[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
ODPOWIEDZ
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: Szymek08 »

Te plastiki nasuwasz na tą blachę z otworami pod szybą. Tymi zaokrąglonymi częściami do środka samochodu. Nie da się ich źle zamontować bo mają takie przetłoczenie i ono pasuje do przetłoczenia na tej blasze. Powodzenia
l
lolek
Forumowicz
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2009, 11:05
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: lolek »

A wie ktos jak sie dokladnie to nazywa? Ew zna numer tej czesci?
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: OMEGA »

lolek pisze:A wie ktos jak sie dokladnie to nazywa? Ew zna numer tej czesci?

Chodzi ci o rynienkę??
1M2819543C Lewa
1M2819543B Prawa
Black gold
Awatar użytkownika
eres
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 23 paź 2009, 10:42
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: okolice Warszawy

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: eres »

I ja wczoraj postanowiłem reanimować mechanizm wycieraczek.

Standardowo jak chyba u wszystkich, jedna ośka wyszła bez większego problemu natomiast z drugą nie było już tak łatwo. Próby wybicia jej nie dały efektu. Postanowiłem że będę kręcił mechanizmem (ośka zamocowana w imadle) i psikał WD40, i nawet ładnie szło - tak do połowy, do momentu aż gwint schował się w tulei. I tu najwięcej się napociłem, kręciłem i kręciłem a ośka nawet o 1 mm nie ruszyła się, więc dalej kręciłem aż pękła ta tuleja w które ośka siedzi :-/

Jak sobie pomyślę jakiej siły musiałem użyć żeby ruszyć tą jedną ośkę to aż dziw bierze że te wycieraczki w ogóle działały.

Teraz już zamówiłem nowy mechanizm na alledrogo, mam tylko nadzieje że nie będzie to żaden badziew i wytrzyma jakiś czas.
To Dopiero Idzie
L
Lukas2010
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 03 kwie 2011, 12:26

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: Lukas2010 »

ja tez juz jestem po reanimacji mechanizmu wycieraczek:) na szczescie obyło sie bez kupowania zamiennika badz ze szrotu uzywki troche cieprliwosci i da sie wszystko zrobic z wykorzystaniem tego manulalu ktory przygotował klubowicz PEDRITOS za co dzieki wielkie uruchomiłem swoje wycieraczki ktore ostatnio staneły mi w połowie szyby:(. koszt Wd 40 20zł smar grafitowy,i działaja jak nowe... nowe nakretki podkładki, i swoja robocizna:)
Seat It's my Life
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

DIY - Regeneracja mechanizmu wycieraczek Toledo II - Golf IV

Post autor: dropsik9977 »

Witam
Za pozwoleniem jednego z moderatorow przedstawie FAQ (czyli co i jak) z mechanizmem wycieraczek, poniewaz kazdy wie jak sie potrafi zapiec mechanizm

Z GORY PRZEPRASZAM ZA JAKOS ZDJEC NIESTETY TELEFONEM I NIE MAM ICH ZA DUZO NIE MIALEM NA CELU PISAC FAQ ALE WIDZE ZE POTRZEBA NO TO NAPISZE :)

A wiec od poczatku:

Co bedziemy potrzebowac:
1) Dwa mlotki jeden malutki jeden dosc duzy.
2) Preparat antykorozyjny (nie WD-40) najlepiej ROST produkt WURTHA dostepny wszedzie :) lub cos mocniejszego
3) Smar teflonowy lub miedziany
4) Klucze nasadowe 10 i 13 chyba ze ktos ma inne no to opcjonalnie do srubek :) imadlo, pilnik dlugi ale chudy, szmatka srubokret dluzszy
5) Cierpliwosc
6) Troche sily :P
7) Jakies piwko i okolo 2 godzin na zrobienie.

No mysle ze nic wiecej nie potrzeba :)

No to od poczatku:

1). Otwieramy maske, zdejmujemy wycieraczki zdejmujemy uszczelke podszybia, nastenie troche sily do zdjecia podszybia jest ono w 2 czesciach po lewej mniejsza chroniaca filtr przecipylkowy (ja sie latwo zdejmuje) nastepnie podwazamy jedna reka podszybie od spodu druga pchamy do gory dosyc mocno poniewaz podszybie jest mocno umiejscowione w rowkach nie bac sie nic nie peknie troche sily i pusci.
Jak pusci w jednym miejscu najlepiej jechac do rogu gdzie blizej i potem z powrotem. Wiadomo to platkik i moze peknac bo naprawde duzej sile ale ja dosyc mocno zginalem odginalem i nei paklo nic :)
To tutaj na tyle.

