Tych 1,8 było o wiele więcej. Po prostu tylko kilka montowali w Toledo
125KM (właściwie 128KM) miało Toledo 1,8 16V PL, ale niestety nie da się spasować głowicy 16V na blok RP. Generalnie możesz obudować go o osprzęt silnika PB 112KM lub PF 107KM z Golfa II GTI lub 1P 98KM z Golfa Country. Wszystkie mają elektroniczny wielopunktowy wtrysk paliwa (poprawcie jeśli się mylę) i 8 zaworów, jak Twój. Trzeba zmienić głowicę, bo RP nie ma u góry podcięć na wtryskiwacze. Może być chyba czapka od 2E. Do tego proponuję obróbkę głowicy (porting, polerowanie komór spalania, zaworów), wałek rozrządu od silnika 2E, lekkie splanowanie i powinno spokojnie dogonić te 16V, a do tego będzie bardziej elastyczny.
Dla hardcorów - rozwiert cylindrów na 82,5mm i tłoki od ABT/ABK (2,0 Audi)
Możliwości jest dużo.
Generalnie potrzebował będziesz:
- wiązka, komputer, czujniki, krokowiec, przepływka
- listwa wtryskowa z wtryskiwaczami
- kolektor ssący z przepustnicą, puszka filtra powietrza
- głowica kompletna
- aparat zapłonowy (jeśli masz RP'ka na wtrysku Mono-Jetronic z podciśnieniową regulacją wyprzedzenia zapłonu)
- podstawa filtra oleju z chłodniczką i jej orurowanie
- nie dam głowy, czy PF i PB miały natrysk oleju na denko tłoka...
W sumie zostanie sam blok z tłokami i miską olejowa. Taniej będzie swapować na 2E + remont i podłubanie. Ale jeśli chcesz dłubać, bo masz zdrowy dół, to wskazałem Ci kierunek