Witam
Za pozwoleniem jednego z moderatorow przedstawie FAQ (czyli co i jak) z mechanizmem wycieraczek, poniewaz kazdy wie jak sie potrafi zapiec mechanizm
Z GORY PRZEPRASZAM ZA JAKOS ZDJEC NIESTETY TELEFONEM I NIE MAM ICH ZA DUZO NIE MIALEM NA CELU PISAC FAQ ALE WIDZE ZE POTRZEBA NO TO NAPISZE
A wiec od poczatku:
Co bedziemy potrzebowac:
1) Dwa mlotki jeden malutki jeden dosc duzy.
2) Preparat antykorozyjny (nie WD-40) najlepiej ROST produkt WURTHA dostepny wszedzie
lub cos mocniejszego
3) Smar teflonowy lub miedziany
4) Klucze nasadowe 10 i 13 chyba ze ktos ma inne no to opcjonalnie do srubek
imadlo, pilnik dlugi ale chudy, szmatka srubokret dluzszy
5) Cierpliwosc
6) Troche sily
7) Jakies piwko i okolo 2 godzin na zrobienie.
No mysle ze nic wiecej nie potrzeba
No to od poczatku:
1). Otwieramy maske, zdejmujemy wycieraczki zdejmujemy uszczelke podszybia, nastenie troche sily do zdjecia podszybia jest ono w 2 czesciach po lewej mniejsza chroniaca filtr przecipylkowy (ja sie latwo zdejmuje) nastepnie podwazamy jedna reka podszybie od spodu druga pchamy do gory dosyc mocno poniewaz podszybie jest mocno umiejscowione w rowkach nie bac sie nic nie peknie troche sily i pusci.
Jak pusci w jednym miejscu najlepiej jechac do rogu gdzie blizej i potem z powrotem. Wiadomo to platkik i moze peknac bo naprawde duzej sile ale ja dosyc mocno zginalem odginalem i nei paklo nic
To tutaj na tyle.
2). Nasptenie gry podszybie zdjete ( PS UWAGA NA SPRYSKI ZEBY NIC NIE URWAC JAK BEDZIECIE ZDEJMOWAC PODSZYBIE
) widzimy po prawej nasze malenstwo.
Teraz klucz 10 i odkrecamy dwie srubki po prawiej lewej i nastepnie po srodku w podszybiu juz jest rowniez jedna do odkrecenia. Gdy to juz mamy mechanizm jest luzny teraz uwaga na kable nie ciagnac na sile nic. Ostroznie obkrecamy mechanizm i odczepiamy z tylu wtyczke od silniczka wtedy oraz klakson (wtyczka jest bardziej w glab bedzie widac bo moze byc to poplatane jak u mnie. Wtedy mechanizm bedzie luzny wyjmujemy i mamy wszystko pod reka.
FOTKI:
http://imageshack.us/g/69/img2067ym.jpg/
3). Gdy juz mamy na wieszchu caly mechanizm odczepiamy ramiona wycieraczek (normalnie podwazajac srubokretem lub czym innym, sa na wcisk takze mocno w gore i wyskocza). Nastepnie srube po ssrodku i zdejmujemy calosc, potem zostaja 3 sruby na gwiazdke ktore tez odkrecamy i potem zostanie nam sam mechanizm bez silniczka.
I TERAZ WAZNE. POLOWA MYSLI ZE MECHANIZM PADL A MOGLO SIE STAC COS INNEGO A MIANOWICIE MOGL PASC SILNICZEK I ZEBY TO SPRAWDZIC NORMALNIE SAM SILNICZEK PODLACZYC POD WTYCZKE KTORA WCZESNIEJ ODPIELISMY I WLACZYC WYCIERACZKI I ZOBACZYC CZY SILNIK CHODZI JAK TAK NO TO OK.
No gdy silnik chodzi mozna zaczac sie bawic
Teraz najbardziej pracochlonna praca.
Bierzemy mechanizm w imadlo kazdy jak lubi jak mu bedzie wygodniej.
Nastepnnie nasze narzedzia demolki czyli mlotki. Wczesniej mozna popryskac z gory ROSTEM zeby juz zarlo wszystko od srodka
Jeden wiekszy przykladamy drugim malym uderzamy tak z wyczuciem zeby nic nie polamac i tak pare razy razy i tak w kolko calego mechanizmu potem znowu rost potem znowu uderzamy i znowu rost i tak tyle razy ile bedzie trzeba kazdy z was zauwazy jak mechaznim bedzie bral rost w srodek. I w kolko tyle razy ile bedize trzeba.
