SWAP IBIZA III SDI na PD

Luźne gadki o wszystkim
K
Kaspoll1988
Forumowicz
Posty: 1933
Rejestracja: 21 cze 2010, 16:52
Auto: Seat Leon 1P
Model: 2.0 TDI
Lokalizacja: Dobczyce

SWAP IBIZA III SDI na PD

Post autor: Kaspoll1988 »

Siema Panowie. Mam kumpla co ma Ibi III tam siedzi wolnossące SDI. Myślałem ze tam silnik jest na pompkach a tam siedzi 1.9 na pompie rotacyjnej AUY.

Kolega myślał by ze swapować to na asz 130 co sie troche mija z celem bo trzeba by dużo a raczej bardzo dużo gratów po zmieniać, ( praktycznie wszystko)

Zastanawiam sie czy by nie prościej było ten silnik zmodzić i go zaturbić z racji ze to ma dopiero 110 tys przebiegu. Za tą ibi nie wiem ile weźmie, prościej było by zmienić samochód :mrgreen: ale on chce sie z tym bawić bo wie co ma

Więc co o tym sądzicie by zrobić z tego mocnego ASV++ i po robić reszte z costuma by to fajnie jechało.

Na pewno musi swapować też skrzynie bo 5 od sdi nadaje sie jedynie na krete górskie drogi przy mocnym silniku.

Chodzi bardziej o podciśnienia i ogarniecie komputerowe tego...
Do pd by też musiał kupic silnik ze skrzynią, do tego smok do baku i prowadzić pompke paliwa niskiego ciśnienia.


Według mnie to taniej go wyjdzie zmodzenie tego co ma i była by jedyna w swoim rodzaju IBI z takim motorem.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

SWAP IBIZA III SDI na PD

Post autor: Sony »

Na spokojnie radziłbym przekalkulować koszty i zastanowić się czy nie lepiej jednak rozejrzeć się za mocniejszym autem.
Awatar użytkownika
Fiodor
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 25 lut 2012, 19:13
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Gdansk

SWAP IBIZA III SDI na PD

Post autor: Fiodor »

silnik SDI jest taki sam jak TDI tłoki, pompa, głowica wszystko to same. Trochę słabsze wtryski ale na tych korpusach można spokojnie złożyć 216-230ki. SDI ma jedna zalety ma już wałek rozrządu który jest o wiele lepszy od TDI. Myślę jeśli zmienić sterownik, dołożyć turbo, IC, orurowanie, wydech będzie prawie jak TDI.
Większość gratów to można dziś kupić dosłownie za grosze!
Należałoby tez zmienić hamulca, dołożyć stabilizator (bo SDI chyba niema) itp..
Obrazek
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

SWAP IBIZA III SDI na PD

Post autor: kornat »

Mi się wydaje, że pompa też jest słabsza niż w TDI. Jest inna średnica trzonków zaworów i tłoki są wklęsłe przez co mają większą komorę spalania.
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Bielsko-Biała

SWAP IBIZA III SDI na PD

Post autor: jakub_bb »

przecież taka ibizke ASZ można śmiało wytargać za 12 koła i to z całkiem fajnym wypasem np. climatronic.
a jak się już ma taką baze to można lecieć dalej z tematem.

Kumpel ma taką ibizke po programie ciągnie to 3 razy lepiej niż seryjny ARL.

Jak dla mnie gra nie warta świeczki. Nawet jak auto było od nowości w rodzinie i jest pewne.
No chyba, że kumpel chce zrobić takiego SDI dla zasdy, ale koszta przewyższą wartość samochodu
Awatar użytkownika
Fiodor
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 25 lut 2012, 19:13
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Gdansk

SWAP IBIZA III SDI na PD

Post autor: Fiodor »

Ibiza ASZ za 12 tys :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Bielsko-Biała

SWAP IBIZA III SDI na PD

Post autor: jakub_bb »

Fiodor pisze:Ibiza ASZ za 12 tys :lol:

a w czym widzisz problem?
http://allegro.pl/ibiza-iii-2002-2008-1 ... D%5B2%5D=2
wiadomo, że są lepsze i gorsze ale z pewnością lepsza baza niż dłubanie w SDI.
Nie ma się też co dziwić ta buda z tym motorem ma już 11lat i to jest małe plastikowe autko to ile ma kosztować? W przedziale 25-30 to już można w najnowszej budzie wyrwać
K
Kaspoll1988
Forumowicz
Posty: 1933
Rejestracja: 21 cze 2010, 16:52
Auto: Seat Leon 1P
Model: 2.0 TDI
Lokalizacja: Dobczyce

SWAP IBIZA III SDI na PD

Post autor: Kaspoll1988 »

Dysponuje kasą, pakiet wyglądowy porobił. Auto jest jak nówka salonówka dosłownie. A zmieniać na 130 z 2 krotnie wiekszym przebiegiem. przekładać wszystko i w ogóle, malować, hmm nie opłaca sie.
Ja mu mówiłem by podjechał gdzieś co tuningują auta. i myśle ze wszystkie graty dostanie bez problemu. Mówiłem mu ze też można ogarnać jego pompe i zrobić z niej jakąś hybryde.
Mówiłem mu ze nawet anglika by sobie sprowadził i by można było bambetle po przekładać wraz z wiazkami i wszystkim, może by to taniej wyszło. Ale szkoda takiego sdi z takim małym przebiegiem.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

SWAP IBIZA III SDI na PD

Post autor: remiq »

Kaspoll1988, a skąd wiesz, jaki silnik kupi na swap? Trzeba by z auta, które może odpalić i zmierzyć kompresję. Niech targa angola na graty, swapuje, a resztę sprzeda i wyjdzie taniej, niż uturbianie SDI. Czy SDI ma natrysk oleju na denko tłoka?

tłoki są wklęsłe przez co mają większą komorę spalania

A to, że tłoki od SDI mają większą komorę spalania, to akurat dobrze, bo można więcej dmuchnąć :D na TDIClub przy wysokim ciśnieniu doładowania odprężają silnik do 18:1.

Kaspoll1988 pisze:le szkoda takiego sdi z takim małym przebiegiem.

Fajny dupowóz jest :)
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
K
Kaspoll1988
Forumowicz
Posty: 1933
Rejestracja: 21 cze 2010, 16:52
Auto: Seat Leon 1P
Model: 2.0 TDI
Lokalizacja: Dobczyce

SWAP IBIZA III SDI na PD

Post autor: Kaspoll1988 »

No nie wiem. bede z nim gadał co i jak :D ale też mi sie zdaje ze angol na swapa był by najlepszy.
ODPOWIEDZ