[1M] Montaż EDS (EDL)

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Montaż EDS (EDL)

Post autor: vwir »

Witam,

Ostatnio zamontowałem w swoim Tolku EDS (w seacie zwany EDL). Generalnie jest to tzw. elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Działanie układu polega na tym, że jeśli ruszamy na śliskim to najczęściej jedno koło traci przyczepność i kręci się szybko, a drugie stoi w miejscu. Ukłąd ten wyhamowuje obracające się w miejscu koło i dzięki temu więcej momentu obrotowego jest przekazywane na koło o lepszej przyczepności do podłoża.
Nie jest to układ ASR, który dodatkowo 'ujmuje gazu'.

Generalnie robiłem to na pompie ABS typu MARK20 i takiej też pompy tyczy się ta instrukcja. W tolku występuje też MARK60. Można je rozróżnić tym, że jeśli zerkniemy na pompę od ABS i ma czarny cylinder skierowany do góry to jest to pompa MARK20. Jeśli w bok to jest to MARK60.

Generalnie cała operacja polega na wymianie pompy i zakodowaniu jej. W tolku występują dwie pompy MARK20, które mają tylko ABS, bez EDS: 1J0907379G lub 1J0907379P.
Jeśli mamy pompę 1J0907379G to kupujemy pompę 1J0907379H. Jeśli mampy pompę 1J0907379P to kupujemy pompę 1J0907379Q.

Wymiana: demontujemy obudowę filtra powietrza. Ukaże nam się taki widok:
Obrazek

Pompa ma 6 wyjść w lewo, jak na fotce. 4 z nich to przewody prowadzące do kół, w pozostałe prowadzą do pompy hamulcowej. Odkręcamy wszystkie te przewody. 2 górne musimy dać ciut wyżej, żeby z nich nie kapało. Następnie odszukuje 3 śruby mocujące pompę do wspornika. Wszystkie są od góry pompy. Trudno je wykręcić, ale da się ;)
Następnie odpinamy elektrykę. Żeby to zrobić, musimy wysunąc plastik z boku złącza, jak na fotce:
Obrazek

Następnie montujemy nową pompę i przykręcamy przewody. Później odpowietrzamy. Ja robiłem standardowe odpowietrzenie w 2 osoby (jedna pompuje, druga odpowietrza odpowietrzniki). Montujemy z powrotem obudowę filtra powietrza.

Następnie kodowanie. Uruchamiamy VAGa i wybieramy odpowiednie kodowanie. Tutaj jest lista kodów w zależności od silnika:
03604 ABS/EDS (1J0907379 E/H - MKB: AHW/AKQ/APE/AGP/AXP)
03504 ABS/EDS (1J0907379 Q - MKB: AHW/AKQ/APE/AGP/AXP)
13504 ABS/EDS (MKB: AEH/AKL/APF/AGN/AGU/AQA/ARZ/APK/AQY/AGZ/AQP/ATN/AUS/AUE)
03304 ABS/EDS (MKB: AQM)
13304 ABS/EDS (MKB: AGR/ALH/AHF/ASV/AJM/ATD/AUY/ARL)
13504 ABS/EDS (MKB: Mexiko ALH/AHF)
13504 ABS/EDS (Haldex - 1J0907379 L/AA/AG - MKB: AGN/AGZ/AQP/AGR/AJM/ARL/AUE/ATD/AUY)

W moim przypadku (silnik AHF) było to 13304.

Wyjeżdżmy na śliską nawierzchnię (najlepiej żeby jedno koło było na śliskim a drugie na asfalcie) i ruszamy. Efekt będzie podobny do załączającego się ABSu.

Generalnie polecam tą modyfikację. Przydaje się gdy jest ślisko albo gdy podnieśliśmy moc i łatwo tracimy przyczepność przy ruszaniu.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Montaż EDS (EDL)

Post autor: szymekgd »

Przydatna i db opisana modyfikacja, pompa ABS, vag i mamy w 1M EDS :mrgreen:
Michal
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[1M] Montaż EDS (EDL)

Post autor: bartek »

mam to fabrycznie i chętnie bym się tego "chrobotania" pozbył :evil:
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Montaż EDS (EDL)

Post autor: vwir »

Podejrzewam, że wystarczy przekodowanie pompy na wersję bez EDS i się go pozbędziesz. Mnie to akurat pasuje - to chrobotanie poprawia przyczepność przy starcie.
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

[1M] Montaż EDS (EDL)

Post autor: Danielek. »

vwir pisze:Podejrzewam, że wystarczy przekodowanie pompy na wersję bez EDS i się go pozbędziesz. Mnie to akurat pasuje - to chrobotanie poprawia przyczepność przy starcie.


Potwierdzam przydatne zwłaszcza w zimę,benzynie od pojemności 1.8 było to chyba seryjnym wyposażeniem...
Gratulacje dobrej roboty ;-)
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Kielce

[1M] Montaż EDS (EDL)

Post autor: damian1231795 »

Danielek. pisze:benzynie od pojemności 1.8 było to chyba seryjnym wyposażeniem...

Chyba tak bo też to mam.
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Montaż EDS (EDL)

Post autor: Roxon40 »

Takie chrobotanie też mam więc chyba takowe coś posiadam pod nazwą TCS.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
wojtekm
Forumowicz
Posty: 937
Rejestracja: 14 cze 2011, 21:54

[1M] Montaż EDS (EDL)

Post autor: wojtekm »

Ja też to mam i dzisiaj wiele razy tego używałem :P
Awatar użytkownika
dany_2
Forumowicz
Posty: 825
Rejestracja: 09 wrz 2008, 09:11

[1M] Montaż EDS (EDL)

Post autor: dany_2 »

A czy jest taka opcja dostępna w 1L bądź jest szansa zamontowania czegoś takiego ? Pytam bo nieraz gdy mielę na 1 lub 2 biegu to mam coś takiego że coś mi chrobocze (to nie przeguby) i jak by drgały mi pedały.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Montaż EDS (EDL)

Post autor: vwir »

Myślę, że było w 1L. Kiedyś przeglądałem allegro i był sterownik. Tyle tylko, że tam będzie osobno sterownik (pewnie gdzieś w bagażniku) a osobno pompa.
ODPOWIEDZ