Nastepnie gdy juz zauwazymy ze mechanizm lekko sie rusza po naszych uderzeniach chwytamy go jak najblizej jedna reka samego uderzanego mechanizmu i ruszamy lewo prawo lewo prawo pryskamy rostem uderzamy ruszamy rost uderzenia ruszamy i tak w kolko. Gdy juz zobaczymy ze mechanizm juz zaczyna sie mocniej ruszac no to jestesmy w domu
teraz troche wiecej sily i TERAZ PO KOLEI... BIERZEMY MECHANIZM MOCNO W RECE I GDY RUSZAMY W LEWO PRAWO NO TO RUSZAMY TERAZ NIM DO GORY ZEBY GO DOSLOWNIE WYCIAGNAC (PS BEDZIE CIEZKO TUTAJ PIWKO POMOZE ;D) teraz w kolko znowu wszystko po kolei tak dlugo az wyjdzie
AHA BYM ZAPOMNIAL GDY JUZ BEDZIEMY CHCIELI PRYSKAC WSZYSTKO NO TO NA GORZE JEST TAKI ZATRZASK ORAZ PODKLADKA MALA A JUZ W SRODKU MALY ORING USZCZELECZKA KTORA TRZEBA WZIAZC NA WZOR I KUPIC DWIE NOWE.
CZYLI PRZED SAMYM PRYSKANIEM UDERZANIEM CZYLI PO WLOZENIU W IMADLO PIERW ZDEJMUJEMY ZATRZASK PODKLADKE I USZCZEKLE. PAMIETAJCIE USZCZELKI KUPIC NOWE I STARA DAC NA WZOR.
Teraz gdy wyskoczy mechanizm powtarzmy z drugim tak samo
FOTO podkladek i zatrzaskow.
http://imageshack.us/g/1/9971040/
PS nie zgubic tego bo jest to nie do kupienia. I jak widac tam jest sam mechanizm mozna ten gwint tez przeczyscic druciakiem i popryskac dla bezpieczenstwa
TERAZ RZECZ KTOREJ NIE ZYCZE NIKOMU MI RAMIE GDY ZACZELEM ROBIC DRUGIE PEKLO PRZY SAMYM MECHANIZMIE
NIESTETEY NIE OBYLO SIE BEZ SPAWANIA.
ALE TO MOJA GLUPOTA BO NIE CHWYCILEM PRZY SAMYM MECHNIZMIE I ZA DUZA BYLA OPORNOSC NA MECHANIZM NO I PEKLO.
DLATEGO DOBRZE CHWYTAC
Gdy zrobimy oby dwa no to juz jest wszystko.
3). Trzeci etap i mysle ostatni a wiec gdy mamy juz zdjete mechanizm zostalo nam takie cos w imadle.
http://imageshack.us/photo/my-images/259/img2070b.jpg/
TO wlasnie nam zostanie po wyciagnieciu naszmy meczeniu sie w obijanie pryskanie itp itd.
No to teraz druciak nasz smar miedziany czy teflonowy.
Czyscimy ladnie pieknie ten palak ;p ktory widac na focie.
Gdy wyczyszczone nie zalowac pryskac smarem na ten palak dosc duzo zostanie tyle ile chce ale pryskac ;p nie zalowac.
A to co zdjemismy rowniez czyscimy ale to juz pilnikiem od srodka (waski pilnik taki zeby tam wszedl. Przed jeszcze jakis srubokret szmatka i tez przeczyscic ladnie pieknie i mocno
I gdy wyczyszczone pilnikiem powinno by widac ze jest wyczyszczone
tak jak tu ;p
http://imageshack.us/photo/my-images/515/img2071tw.jpg/ (to biale)
Takie opilki powinny sie wytworzyc to wiadomo ze jest wyczyszczone ;p
Potem gdy wyczyszczone w srodek tez smaru teflonowego nie zalowac no i skladamy
Opcjonalnie jak rozlozylismy
Czyli pierw wkladamy czesc zdjeta potem nowo kupiona uszczelka potem podkladka no i zabezpieczenie ten zatrzask
No i nastepnie gdy zlozone mozna tez druciakiem przeczyscic gwinty wycieraczek popryskac rostem
MYSLE ZE TO POMOZE W ZROBIENIU MECHANIZMU
PS TAKA CZYNNOSC NAJLEPIEJ POWTARZAC RAZ NA ROK NA DWA
bo to i tak sie zapiecze to niestety alu
I jak widac mechanizm pasuje rowniez od golfa 4 takze jak ktos ma sprawny do kupienia moze kupic bez naprawy
Ale rowniez sluze pomoca jak ktos czegos nie zrozumie piszcie na PW
Jesli rowniez jakies bledy tez piszcie to poprawie
OK NO TO NA TYLE
pozdrawiam Drops