Witam, rozmyślam nad problemami mojego auta i rozważam 2 opcje: UPG i pompę, proszę o radę.
Objawy:
- Ubytki płynu chłodniczego (najczęściej latem ok litr na 1000km).
- Brak widocznych wycieków (węże posprawdzane)
- Bardzo duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym (gdy go odkręcę na gorącym silniku).
- Zaobserwowałem ciemny nalot w zbiorniczku wyrównawczym - olej?.
- Brak masła i rosy na korku oleju/bagnecie.
- Górny wąż chłodnicy twardy.
- Termostat wymieniony na original (sklep VW/AUDI 100zł), czujnik sprawny (porównywałem wskazania VAG'a)
- Auto bierze olej (średnio przed przewidziana wymiana zapala się zółta kontrolka poziomu (castrol magnatec 10w40 Diesel).
- Weże od IC maja delikatny nalot oleju (norma), turbo sprawdzane (znikome luzy wirnika, olej nigdzie tu nie cieknie), odma spocona, delikatnie wilgotne okolice uszczelki pokrywy zaworów.
- Zimą gdy aku odmówi wspolpracy i odpalam na kable z komory silnika wydobywa sie chmura białego dymu (woda w obiegu?).
- Rozrząd ma nalatane 75kkm.
- Auto jak już się nagrzeje to wskazówka nie przekracza 90*, jednak gdy sie zatrzymam temperatura powolnie spada.
Może ktoś mi pomoże pozbierać te fakty w jakąś jedna całość, bo już nie wiem co myśleć...
[ Dodano: 2013-03-26, 12:04 ]W odniesieniu do poniższego linku:
http://forum.opel24.com/topic/26190-obj ... ki-gowicy/
1 - tak
2 - kulawo to pojecie wzgledne - nie moge sie okreslić.
3 - Zimą jak każdy diesel, ale bez przesady
4 - nie,
5 - Czarny nalot,
6 - Wężykiem nadmiaru coś bombelkuje i paruje (nie wiem czy to spaliny czy ze wzgledu na temp cieczy)
7 - po otwarciu zbiornika plyn sie podnosi, ale nie wywala go wiecej niz wlalem
8 - niedogrzewanie
9 - Tylko górny wąż.
10 - nie mam jak sprawdzić
11, 12 - odpada