Wymiana uszczelki pod głowicą

Tematy ogólno-techniczne
p
pawelostrowski2
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 15 lip 2010, 12:28
Auto: 1M
Model: 1.9 ARL
Lokalizacja: Gdynia

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: pawelostrowski2 »

w tym tygodniu mam zamiar zrobić vagiem pomiary i ustalić co jest przyczyna urtaty częsciowej mocy. proszę o kody które mam zrobić i wkleje do tematu. odatkowo po remoncie silnika nie działa klima. bezpiecznik całe czynnik chłodzacy został sciągnięty i zalany nowy. ciśnienie jest prawidłowe ale nie załącza sie klima kostki sprawdzone mozecie podsunąc mi jakieś propozycje co to moze być z góry dziękuje.
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

Pompa czy uszczelka pod glowica??

Post autor: leeon »

Witam, rozmyślam nad problemami mojego auta i rozważam 2 opcje: UPG i pompę, proszę o radę.

Objawy:
- Ubytki płynu chłodniczego (najczęściej latem ok litr na 1000km).
- Brak widocznych wycieków (węże posprawdzane)
- Bardzo duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym (gdy go odkręcę na gorącym silniku).
- Zaobserwowałem ciemny nalot w zbiorniczku wyrównawczym - olej?.
- Brak masła i rosy na korku oleju/bagnecie.
- Górny wąż chłodnicy twardy.
- Termostat wymieniony na original (sklep VW/AUDI 100zł), czujnik sprawny (porównywałem wskazania VAG'a)
- Auto bierze olej (średnio przed przewidziana wymiana zapala się zółta kontrolka poziomu (castrol magnatec 10w40 Diesel).
- Weże od IC maja delikatny nalot oleju (norma), turbo sprawdzane (znikome luzy wirnika, olej nigdzie tu nie cieknie), odma spocona, delikatnie wilgotne okolice uszczelki pokrywy zaworów.
- Zimą gdy aku odmówi wspolpracy i odpalam na kable z komory silnika wydobywa sie chmura białego dymu (woda w obiegu?).
- Rozrząd ma nalatane 75kkm.
- Auto jak już się nagrzeje to wskazówka nie przekracza 90*, jednak gdy sie zatrzymam temperatura powolnie spada.

Może ktoś mi pomoże pozbierać te fakty w jakąś jedna całość, bo już nie wiem co myśleć... :570:

[ Dodano: 2013-03-26, 12:04 ]
W odniesieniu do poniższego linku:
http://forum.opel24.com/topic/26190-obj ... ki-gowicy/

1 - tak
2 - kulawo to pojecie wzgledne - nie moge sie okreslić.
3 - Zimą jak każdy diesel, ale bez przesady
4 - nie,
5 - Czarny nalot,
6 - Wężykiem nadmiaru coś bombelkuje i paruje (nie wiem czy to spaliny czy ze wzgledu na temp cieczy)
7 - po otwarciu zbiornika plyn sie podnosi, ale nie wywala go wiecej niz wlalem
8 - niedogrzewanie
9 - Tylko górny wąż.
10 - nie mam jak sprawdzić
11, 12 - odpada
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: kornat »

Jak odkręcasz korek na ciepłym silniku to poziom płynu rośnie i syczy? Podmień korek zbiorniczka i zaobserwuj. Jak nie pomoże to na 99% uszczelka a to koszt ok. 1000zł
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: leeon »

kornat pisze:Jak odkręcasz korek na ciepłym silniku to poziom płynu rośnie i syczy? Podmień korek zbiorniczka i zaobserwuj. Jak nie pomoże to na 99% uszczelka a to koszt ok. 1000zł


Tak wlasnie rosnie i syczy bardziej niz wczesniej. Przewertowalem neta pod wzgledem toku prac do wymiany, nie wyglada to tak tragicznie bd musial sie podjac - jednak nie wiem jednoznacznie jaka uszczelka idzie do asv.. etka podaje 038 103 383 H, AM, AN. Może ktoś doradzi, zebym nie zamawial z rozkreconym autem bo czas tez jest wazny;)
Awatar użytkownika
Dayanka
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 04 sty 2009, 12:54

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Dayanka »

miałam podobne objawy, nie wszystkie ale większość. Była uszczelka do wymiany
Diabła Wart Ten Mężczyzna, Który Nie Wie Czego Chce!
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Kitaj »

Ja to bym sie pospieszył bo o ile po rozgrzaniu silnika ci nie dymi na biało to płyn idzie do miski a jazda na czymś takim nie jest wskazana tym bardziej że dolewasz litr na tysiąc km...
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: szymekgd »

Kitaj pisze:Ja to bym sie pospieszył bo o ile po rozgrzaniu silnika ci nie dymi na biało to płyn idzie do miski a jazda na czymś takim nie jest wskazana tym bardziej że dolewasz litr na tysiąc km...


Ale olej też ubywa, pytanie gdzie znika?
Michal
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: leeon »

szymekgd pisze:
Kitaj pisze:Ja to bym sie pospieszył bo o ile po rozgrzaniu silnika ci nie dymi na biało to płyn idzie do miski a jazda na czymś takim nie jest wskazana tym bardziej że dolewasz litr na tysiąc km...


Ale olej też ubywa, pytanie gdzie znika?


Z olejem tez jest ciekawostka. Oleju po wymianie jakoś znacząco nie ubywa. Jednak gdy ma już nalatane ok 10-12kkm (czyli w okolicy wymiany) to "zjada" go w przeciągu tygodnia. Zaobserwowałem to już 2 krotnie. Może coś z olejem nie tak? Nie znam się na ich właściwościach niestety.

Rurką przy turbinie nie cieknie na pewno, samo turbo tez go nie pożera bo wtedy by kopcił na czarno, a tego w lusterku nie zaobserwowałem (często zerkam za siebie przy butowaniu).

Mi osobiście już ręce opadają, jak nie lag turbiny (o tym bylo w innym temacie) to podejrzenie uszczelki...

Czy mogę w jakiś sposób sprawdzić przedmuch uszczelki z relacji olej - chłodziwo ?
Np spuszczając oliwę i chłodziwo i dmuchanie kompresorem w bagnet szukając odpowiedzi w chłodzeniu? i odwrotnie? (tak wiem masło-maslane :mrgreen: ) Czy w ten sposób istnieje prawdopodobieństwo rozdmuchania uszczelki do reszty? teoretycznie w chłodzeniu panuje 1,5bara ;) .....
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: cash »

Pojedź może na test spalin w układzie chłodzenia. Mało kosztuje, a może coś podpowie ;)
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: leeon »

I tak też zrobię, pojadę do mechanika, niech zrobi test spalin i kompresji na cylindrach - jeśli z któregoś cylindra ucieka to mamy kolejny element układanki.
ODPOWIEDZ