z rdzy i pomalować) zaciski i teraz pytanie.
Jak odkrece zacisk, bede wstanie odkręcić i ściągnąć jarzma oczywiście nie odkrecajac przewodów i nie ściągając linki?
Chodzi mi o przednie i tylne zaciski i jarzma.
H
Hubert
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:43
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Katowice/Gliwice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Hubert »

Z przodu jarzmo zintegrowane jest ze zwrotnicą.
Tak będziesz w stanie, tylko nie zostawiaj zacisku luźno, użyj kawałka drutu.

Do malowania sprawdza się np. hammerite, nie sprawdza się srebrzanka.
Dodatkowo prowadnice zacisku przesmaruj smarem silikonowym / syntetycznym
np. http://allegro.pl/smar-silikonowy-ptfe- ... 30325.html
kupisz w marketach budowlanych, jest jeszcze Plastilube z ATE lub Bosch-owski smar *prowadnice mają pracować płynnie*
ODPOWIEDZ