[1M] Paląca się kontrolka silnika i wolniejsze auto

Wszystko o silnikach benzynowych
a
arris
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 26 mar 2012, 20:26

[1M] Paląca się kontrolka silnika i wolniejsze auto

Post autor: arris »

Witam serdecznie, nie znalazłem na forum podobnego problemu więc piszę,
Dziś rano przy próbie odpalenia samochodu zaświeciła się kontrolka

w książce serwisowej oznaczona jako 13 diagnostyka/nadmierna emisja środków toksycznych

dodam że kontrolka miga a auto jest wolniejsze nie ma "mocy", jakie mogą być tego przyczyny? Miał ktoś podobny problem?
Ostatnio zmieniony 29 mar 2012, 11:19 przez arris, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Paląca się kontrolka silnika i wolniejsze auto

Post autor: Sony »

arris, dopasuj temat do tej instrukcji: viewtopic.php?t=2372

O jakiej Ty kontrolce piszesz, bo pierwsze słyszę ? Co ona sobą reprezentuje (jak wygląda) ?

Skoro diagnostyka to może kontrolkę silnika masz na myśli ??
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Paląca się kontrolka silnika i wolniejsze auto

Post autor: szymekgd »

Pewnie trzeba EGR'em sie zainteresowac...
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[1M] Paląca się kontrolka silnika i wolniejsze auto

Post autor: siwy_a1 »

arris jeśli kontrolka ciągle mruga i auto jest zamulone, to pewnie masz cewki świecowe i jedna właśnie padła, więc jeździsz na 3 garach ;)
siwy_a1
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Paląca się kontrolka silnika i wolniejsze auto

Post autor: Sony »

arris, podłącz auto pod komputer (VAG) i sprawdź jakie błędy Ci wywaliło w grupie silnika. Z którego roku masz auto ?
a
arris
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 26 mar 2012, 20:26

[1M] Paląca się kontrolka silnika i wolniejsze auto

Post autor: arris »

siwy_a1 pisze:arris jeśli kontrolka ciągle mruga i auto jest zamulone, to pewnie masz cewki świecowe i jedna właśnie padła, więc jeździsz na 3 garach ;)


Jezdzic to nie jezdze, to byl jednorazowy wyczyn

Sony pisze:arris, podłącz auto pod komputer (VAG) i sprawdź jakie błędy Ci wywaliło w grupie silnika. Z którego roku masz auto ?


jutro bedzie podlaczony, oczywiscie dam znac na forum co i jak. A auto jest z 2004 jedno z ostatnich II.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Paląca się kontrolka silnika i wolniejsze auto

Post autor: Sony »

arris, zatem bardzo możliwe, że masz zaślepiony EGR, bo w autach po 2004 roku lubiło wywalać błąd po jego zaślepieniu.

Zrób logi statyczne grupy 003.
Awatar użytkownika
skaza24
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 17 maja 2009, 22:50

[1M] Paląca się kontrolka silnika i wolniejsze auto

Post autor: skaza24 »

siwy_a1 pisze:arris jeśli kontrolka ciągle mruga i auto jest zamulone, to pewnie masz cewki świecowe i jedna właśnie padła, więc jeździsz na 3 garach ;)


Dokładnie tak miałem, w czasie jazdy silnik przymuliło i zaczęła mrugać owa kontrol
Padła jedna cewka (dobrze że miałem 300 metrów od domu :) bo katalizator ładnie po dupie dostaje przez to )

Tylko że raczej każdy laik zauważy na wolnych obrotach że silnik leci na 3 cylindrach.
BCB 1.6 16V 105 KM

Komp: STAG-4 eko
Reduktor: AC R01
Wtrysk: HANA 2000

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1249

Obrazek
a
arris
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 26 mar 2012, 20:26

[1M] Paląca się kontrolka silnika i wolniejsze auto

Post autor: arris »

oczywiście była to cewka, 115zł nowa
czy ta usterka mogła być przyczyną większego spalania?
Awatar użytkownika
skaza24
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 17 maja 2009, 22:50

[1M] Paląca się kontrolka silnika i wolniejsze auto

Post autor: skaza24 »

Na pewno bo silnik miał o 1/4 mniej mocy i nadrabiałeś to mocniejszym deptaniem po gazie.

To długo tak jeździłeś na 3 garcach ? Skoro zauważyłeś że więcej palił.

Jak wspomniałem wcześniej, niespalone paliwo z nieczynnego cylindra schodzi do wydechu i katalizatora i uszkadza go .
Dlatego lepiej nie jeździć na 3 cylindrach :D
BCB 1.6 16V 105 KM

Komp: STAG-4 eko
Reduktor: AC R01
Wtrysk: HANA 2000

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1249

Obrazek
ODPOWIEDZ