[1M] Poliuretan w zawieszeniu

Czyli szeroko pojęte modyfikacje naszych aut.
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

[1M] Poliuretan w zawieszeniu

Post autor: piotrek148 »

Witam
Co sądzicie o tulejach poliuretanowych do naszego Tolka??
Warto w to inwestować ??
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Poliuretan w zawieszeniu

Post autor: remiq »

piotrek148, czerwony poliuretan jest twardszy od gum, ale da się jeździć. Na żółtym połamiesz wahacze. No i komplet tulejek za 700zł vs. 250 za markowe porządne gumowe Lemfordery - hmmm... AHF i ASV to nie wyścigówki, więc moim zdaniem na seryjnym zawiasie mija się to z celem.


Niestety temat jest w złym dziale (powinno być w modyfikacjach albo technicznym). Pomijam, że temat był już poruszany.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

[1M] Poliuretan w zawieszeniu

Post autor: piotrek148 »

remiq pisze:No i komplet tulejek za 700zł vs. 250 za markowe porządne gumowe Lemfordery

pytałem w kontekscie czy watro wydać raz a wiecej i mieć spokój na dłużej ;)

remiq pisze:Niestety temat jest w złym dziale (powinno być w modyfikacjach albo technicznym). Pomijam, że temat był już poruszany.

To przepraszam i proszę o przeniesienie ;)
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Poliuretan w zawieszeniu

Post autor: remiq »

piotrek148 pisze:pytałem w kontekscie czy watro wydać raz a wiecej i mieć spokój na dłużej ;)

Wątpię, że płacąc 3x więcej pojeździsz te 3x więcej.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
oniek123
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 01 sty 2014, 15:49

[1M] Poliuretan w zawieszeniu

Post autor: oniek123 »

ja smigam na poliu i jestem mega zadowolone do gwintu wrzucilem sobie takie tulejki i mam beton sa duzo trwalsze jak tuleje metalowo gumowe poniewaz sa pelne a nie maja jakis powycinanych banankow zeby mogly pracowac. czerwone nie oznacza twardsze . produkowane sa tuleje poluretanowe o roznej twardosci orgi to 75 ShA , ja mam zamontowane 85ShA i mam to czego chcialem typowo na tor uzywa sie 90/95 ShA na przod bym polecal na tyl nie widze wiekszego sensu skoro mamy belke. a za 700 zl to dostajesz komplet tuleji na cale zawiecho wystarczy tylko napisac do producenta. Polecam i warto nawet do serii o odpowiedniej twardosci.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Poliuretan w zawieszeniu

Post autor: remiq »

oniek123, z tego, co czytałem, to oprócz Powerflexa (który jest fioletowy), czerwone są miękkie (75 ShA), a żółte twarde (85, czy 90 ShA).

Właśnie na tył poliuretany są dobre, bo praktycznie założysz i zapominasz - przeżyją cały samochód.

A jak pisałeś, Ty masz gwint i wtedy mają sens, żeby usztywnić resztę połączeń. Na seryjnym zawiasie (przednim) i przy seryjnym zakresie wychyłów wahaczy nie wiem, czy jest większy sens je zakładać.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[1M] Poliuretan w zawieszeniu

Post autor: bartek »

do serii - bez sensu.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
oniek123
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 01 sty 2014, 15:49

[1M] Poliuretan w zawieszeniu

Post autor: oniek123 »

jest sens poniewaz maja dluzsza zywotnosc!! placisz 3x wiecej i starczaja Ci 3x dluzej ja nie czytalem tylko uzywam takich tulei.
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[1M] Poliuretan w zawieszeniu

Post autor: bartek »

oniek123 pisze:placisz 3x wiecej i starczaja Ci 3x dluzej

więc na jedno wychodzi - nie ma sensu :-P
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
oniek123
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 01 sty 2014, 15:49

[1M] Poliuretan w zawieszeniu

Post autor: oniek123 »

napisalem tak bo chcialem sie odniesc do wypowiedzi wyzej . a to ze placisz 3x drozej to sciema :) dzwonisz zamawiasz i mowisz ze chcesz jakis rabacik no i hops jest :)

[ Dodano: 2014-03-30, 20:55 ]
remiq pisze:Wątpię, że płacąc 3x więcej pojeździsz te 3x więcej
ODPOWIEDZ