Jeśli posiadasz zderzak od Top Sporta, masz silnik diesla i zaślepiony EGR to ten poradnik jest dla Ciebie. Jeśli masz benzynkę i zderzak TS to i tak warto przeczytać.
Z racji tego, że mój diesel w zimie dłuuugo się nagrzewa, a dodatkowo mam zaślepiony EGR postanowiłem zamontować sobie "dogrzewacz" silnika w postaci tektury dopasowanej do kratek. Na allegro są zestawy dedykowane do Toledo/Leona 1M, jednakże nie znalazłem nic do Top Sporta (tylko seryjne zderzaki). Zresztą lepiej samemu sobie takie docieplenie zrobić

Co będzie potrzebne:
1. Tektura
2. Czarny stretch.
3. Długopis/mazak.
4. Nożyczki
5. Taśma klejąca
6. Śrubokręt
Demontujemy dolne kratki oraz górną środkową ze zderzaka (zdjęcie wykonane przed demontażem środkowej górnej).

Docinamy tekturę tak aby pasowała do każdej kratki. Do kratek górnych bocznych musimy dociąć tekturę pi razy oko, najlepiej odrysować wzór. Następnie owijamy każdą tekturę czarną folią stretch coby Nam nie namokła i nie była widoczna pod kratkami. Możemy ją dodatkowo potraktować taśmą klejącą tak, żeby stretch dobrze dolegał i się nie rozwinął.

Tekturę montujemy w kratki na wcisk, podklejając ją w kilku miejscach taśmą klejącą, aby pęd powietrza nie wepchnął jej do środka. Następnie składamy wszystko do kupy i tyle


Moim zdaniem całkiem skuteczna metoda i estetycznie wyglądająca

UWAGA!
Nie zaślepiamy kratki dolnej bocznej od strony pasażera (lub zaślepiamy częściowo) i górnej bocznej od strony kierowcy!
Pierwszą trafia powietrze do SMIC'a. Drugą trafia powietrze, które zasysa silnik.
Pozdrawiam,
Sony