[AKL] Wycie przy hamowaniu silnikiem

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
t
thores
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2011, 19:53

[AKL] Wycie przy hamowaniu silnikiem

Post autor: thores »

Witam. Czym może być spowodowane wycie przy hamowaniu silnikiem? Dźwięk nie jest zbyt głośny ale czasem denerwuje. Problem dotyczy tylko drugiego biegu i tylko przy hamowaniu silnikiem. Dźwięk podobny jak w starych autobusach ;-) Skrzynia DUU ale przebieg jeszcze sporo poniżej 100k. Poza tym brak innych ciekawych objawów.
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

Re: [AKL] Wycie przy hamowaniu silnikiem

Post autor: marek_igor »

thores pisze: przebieg jeszcze sporo poniżej 100k.


A jesteś tego w 100% pewnien ??
Objawy by mówiły o skrzyni biegów...
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[AKL] Wycie przy hamowaniu silnikiem

Post autor: remiq »

Stawiam na łożysko oporowe na wałku sprzęgłowym lub dyfer. Luz na satelitach lub któreś koło zębate napędu dyfra.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
t
thores
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2011, 19:53

[AKL] Wycie przy hamowaniu silnikiem

Post autor: thores »

Tak, przebiegu jestem pewny. Jest to tak naprawdę dopiero 70k. Czyli generalnie skrzynia do magika i niech patrzy co tam ciekawego? Czy póki co czekać na poglebienie się objawów lub jakieś nowe... Rozumiem ze tego typu awarie jak kolega wymienił można wyeliminować inaczej niż przez wymianę skrzyni? Jaki to ewentualnie przedział kosztów? Dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[AKL] Wycie przy hamowaniu silnikiem

Post autor: remiq »

thores pisze:Rozumiem ze tego typu awarie jak kolega wymienił można wyeliminować inaczej niż przez wymianę skrzyni? Jaki to ewentualnie przedział kosztów? Dzięki za odpowiedzi.

no można przez jej naprawę :) Przedział kosztów to zależy od magika i czy złoży na częściach nowych, czy używkach (dyfer, bo łożysko wiadomo - nowe).
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
t
thores
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2011, 19:53

[AKL] Wycie przy hamowaniu silnikiem

Post autor: thores »

Jeszcze jedno pytanie. Czy to, że mam skrzynię DUU na 100% oznacza te słabe nity? Pytam bo gdzieś kiedyś wpadło mi w oko coś o tym, że jakoś w okolicach 2002 roku zaczęli montować grubsze nity. Samochód jest z samej końcówki 2001. Jest jakakolwiek szansa, że problem nitów mnie nie będzie dotyczył?
ODPOWIEDZ