Toledo 2001 ASV - demontaż czyszczenie turbiny

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Toledo 2001 ASV - demontaż czyszczenie turbiny

Post autor: Szczepan »

Dorzucę, że ja jak rozbierałem turbinę, to żeby nie uderzać bezpośrednio młotkiem w turbo to uderzyłem kilka krotnie przez kawałek drewna (deska) i turbinka rozpadła się na pół bez większych problemów.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2012, 08:30 przez Szczepan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

Toledo 2001 ASV - demontaż czyszczenie turbiny

Post autor: cash »

Witam, dziś zabrałem się za długo oczekiwane czyszczenie ;-) I taki problem mam, że nie mogę odkręcić 2 śrubek torx, które trzymają kierownice. Jedną jakoś udało mi się wykręcić, przy następnej dwie końcówki torx mi się ułamały, a w trzecia już się obrobiła. Nie wiem co w tej sytuacji zrobić, ale czy jakbym zamoczył w nafcie bez odkręcania i powietrzem przedmuchał dało by to efekt?
Awatar użytkownika
lucassiuss
Forumowicz
Posty: 475
Rejestracja: 12 cze 2011, 13:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Smardzewice

Toledo 2001 ASV - demontaż czyszczenie turbiny

Post autor: lucassiuss »

możesz użyć jakiegoś środka typu wd40, możesz wziąć pobijak i młoteczkiem lekko popukać i próbować odkręcić a jak ta trzecia się trochę rozrobiła to wziąć impulsem spróbować z Sonego turbiną też były takie jazdy ale u niego się udało a jak nic nie pomoże to cóż wiertarka, wiertełko i gwintownik.
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

Toledo 2001 ASV - demontaż czyszczenie turbiny

Post autor: cash »

WD40 psiukałem parę dobrych razy i czekałem i nic.
Ale po kąpieli w nafcie, ale bez odkręcania kierownic nie ma sensu składać? Bo w wiertarki to się nie chcę bawić, bo zepsuje jeszcze bardziej ;)
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

Toledo 2001 ASV - demontaż czyszczenie turbiny

Post autor: marek_igor »

Zamiast wiercenia w śrubach, ja zaopatrzyłem się w taki zestaw YATO
http://www.amigo-narzedzia.pl/allegro/YT-0400.1.JPG

Jak śruba się obrobiła, bierzesz nasadkę minimalnie większą, niż otwór w śrubie, wbijasz młotkiem, nakładasz grzechotkę i próbujesz rozruszać lewo-prawo.
Jeszcze nie było śruby której nie odkręciłem z tymi kluczami :)
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

Toledo 2001 ASV - demontaż czyszczenie turbiny

Post autor: cash »

Tak zestaw właśnie pożyczyłem, tylko pewnie jakościowo nie dorównuje, bo dwie nasadki t20 mi się urwały przy końcu :-P No nic jutro kupię jakąś porządna nasadkę i śruby przy okazji i może pojdzie ;-)
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Toledo 2001 ASV - demontaż czyszczenie turbiny

Post autor: jakub_bb »

najlepiej jakimś palnikiem podgrzać obudowe
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Toledo 2001 ASV - demontaż czyszczenie turbiny

Post autor: szymekgd »

marek_igor pisze:Zamiast wiercenia w śrubach, ja zaopatrzyłem się w taki zestaw YATO


Kupiłem ten zestaw, komplet z małą grzechotka, dużą grzechotkę i w tej ostatniej zacina się blokada obrotów, a torxa ukręciłem przy rozkręcaniu sterownika...
Michal
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

Toledo 2001 ASV - demontaż czyszczenie turbiny

Post autor: marek_igor »

To jakieś lipne trafiliście te klucze. W moim zestawie akurat nie było grzechotek, więc napewno nie jest taki sam. Mam dokładnie ten co na zdjęciu.
Nasadki były wbijane w śruby nawet bardzo twarde i dużym młotkiem, i nie ma na nich żadnego śladu. Także są bardzo twarde. Ukręcić, to raczej nie ma mowy... Więc albo trafiłeś na jakąś podróbę, albo zestaw z grzechotkami był tańszy niż ten bez nich.... :)
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

Toledo 2001 ASV - demontaż czyszczenie turbiny

Post autor: leeon »

jakub_bb pisze:najlepiej jakimś palnikiem podgrzać obudowe


potwierdzam ;) tylko grzać korpus w miejscu gwintu jakimś palnikiem ręcznym ;) zalozyc klucz i z delikatnym "udarem" ;)
ODPOWIEDZ