2). Nasptenie gry podszybie zdjete ( PS UWAGA NA SPRYSKI ZEBY NIC NIE URWAC JAK BEDZIECIE ZDEJMOWAC PODSZYBIE :D) widzimy po prawej nasze malenstwo.
Teraz klucz 10 i odkrecamy dwie srubki po prawiej lewej i nastepnie po srodku w podszybiu juz jest rowniez jedna do odkrecenia. Gdy to juz mamy mechanizm jest luzny teraz uwaga na kable nie ciagnac na sile nic. Ostroznie obkrecamy mechanizm i odczepiamy z tylu wtyczke od silniczka wtedy oraz klakson (wtyczka jest bardziej w glab bedzie widac bo moze byc to poplatane jak u mnie. Wtedy mechanizm bedzie luzny wyjmujemy i mamy wszystko pod reka.

FOTKI: http://imageshack.us/g/69/img2067ym.jpg/

3). Gdy juz mamy na wieszchu caly mechanizm odczepiamy ramiona wycieraczek (normalnie podwazajac srubokretem lub czym innym, sa na wcisk takze mocno w gore i wyskocza). Nastepnie srube po ssrodku i zdejmujemy calosc, potem zostaja 3 sruby na gwiazdke ktore tez odkrecamy i potem zostanie nam sam mechanizm bez silniczka.

I TERAZ WAZNE. POLOWA MYSLI ZE MECHANIZM PADL A MOGLO SIE STAC COS INNEGO A MIANOWICIE MOGL PASC SILNICZEK I ZEBY TO SPRAWDZIC NORMALNIE SAM SILNICZEK PODLACZYC POD WTYCZKE KTORA WCZESNIEJ ODPIELISMY I WLACZYC WYCIERACZKI I ZOBACZYC CZY SILNIK CHODZI JAK TAK NO TO OK.

No gdy silnik chodzi mozna zaczac sie bawic :) Teraz najbardziej pracochlonna praca.
Bierzemy mechanizm w imadlo kazdy jak lubi jak mu bedzie wygodniej.
Nastepnnie nasze narzedzia demolki czyli mlotki. Wczesniej mozna popryskac z gory ROSTEM zeby juz zarlo wszystko od srodka
Jeden wiekszy przykladamy drugim malym uderzamy tak z wyczuciem zeby nic nie polamac i tak pare razy razy i tak w kolko calego mechanizmu potem znowu rost potem znowu uderzamy i znowu rost i tak tyle razy ile bedzie trzeba kazdy z was zauwazy jak mechaznim bedzie bral rost w srodek. I w kolko tyle razy ile bedize trzeba.
Nastepnie gdy juz zauwazymy ze mechanizm lekko sie rusza po naszych uderzeniach chwytamy go jak najblizej jedna reka samego uderzanego mechanizmu i ruszamy lewo prawo lewo prawo pryskamy rostem uderzamy ruszamy rost uderzenia ruszamy i tak w kolko. Gdy juz zobaczymy ze mechanizm juz zaczyna sie mocniej ruszac no to jestesmy w domu :) teraz troche wiecej sily i TERAZ PO KOLEI... BIERZEMY MECHANIZM MOCNO W RECE I GDY RUSZAMY W LEWO PRAWO NO TO RUSZAMY TERAZ NIM DO GORY ZEBY GO DOSLOWNIE WYCIAGNAC (PS BEDZIE CIEZKO TUTAJ PIWKO POMOZE ;D) teraz w kolko znowu wszystko po kolei tak dlugo az wyjdzie :)
AHA BYM ZAPOMNIAL GDY JUZ BEDZIEMY CHCIELI PRYSKAC WSZYSTKO NO TO NA GORZE JEST TAKI ZATRZASK ORAZ PODKLADKA MALA A JUZ W SRODKU MALY ORING USZCZELECZKA KTORA TRZEBA WZIAZC NA WZOR I KUPIC DWIE NOWE.
CZYLI PRZED SAMYM PRYSKANIEM UDERZANIEM CZYLI PO WLOZENIU W IMADLO PIERW ZDEJMUJEMY ZATRZASK PODKLADKE I USZCZEKLE. PAMIETAJCIE USZCZELKI KUPIC NOWE I STARA DAC NA WZOR.
Teraz gdy wyskoczy mechanizm powtarzmy z drugim tak samo :)
FOTO podkladek i zatrzaskow. http://imageshack.us/g/1/9971040/
PS nie zgubic tego bo jest to nie do kupienia. I jak widac tam jest sam mechanizm mozna ten gwint tez przeczyscic druciakiem i popryskac dla bezpieczenstwa ;)

