[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: szymekgd »

W poniedziałek ma być u nas w granicach 0st. więc możesz sprawdzić czy podgrzewacz ruszy, myślę, że 10st. rozbieżności to sporo...
Michal
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: igi84 »

w zasadzie sprawdzałem wcześniej miernikiem czy załącza i kiszka ale sprawdzę to żaden problem :)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: szymekgd »

Zainstalowałem podgrzewacz i od razu widzę mankament - plus 2st., ecu załącza świeczki, odwożę córkę do przedszkola ~2km, gaszę, jadę do roboty i dupa, dolot ma powyżej 5st. i o odpaleniu świeczek mogę pomarzyć :(

Ręczne włączanie podgrzewacza jest bez sensu, ale podanie przy każdej temp. otoczenia z G72 do ecu, przez kilkanaście sekund (to nie ma być wieś tuning !) temp. -17st. - podgrzewacz zawsze odpali i będzie grzał do 80st. płynu ;) już nie. Pytanie jak to zrobić przy najmniejszej ingerencji w istniejącą elektrykę oraz proces zautomatyzować i max uprościć?
Moje pomysły:
1. Dołożyć przekaźnik zwierno/rozwierny sterowany z kabiny: rozciąć przy G72 przewód i z czujnika podłączyć pod zwierny, dołożyć rezystor 9k i podłączyć go do masy i pod rozwierny, przewód z ecu podłączyć pod wspólny.
2. Rozciąć wyjście z czujnika, dołożyć przełącznik w kabinie który je łączy. G72 ma std. charakterystykę 2.2k ntc (tak jak G62, G2 i pozostałe) i pewnie "pokaże" -20kilka stopni i nie wiem jak zareaguje ecu.
3. Czekam na propozycje ;)
Michal
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: vwir »

Możesz też wysłać córkę do przedszkola pieszo ;)
A tak na poważnie to mam wrażenie, że w tym całym szale podgrzewania zatraciłeś jego sens. Został on stworzony dla aut, ktore szły na rynek, gdzie są zimy. Plus 2 stopnie to nie jest zima, to jakaś popierdółka a nie zima ;) Podgrzewacz ma sens gdy jest zimno, rzędu -15, a nie +2. Gdzieś musieli ustalić balans pomiędzy zużyciem paliwa a podgrzewaniem silnika i ustalili akurat takie warunki.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: szymekgd »

A tak na poważnie to mam wrażenie, że w tym całym szale podgrzewania zatraciłeś jego sens.


;)

Do roboty mam 8km, przy plus 2st. płyn ma max. 70st., przy minus 15st. wskazówka nawet nie drgnie - lepiej jeździć na niedogrzanym silniku czy pokombinować z podgrzewaczem?
Michal
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: vwir »

Tak naprawdę to przy 70 stopniach na blacie olej ma praktycznie takie same właściwości smarujące jak przy 90. Więc nie przesadzajmy znowu z tym traktowaniem silnika jak by to był statek kosmiczny.

[ Dodano: 2013-02-10, 10:19 ]
A jeśli chcesz zmienić warunki zadziałania to spróbuj pogadać z jakimś tunerem. Może da się to zmienić 'przy okazji' jakiegoś chipa auta. I to by było profi rozwiązanie, a nie jakieś rezystorki....
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: szymekgd »

vwir pisze:Tak naprawdę to przy 70 stopniach na blacie olej ma praktycznie takie same właściwości smarujące jak przy 90. Więc nie przesadzajmy znowu z tym traktowaniem silnika jak by to był statek kosmiczny.


Ale ciepło w kabinie się przyda? :mrgreen:

A jeśli chcesz zmienić warunki zadziałania to spróbuj pogadać z jakimś tunerem. Może da się to zmienić 'przy okazji' jakiegoś chipa auta. I to by było profi rozwiązanie, a nie jakieś rezystorki....


I tu masz rację, ale dałem d..., za późno przeczytałem o tej mapie i mam już gotowe kości z korektą (pod 216)...

Odnośnie druciarstwa, dołożyłem tyle:

[center]Obrazek [/center]

więc dodatkowego rezystorka nawet nie będzie widać ;)
Michal
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: Kitaj »

szymekgd pisze:Do roboty mam 8km


szymekgd pisze:lepiej jeździć na niedogrzanym silniku czy pokombinować z podgrzewaczem?


Ja bym proponował PKS :-D
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: szymekgd »

Kitaj pisze:Ja bym proponował PKS :-D


:-D

Czyli tracę 2h dziennie na tej samej trasie i dodatkowo muszę zrobić 3-4km z buta wiem, dla zdrowia :-P
Michal
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: vwir »

Ale ciepło w kabinie się przyda?

No bez jaj... 70 stopni to chyba wystarczające ciepło w kabinie ;)
ODPOWIEDZ