Tym razem zgłaszam sie z dziwnym problemem, otóż po wymianie paska alternatora oraz wspomagania (toledo I 1.8(90km) 96r) nastapilo u mnie pare problemow. Wstepnie zaczela sie palic kontrolka poduszek powietrznych... Po przegazowaniu zapalala sie kontrolka akumulatora(recznego) i w ogole dziwnie mocno swieci wszelakie oswietlenie auta.... A takze odrazu spalila mi sie zarowka mijania. Z go wszystkiego posostala kontrolka poduszek i mocne swiatlo. Dodam ze stare paski ledwo zipaly...
Nie mam pojecia co jest grane... I boje sie o jakiekolwiek inne straty(?) W czym moze tkwic problem.?
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
BARDZO dziekuje za przeniesienie tematu, faktycznie pomyliłem dział Ale regulator napiecia odpowiadal by tez za kontrolke poduszek.? Dzisiaj odpalilem od rana i znowu zapalila sie tez kontrolka akumulatora... I odrazu jesli mogl bys mi mniej wiecej opisac połozenie tego regulatora bo z tym stycznosci jeszcze nie mialem
Sprawdź najpierw napięcie. Regulator jest w tylnej części alternatora. Generalnie jeśli daje za wysokie napięcie to cokolwiek mogło się uszkodzić. Łącznie ze sterownikiem poduszek.
No pieknie.... Auto juz nie chce w ogole odpalic.... Rozrusznik przestal krecic. Nie rozumiem co jest grane, przeciez akumulator naladowany (szyba el. Sie normalnie otwiera),teraz nie sprawdze napiecia jak jest zgaszony.
Teraz też sprawdź. Zobacz, czy faktycznie akumulator ma 12V. Jeśli ma zwarcie to napięcie spadłoby do 10V. Dla szyb to wystarczy, dla rozrusznika już nie.
Dzisiaj odpalilem go z kabli, pojechalem 12km domu i z przyzwyczajenia zgasilem, ale po otwarciu maski zdziwilo mniebna wstepie to ze aku syczal i saczylabsie z niego woda (zagotowala sie.?). Po sprawdzeniu napiecia okazuje sie..... Ze napiecie wynosi lekko ponizej 11V. Przeladowywuje sie.? A wiec to bedzie ten regulator.? Jesli tak do od czego mogl sie uszkodzic.? I czy aku po takim zachowaniu jeszcze troche pojezdzi.?
Oczywiscie auto zxpowrotem nie odpala, aczkolwiek cos tam slychac lekki podryg (w przeciwienstwie do wczorajszego zachowania)
Poniżej 11V zaraz po zgaszeniu silnika? Sprawdź po jakimś czasie od jazdy (na przykład teraz), pewnie spadnie w okolice 10V. Wygląda na to, że akku zwarty, do wymiany. Teraz jeszcze tylko sprawdź napięcie w trakcie pracy silnika, najlepiej na trochę wyższych obrotach (przynajmniej ze 3tys obrotów). Zrób to zanim wymienisz akku, żeby kolejnego nie uwalić.
No wllasnie sprawdzilem. Nie zadowalajacy wynik... 6.3V
[ Dodano: 2014-04-09, 16:05 ] No wllasnie sprawdzilem. Nie zadowalajacy wynik... 6.3V
A odpalic mi ciezko bedzie... stoi na podworku ;/ Drogi jest ten regulator...? Bo mam w okolicy bardzo dobrego dawce