TERAZ RZECZ KTOREJ NIE ZYCZE NIKOMU MI RAMIE GDY ZACZELEM ROBIC DRUGIE PEKLO PRZY SAMYM MECHANIZMIE :( NIESTETEY NIE OBYLO SIE BEZ SPAWANIA.
ALE TO MOJA GLUPOTA BO NIE CHWYCILEM PRZY SAMYM MECHNIZMIE I ZA DUZA BYLA OPORNOSC NA MECHANIZM NO I PEKLO.

DLATEGO DOBRZE CHWYTAC :))

Gdy zrobimy oby dwa no to juz jest wszystko.

3). Trzeci etap i mysle ostatni a wiec gdy mamy juz zdjete mechanizm zostalo nam takie cos w imadle. http://imageshack.us/photo/my-images/259/img2070b.jpg/
TO wlasnie nam zostanie po wyciagnieciu naszmy meczeniu sie w obijanie pryskanie itp itd.
No to teraz druciak nasz smar miedziany czy teflonowy.
Czyscimy ladnie pieknie ten palak ;p ktory widac na focie.
Gdy wyczyszczone nie zalowac pryskac smarem na ten palak dosc duzo zostanie tyle ile chce ale pryskac ;p nie zalowac.
A to co zdjemismy rowniez czyscimy ale to juz pilnikiem od srodka (waski pilnik taki zeby tam wszedl. Przed jeszcze jakis srubokret szmatka i tez przeczyscic ladnie pieknie i mocno :)
I gdy wyczyszczone pilnikiem powinno by widac ze jest wyczyszczone
tak jak tu ;p http://imageshack.us/photo/my-images/515/img2071tw.jpg/ (to biale)
Takie opilki powinny sie wytworzyc to wiadomo ze jest wyczyszczone ;p

Potem gdy wyczyszczone w srodek tez smaru teflonowego nie zalowac no i skladamy :)
Opcjonalnie jak rozlozylismy
Czyli pierw wkladamy czesc zdjeta potem nowo kupiona uszczelka potem podkladka no i zabezpieczenie ten zatrzask :)
No i nastepnie gdy zlozone mozna tez druciakiem przeczyscic gwinty wycieraczek popryskac rostem :)

MYSLE ZE TO POMOZE W ZROBIENIU MECHANIZMU :)
PS TAKA CZYNNOSC NAJLEPIEJ POWTARZAC RAZ NA ROK NA DWA :) bo to i tak sie zapiecze to niestety alu :(

I jak widac mechanizm pasuje rowniez od golfa 4 takze jak ktos ma sprawny do kupienia moze kupic bez naprawy :)

Ale rowniez sluze pomoca jak ktos czegos nie zrozumie piszcie na PW
Jesli rowniez jakies bledy tez piszcie to poprawie :)

OK NO TO NA TYLE :)

pozdrawiam Drops :)
Ostatnio zmieniony 18 sty 2013, 18:27 przez dropsik9977, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: vwir »

Nie chcę marudzić, ale taki temat już jest: toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=431
No i to raczej jest DIY a nie FAQ ;)
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: bartekmk »

po pierwsze FAQ to najczesciej zadawane pytania
po drugie to jest DIY czyli zrób to sam i w takim dziale powinno sie to znajdowac
a po trzecie juz jest opis na forum
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: dropsik9977 »

no ale w innym rodzaju napisane na mozliwosci nasze garazowe :)

a tamto faq jest troche bardziej profesionalne i ja nie mialem taki nasadek jak on i nie kupowalem a normalnymi kluczami i mlotkami to idize zrobic

i tam w polowie trzeba sie domyslac
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: vwir »

Spoko, na pewno sie przyda, tylko lepiej to scalić z istniejącym tematem. Czy jakiś mod mógłby to zrobić?
ODPOWIEDZ