[1L] Problem z zegarami po swapie z ABF na RP

Wszystko o elektryce w aucie
ODPOWIEDZ
e
efilflah
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:02
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: okolice Warszawy

[1L] Problem z zegarami po swapie z ABF na RP

Post autor: efilflah »

Witam,

mam problem z zegarami po swapie z silnika 1.8 RP z Jetty. Do Toledo wjechała cały silnik RP i cała wiązka z Jetty. Wszystko ładnie odpala, jeździ, działa, tylko problem z zegarami (oryginalne z Toledo ABF).

Po podłączeniu licznika zapala się zegarek (przy MFA), po zapaleniu świateł działa podświetlenie licznika. Po załączeniu zapłonu zegarek, a jednocześnie wyświetlacz MFA gaśnie, nic nie wyświetla. Wszystkie kontrolki działają. Obrotomierz nie działa w ogóle. Wskaźnik temperatury wody pokazuje MAX bo bardzo krótkim czasie od zapalenia auta. Takie same objawy przy podłączeniu za pomocą wiązki zegarowej z Toldeo i Jetty, zamienianie ich nie daje skutku.

Z ciekawostek, po podłączeniu zegarów z Jetty na wiązce zegarowej z Jetty działają w 100% (obrotek, temp wody, MFA).

Z kolejnych ciekawostek, po podłączeniu zegarów z Cordoby, ten sam objaw co przy zegarach z Toledo. Te same usterki.

Czy ktoś ma pinout (schemat) wiązki zegarowej od Toledo 1L ABF 1995?
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Problem z zegarami po swapie z ABF na RP

Post autor: Centek15 »

Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, przypuszczam, że po prostu zegar z ABFa nie pasuje do 1.8 RP (inne rezystencje pomiarowe itp, pewnie musisz wybebeszyć zegar z Jetty i włożyć elektronikę do zegara z tolka) ale za to mam jedno bardzo ważne pytanie które pewnie nurtuje wszystkich... po co robić swap z 2.0 ABF na 1.8 RP ? :D
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Problem z zegarami po swapie z ABF na RP

Post autor: remiq »

efilflah, to nie kwestia pasowania pomiędzy RP i ABF, bo wkładają liczniki od ABF do innych, ale tego, że wiązka od Jetty nie pasuje pod licznik od Toledo (poprzestawiane kabelki). Ja miałem to samo po swapie z 1,6 benzyna na 1,9 diesla. Trzeba było wiązkę licznika przerzucić, bo dziwne rzeczy się działy z kontrolkami i zegarami.

Centek15, kaprys taki może, albo się ABF poważniej wysypał, a Jetta była zgnita ze zdrowym silnikiem.
Poza tym masz chyba jeszcze wiązkę licznika od benzyny z MFA z Twojego Tolka. To są kostki U1 i U2 w skrzynce bezpieczników. Dogadajcie się :)
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Problem z zegarami po swapie z ABF na RP

Post autor: Centek15 »

remiq pisze:efilflah, to nie kwestia pasowania pomiędzy RP i ABF, bo wkładają liczniki od ABF do innych, ale tego, że wiązka od Jetty nie pasuje pod licznik od Toledo (poprzestawiane kabelki). Ja miałem to samo po swapie z 1,6 benzyna na 1,9 diesla. Trzeba było wiązkę licznika przerzucić, bo dziwne rzeczy się działy z kontrolkami i zegarami.

Centek15, kaprys taki może, albo się ABF poważniej wysypał, a Jetta była zgnita ze zdrowym silnikiem.
Poza tym masz chyba jeszcze wiązkę licznika od benzyny z MFA z Twojego Tolka. To są kostki U1 i U2 w skrzynce bezpieczników. Dogadajcie się :)

Ja w 2E nie miałem MFA niestety (chociaż powinno być bo silnik był 96r), także nie pomogę :P
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
e
efilflah
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:02
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: okolice Warszawy

[1L] Problem z zegarami po swapie z ABF na RP

Post autor: efilflah »

Dobra Panowie problem rozwiązany. Może Was zadziwię lub nie - coś jest nie tak z masą - jutro zbadamy czy to na skrzynce, czy na kostkach U1 i U2, czy na wiązce między skrzynką a zegarami. Po dodaniu masy na krótko z akumy masy na PIN 5 w kostce zegarowej WSZYSTKO działa jak trzeba (obrotek, kontrolki, wskaźniki).


Pewnie mnie znienawidzicie za to ale... :P
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Problem z zegarami po swapie z ABF na RP

Post autor: remiq »

Masa widocznie przez różnice w wiązce. Nie pamiętam co u mnie było poprzestawiane, ale mogła mogła być przy okazji masa zamieniona z jakimś sygnałem.

efilflah pisze:Pewnie mnie znienawidzicie za to ale...

Szkoda, że nie coupe... Byłeś może w zeszłym roku na zlocie w Sulejowie? Kojarzę podobne autko.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
e
efilflah
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:02
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: okolice Warszawy

[1L] Problem z zegarami po swapie z ABF na RP

Post autor: efilflah »

Tak byłem w Sulejowie na mini zlocie Jettaclubu :) Akurat mieliście też tam zlot, pamiętam dobrze. Większość to była 1M, ale parę fajnych 1L też widziałem.
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Problem z zegarami po swapie z ABF na RP

Post autor: Centek15 »

Pewnie mnie znienawidzicie za to ale... :P
[url=http://i.imagebanana.com/img/7t40zju3/thumb/DSC00027.jpg]Obrazek[/url]

[url=http://i.imagebanana.com/img/fnydik5c/thumb/DSC00021.jpg]Obrazek[/url][/quote]

Czemu mielibyśmy Cię nienawidzić? Bardzo ładna Jetta, widać, że masz zamiłowanie :)
Załóż temat w odpowiednim dziale i pochwal się swoim cackiem :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Problem z zegarami po swapie z ABF na RP

Post autor: remiq »

efilflah pisze:ale parę fajnych 1L też widziałem.

całe 3 sztuki przyjechały :D
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
ODPOWIEDZ