Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
o
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: ozio21 »

To znaczy, że co za mocno przekręciłem i przeskoczyło ? Mówię o wartości na zimnym.

Czyli co mnie teraz czeka ?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: szymekgd »

ozio21 pisze:To znaczy, że co za mocno przekręciłem i przeskoczyło


Przesuwasz całą pompę, powinieneś tez zauważyć że pasek przeskoczył i jeżeli się to nie stało to wartość 255 może oznaczać również koniec regulacji i powinieneś przesunąć pompę w drugą stronę..

ozio21 pisze:Czyli co mnie teraz czeka ?


Przed odpaleniem doprowadź kąt do porządku.

[ Dodano: 2012-12-29, 10:31 ]
Na szybko wygooglane: http://forum.vw-passat.pl/threads/11375 ... ta-wtrysku
Michal
o
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: ozio21 »

Czyli rozumiem, że ten opór(nie drgnie w prawo) na tej śrubie do regulacji oznacza, że skończył się zakres i trzeba najpierw ruszyć pompą, a później będę mógł ruszyć tą śrubą ?

A pompę w którą stronę powinienem przesunąć ?

Czyli w tym momencie jak mam wartość 255 to powinienem w prawo regulować tą śrubę(upewniam się).

Po czym poznać, że rozrząd się przestawił ? Z tego co pamiętam były tam jakieś żółte kreski, ale nie jestem przy aucie i nie wiem jak to dokładnie wygląda i na co zerknąć?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: szymekgd »

ozio21 pisze:Po czym poznać, że rozrząd się przestawił ? Z tego co pamiętam były tam jakieś żółte kreski, ale nie jestem przy aucie i nie wiem jak to dokładnie wygląda i na co zerknąć?


Powinny zachować się stare znaki na kołach i bloku.

ozio21 pisze:A pompę w którą stronę powinienem przesunąć ?


Jak miałeś 75st. i chciałeś zejść do 51st. to powinieneś (wg. opisu - u mnie /AFN/ tak było) pchnąć do przodu auta.


ozio21 pisze:Czyli rozumiem, że ten opór(nie drgnie w prawo) na tej śrubie do regulacji oznacza, że skończył się zakres i trzeba najpierw ruszyć pompą, a później będę mógł ruszyć tą śrubą ?


Czyli w tym momencie jak mam wartość 255 to powinienem w prawo regulować tą śrubę(upewniam się).


Jaka śruba? U mnie rozgrzałem silnik, luzowało się 3 śruby mocujące pompę i pchało kijem pompę...
Michal
o
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: ozio21 »

Ta śruba numer 4
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/26e ... ac56d.html

To chyba u ciebie inaczej to się robi.

Tą śrubę 4 ruszyłem w lewą i wtedy na vagu zobaczyłem wartość 255 to chciałem w prawo i się nie da.
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: bartek »

w ASV nie ruszysz pompy, tu regulacja jest właśnie na tej śrubie centralnej, jak regulacja się kończy, a kąt dalej stoi hu.owo to trzeba przestawić na pasku o ząb.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: szymekgd »

bartek pisze:w ASV nie ruszysz pompy, tu regulacja jest właśnie na tej śrubie centralnej,


Faktycznie...Czyli teoretycznie mniej zabawy przy regulacji, a wartości zmieniamy przeciwnie jak w AFN - zmniejszamy kat w stronę do kabiny.
Michal
o
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: ozio21 »

No to ja właśnie kręciłem w stronę kabiny i mi wskoczyło na 255 to później chciałem w prawo, do takich jak było i już się nie dało. Dlaczego jak regulowałem troszkę w lewo to w prawo już nic nie poszło ?

Z przestawianiem o ząb to już pewnie ciężka historia ?
Chyba już nic więcej nie będę ruszał, żeby nie pogorszyć.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: szymekgd »

ozio21, daj znać jak się skonczyła historia...
Michal
o
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: ozio21 »

Oczywiście, że dam znać jutro powinno się wyjaśnić jak zerknie na to mechanik. Taką mam przynajmniej nadzieję.
ODPOWIEDZ