[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Wszystko o silnikach benzynowych
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: Centek15 »

Aha teraz mi się przypomniało. Zapewne to ważny czynnik. Nie wiem nawet jak to opisać, najlepiej to nagrać, ale ciężko prowadzić i nagrywać :P spróbuję opisać :)
Otóż zauważyłem, że kiedy auto wchodzi w stan tych zbyt wysokich obrotów (jak mówiłem zdarza się to sporadycznie) to obroty zwiększają się podczas hamowania i później zmniejszają po hamowaniu (ale nadal są za wysokie). Im mocniej hamuje tym są coraz wyższe (np: jade 50km/h, wciskam sprzęgło, obroty 1100, hamuje i obroty wchodzą na 1200,1300, po zahamowaniu/zatrzymaniu się wracają na 1100, lub 1000 i tak zostają), ale za to nie zdarza się to kiedy są w normie. jak obroty silnika są na 850 to nie ważne jak mocno hamuje, zawsze są takie same. I jeszcze coś: tu nie chodzi o to jak mocno wcisnę pedał hamulca, tylko o to jak nisko jest przód auta podczas hamowania. Mam miękkie zawieszenie i przy hamowaniu silnik idzie mocno w dół. Im niżej tym większe obroty. Podczas postoju wciskam pedał najmocniej jak się da i obroty się nie zwięszają. To mnie dziwi najbardziej w tych obrotach silnika.
Roxon40, w weekend jadę na szrot po kilka części karoserii, wiem , że stoi tam tolek z takim silnikiem jaki ja mam. Podmienię krokowca i przejadę się, zobaczę co i jak.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
a
atari

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: atari »

nie wiem jakim cudem kreciles go do 7000. silnik ma odcicie wlasnie na 6500 i tak ma byc!!! na gazie kreci sie do konca bo to nie jest odciecie zaplonu tylko pompy paliwa a jak wiadomo na gazie to nic nie da. Po 2 ten silnik nie ma krokowego tylko zawor regulacji biegu jalowaego (to nie jest krokowy). Sprawdz czy nie ciagnie lewego powierza przez odme. najlepiej ja odlacz i zaslep.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: remiq »

atari pisze:Po 2 ten silnik nie ma krokowego tylko zawor regulacji biegu jalowaego (to nie jest krokowy).

a który silnik ma "krokowy" i co to według Ciebie jest?
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
a
atari

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: atari »

np u mnie w przepustnicy w AQN moze i nie jest to krokowy z prawdziwego zdazenia bardziej nastawnik przepustnicy ale wiadomo o co chodzi. kazdy tak to nazywa i tak sie przyjelo
silnik ma jedno uzwojenie, ktore przesuwa obrotowy suwak w kierunku wiekszego cuhylenia przeslony. uzwojenie to przezwycieza opro sprrezyny , ktora przemieszcze suwak w kierunku zamykania przeslony. przy zdefiniowanym wspolczynniku trwania impulsu sterujacego jest przyjmowane okreslone polozenie katowe przeslony. co powoduje ustalenie odpowiedniego przekroju przeplywu w przewodzie obejsciowym przepustnicy. w ten sposob jest mozliwe utrzymanie zadanej predkosci obrotowej biegu jalowego niezalznie od warunkow obciazenia

w 2e jest zawor biegu jalowego ktory ma sie nijak do pracy silnika na innch obrotach niz jalowe i do czego innego go nie wykorzystasz np (tempomat)
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: remiq »

atari pisze:kazdy tak to nazywa i tak sie przyjelo

jako "krokowiec" przyjęło się określenie urządzenia, którego zadaniem jest regulacja i stabilizacja biegu jałowego silnika. Nie ważne, czy jest to w formie zaworu, jak w 2E, czy aktuatora, który otwiera przepustnicę, jak w 1F.
Silniki np. AUQ mają przepustnicę sterowaną elektronicznie w całym zakresie pracy i tam nie jest potrzebny dodatkowy element, więc nie ma "krokowca". Nie czepiaj się nazewnictwa.

Moim zdaniem trzeba by też sprawdzić cały dolot za przepływką, czy nie ma pęknięć, wężyki nie sparciałe, czy obejmy dobrze dokręcone (też te na zaworze stabilizacji). Wyczytałem, że 2E jest wrażliwy na takie lewe powietrze.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: Centek15 »

Cały dolot sprawdzany kilkukrotnie, rozebrany na części pierwsze i poskładany na nowo. Wiem, że 2E jest bardzo wrażliwy na lewe powietrze. Sprawdzałem cały dolot, "krokowca" i jego szczelność oraz wężyki po prawej stronie kolektora, a nawet cienkie wężyki podciśnieniowe pod filtrem.

Atari, "silniczek krokowy" to tylko nazwa urządzenia odpowiadającego za obroty biegu jałowego, jak napisał remiq "Nie ważne, czy jest to w formie zaworu, jak w 2E, czy aktuatora, który otwiera przepustnicę, jak w 1F" czy cokolwiek innego.
Ale nie o tym temat.
Otóż na razie problem nie zniknął ale wyczuwam iż to przepływomierz, natomiast na razie nie stać mnie na nowy, a podmienić mi się jak dotąd nie udało, aby sprawdzić.
Przepływkę i tak mam do wymiany ponieważ moja się lekko przycina przy 1/3 otwarcia. Nie wyczuwalnie kiedy sunę ręką po klapie przepływki, lecz wyczuwalne przy wciskaniu pedału gazu BARDZO POWOLI. Obroty idą w górę i nagle lekkie przyduszenie przy 1500-1600rpm, spadek o 200rpm ("na oko") i znowu suną w górę bez problemów.
Także czekam na nową przepływkę.

PS: atari, znajdź mi silnik który ma skalę do 7000rpm, a odcinkę przy np 6000rpm i oczywiście ma w 100% sprawną elektronikę silnika??
"testowałem" wiele aut. Jak obrotomierz ma skalę do "X" rpm to kręci się do "X" rpm a nie mniej czy więcej (wykluczając nieoryginalny licznik rpm)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: remiq »

Centek15, mi nie udało się zamknąć obrotka w 1F. Odcinał przy ok. 6500obr/min. Z tego, co wiem, to silniki RP, ABS i ADZ też tak mają.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: Centek15 »

No to nie wiem co jest grane. Wiem tylko tyle, że u mnie na początku (jak kupiłem auto) to obrotomierz na benzynie przy odcince pokazywał równiutkie 7000obr/min, a teraz pokazuje mniej (6500rpm). To znaczy, że coś jest nie tak. Powiem co i jak kiedy wymienię przepływomierz :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
a
atari

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: atari »

to ze skala jest do 7000 to nieznaczy ze tak ma odcinke. MIalem 1.6 AFT taka sama skal odcinak przy 6250. W 2E troche wiecej okolo 6500. teraz w 2.3 V5 skala do 8000 odcinka przy okolo 6500. wiec u mnie w zadnym nie zamykam obrotomierza. Jedynie w AFT i 2E na gazie (II gen bo jak wiadomo przy obrotach max odcinana jest benzyna i dlatego na LPG moze krecic nawet za skale czego nie polecam) wg masz wszystko ok.
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: Centek15 »

Dziwi mnie Twoja wypowiedź, bo jak kupiłem swoje toledo to testowałem odcinkę na benzynie, była równo na 7000rpm. No ale nic, najpierw wymienię przepływomierz (3 regeneracja tego już nie ma sensu) i wtedy się wypowiem.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