Wymiana uszczelki pod głowicą

Tematy ogólno-techniczne
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: szymekgd »

leeon pisze: Jednak gdy ma już nalatane ok 10-12kkm (czyli w okolicy wymiany) to "zjada" go w przeciągu tygodnia.


A jak jeździsz w przeciągu tego tygodnia? U mnie olej trzyma poziom i nie dolewam, ale jak np. w zeszłym roku przejechałem się autostradami - śr. 150km/h do Zakopanego to musiałem dolać ze 150ml - obstawiam odmę ;)

leeon pisze:samo turbo tez go nie pożera bo wtedy by kopcił na czarno


Raczej niebiesko, przy czarnym wtryski i/lub przepływka/filtr do sprawdzenia.

leeon pisze:Zimą gdy aku odmówi wspolpracy i odpalam na kable z komory silnika wydobywa sie chmura białego dymu (woda w obiegu?).


Bardziej para wodna w wydechu, w suche dni, latem też zakopci? Mój przy ostatniej pogodzie też na szaro poddymi, ale mam zwiększoną dawkę rozruchową.

leeon pisze: - Bardzo duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym (gdy go odkręcę na gorącym silniku).

Tak wlasnie rosnie i syczy bardziej niz wczesniej.


Układ jest podciśnieniowy, po otwarciu wyrównuje się ciśnienie, podmień korek.

leeon pisze:- Rozrząd ma nalatane 75kkm


Sporo, chodzi pogłoska, że zmieniamy przy 60kkm.

leeon pisze: - Auto jak już się nagrzeje to wskazówka nie przekracza 90*, jednak gdy sie zatrzymam temperatura powolnie spada.


Ciepłe powietrze jest? Ja bym obstawiał zasyfioną chłodnica, węże, pompe wody z brakami w łopatkach.

Kiedyś już wrzucałem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... ?t=2087124
Michal
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: migacz1981 »

szymekgd pisze:Ja bym obstawiał zasyfioną chłodnica, węże, pompe wody z brakami w łopatkach.

I tu zgadzam się z szymekgd, ja miałem podobne objawy z tym że nie miałem tak dziwnych ubytków oleju.Większość osób sugerowała uszczelke pod głowicą (i to w 90% jest słuszna diagnoza,ja byłem wśród tych 10% ;-) ),ja postanowiłem ,że taniej będzie zmienić pompe wody niż zrzucić głowice,bo na pewno to Kościuszko nie żyje.Moja diagnoza okazała się słuszna pompa wody z dziwnym już ze starości wirnikiem (pierwszy montaż jeszcze),do tego uszczelniacz na wałku pompy się rozpadał i jego kawałki zatkały mały wężyk nadmiarowy ten co dochodzi do zbiornika wyrównawczego i to właśnie była przyczyna ginięcia płynu,bo obieg powoli się zatykał i cofało się ciśnienie w odwrotną strone i ze zdwojoną siłą waliło w zbiornik wyrównawczy od dołu na początku słabo i wtedy to niby płyn ginie nie wiadomo gdzie a on w niewielkich ilo.ściach uchodzi ze zbiorniczka otworami pod czarną nakładką z napisem G11 lub 12 ;-) potem w miare większego zatykania zaczeło mi płyn już wywalać tak że nie mogłem już jechać ( też miałem twarde górne węże)
Moja rada sprawdź drożność węży i króćca przy głowicy,następnie przepłucz też chłodnice.Jakiego płynu dolewasz jeżeli jakiegoś taniego marketowego to będziesz miał zasyfiony zbiornik wyrównawczy,nie wiem dlaczego ale te tanie płyny dobrze wychwytują wszelakie zanieczyszczenia i dlatego taki efekt.
I jeszcze dla wyjaśnienia wspomniana wyżej awaria miała miejsce w motorze o oznaczeniu AAZ niby oba silniki dzieli przepaść,ale przebieg układu chłodzenia mają taki sam różnica jest tylko w napędzie pompy wody AAZ ma go napędzanego z paska klinowego a ty w ASV napęd masz z rozrządu.Dlatego pisałem że wymiana pompy wody to nie problem ;-)
Jeżeli moje rady nie dadzą skutku to szykuj się na wielkie wietrzenie portfela :-/
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: leeon »

Dziękuję panowie za wypowiedzi, decyzja zapadła ;)
Dziś byłem zrobić wycenę uszczelek, rozrządu, uszczelniaczy zaworów, szklanek i wszystkiego tego coby już więcej nie grzebać w głowicy ;) Czekam na maila z ta okrągłą suma i nastawiam kolegę psychicznie na intensywna okupacje jego garażu ;)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: kornat »

Sam będziesz robił? Oczywiście pamiętasz o planowaniu głowicy przed ponownym montażem.
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: leeon »

Tak, będę robił wszystko sam (oczywiście planowanie zlecę fachowcowi). Mam zmysł techniczny, z reszta staram się robić w aucie wszystko samemu ;) Widząc kto pracuje w niektórych okolicznych warsztatach ciarki mnie przeszły :D
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: kornat »

leeon pisze:Widząc kto pracuje w niektórych okolicznych warsztatach ciarki mnie przeszły :D

Też to zauważyłem, w okolicy to tylko Bosch na Brandwickiej ale trochę drodzy albo A. Kluk z Niska
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: leeon »

Jest tez dobry magik od vagow w tdi w stalowej woli. Miesci sie w budynku bylej jednostki wojskowej(pomiedzy "turbo-rondem", a Hotelem/restauracja SEZAM) no ale terminy i koszty nie na studencka kieszen:)
p
powe88
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 lip 2011, 22:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Oleśnica

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: powe88 »

Zdiagnozowałem uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

Chcę kupić dobre markowe uszczelki Silnik AKL 1.6 8v.
uszczelka głowicy 06B103383H
śruby do głowicy
uszczelkę pod pokrywę zaworów 051103483A
uszczelniacze zaworu trzonka 027109675 (to są uszczelki zaworów?)

Numery z etki online

Proszę o pomoc w wyborze.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: remiq »

powe88 pisze:uszczelniacze zaworu trzonka 027109675 (to są uszczelki zaworów?)

tak

- Uszczelka głowicy - polecają Elring, Goetze lub Victor Reinz.
- śruby głowicy - ARP (jako jedyne są wielokrotnego użytku), Elring lub OEM
- uszczelka dekla - dowolna, bo w razie czego prosta i tania w wymianie
- uszczelniacze zaworów - Elring, Goetze, Victor Reinz
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
p
powe88
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 lip 2011, 22:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Oleśnica

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: powe88 »

Uszczelniacze zaworowe do głowicy wymieniałem 40 tys. km temu i po wymianie oleju auto nie brało wiec czy warto inwestować 200zł (Victor Reinz)?
Szpilki 06A103384C numer dobry.
ODPOWIEDZ