[ Dodano: 2008-05-25, 19:19 ]Witajcie...
Są to bardzo ważne informacje oraz opis dzia3ania i kody (grupy VAG) dotyczące CLIMATRONIK !!!
Wydaje mi sie że warto by3o by przypiąa ??!!
[shadow=blue]CLIMATRONIC CODE + CODE DTC (Diagnostic Trouble Code)[/shadow]
I. KODY I ICH WPROWADZNIE
1. Instrukcja wprowadzania kodów
2. Wartości kodów
II. KODY DTC I ICH ZNACZENIE(kody VAG)
Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC)
Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC)
Kody kana3u 52 – OBD
Kody kana3u 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjśa systemu
[shadow=blue]KLIMATRONIK[/shadow]
Zmiana jednostek wyświetlania temperatury.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie naciśnij ‘+’ temperatury, aby zmieniaa jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wska1nika temperatury zewnetrznej.
Dostepne kody diagnostyczne.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie naciśnij przycisk recznego nawiewu górnego. Wyświetli sie 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybraa numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli sie wartośa. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie, aby wyświetlia inny kod.
Uwaga: Silnik przep3ywu powietrza (V 71) i potencjometr (G 113) nie są instalowane w wersjach do USA/Kanady. Pominąa wartości wyświetlane dla tych elementów.
2. Wyświetlana wartości kodu.
1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustep poniżej
2 Cyfrowa wartośa wewnetrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
3 Cyfrowa wartośa wewnetrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)
4 Cyfrowa wartośa czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)
5 Cyfrowa wartośa czujnika temperatury zewnetrznej (otoczenia) (G 17), przód
6 Cyfrowa wartośa czujnika temperatury zewnetrznej (otoczenia)
7 Cyfrowa wartośa czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109)
8 Cyfrowa wartośa potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
9 Wartośa różnicowa (b3ąd?) klapy regulacji temperatury (Delta value of Temperature Regulator Flap)
10 Wartośa b3edu klapy regulacji temperatury
11 Cyfrowa wartośa potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
12 Specjalna wartośa klapy centralnej
13 Cyfrowa wartośa potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)
14 Specjalna wartośa klapy nogi/odszraniacz
15 Cyfrowa wartośa potencjometru silnika klapy przep3ywu powietrza (G 113)
16 Specjalna wartośa klapy przep3ywu powietrza
17 Predkośa samochodu (km/h)
18 Aktualne napiecie dmuchawy powietrza (V)
19 Specjalne napiecie dmuchawy powietrza (V)
20 Napiecie spreżarki klimatyzacji (sprzeg3a klimatyzacji) (V)
21 Numer wystepowania niskiego napiecia, nie-nieustalony
22 Cykl klimatyzowania prze3ącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
23 Cykle prze3ącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
24 Cykle prze3ączania, absolutnie nie-wahające sie
25 Analogowa/cyfrowa wartośa, prze3ącznik Kick-Down
26 Analogowa/cyfrowa wartośa, świat3a ostrzegania temperatury ch3odzenia silnika (ECT)
27 Wartośa kodu (Coding value)
28 Predkośa obrotowa silnika (RPM)
29 Predkośa obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM)
30 Wersja programu
31 Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą sie)
32 Licznik b3edów potencjometru klapy regulacji temperatury
33 Licznik b3edów potencjometru klapy centralnej
34 Licznik b3edów potencjometru klapy nogi/odszraniacz
35 Licznik b3edów potencjometru klapy przep3ywu powietrza
36 Sygna3 skrajnego po3ożenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
37 Sygna3 skrajnego po3ożenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max.
38 Sygna3 skrajnego po3ożenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
39 Sygna3 skrajnego po3ożenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
40 Sygna3 skrajnego po3ożenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
41 Sygna3 skrajnego po3ożenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
42 Sygna3 skrajnego po3ożenia “zimno” – potencjometru silnika klapy przep3ywu powietrza (G 113)
43 Sygna3 skrajnego po3ożenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy przep3ywu powietrza (G 113)
44 Licznik cyklów operacji pojazdu (nośnika?)
45 Obliczona temperatura wewnetrzna (program wewnetrzny, cyfrowo)
46 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnetrzny)
47 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnetrzny, w oC)
48 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)
49 Licznik b3edów sygna3u predkościomierza (predkośa pojazdu)
50 Czas postoju (min)
51 Temperatura ch3odzenia silnika (ECT) in oC
52 Kana3 graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wy3ączony – wyświetli sie 88.8.
Zobacz poniżej.
53 Kana3 graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjśa jest identyfikowany wyświetleniem 88.8. Zobacz
poniżej.
54 Znak sterujący
55 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji
56 Temperatura w oC, z wewnetrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
57 Temperatura w oC, z wewnetrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56)
58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89)
59 Temperatura w oC, z zewnetrznego czujnika temperatury (G 17), przód
60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109)
61 Wersja programu (ostatnia)
[shadow=blue]Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC)[/shadow]
00.0 brak b3edów
02.1 (G86) czujnik temperatury wewnetrznej, w podsufitce, ciąg3a przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
02.2 Czujnik temperatury wewnetrznej, w podsufitce, ciąg3e zwarcie, zobacz 02.1
02.3 Czujnik temperatury wewnetrznej, w podsufitce, czasem przerwa
02.4 Czujnik temperatury wewnetrznej, w podsufitce, czasem zwarcie
03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnetrznej, w desce rozdzielczej, ciąg3a przerwa, zobacz 02.1
03.2 Czujnik temperatury wewnetrznej, w desce rozdzielczej, ciąg3e zwarcie, zobacz 02.1
03.3 Czujnik temperatury wewnetrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa
03.4 Czujnik temperatury wewnetrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie
04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciąg3a przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)
04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciąg3e zwarcie, zobacz 04.1
04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa
04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przód, ciąg3a przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
05.2 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przód, ciąg3e zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
poniżej)
05.3 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa
05.4 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie
06.1 (G110) czujnik temperatury ch3odzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciąg3a przerwa, *06.1 (zobacz
poniżej)
06.2 Czujnik temperatury ch3odzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciąg3e zwarcie, zobacz 06.1
06.3 Czujnik temperatury ch3odzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa
06.4 Czujnik temperatury ch3odzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie
07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciąg3a przerwa, *07.1 (zobacz
poniżej)
07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciąg3e zwarcie, zobacz 07.1
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie
08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciąg3a przerwa, *08.1 (zobacz poniżej)
08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciąg3e zwarcie, zobacz 08.1
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciąg3a blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciąg3a przerwa, *11.1 (zobacz poniżej)
11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciąg3e zwarcie, zobacz 11.1
11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
11.5 Klapa centralna, ciąg3a blokada, *11.5 (zobacz poniżej)
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciąg3a przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)
13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciąg3e zwarcie, zobacz 13.1
13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciąg3a blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciąg3a przerwa, *15.1 (zobacz poniżej)
15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciąg3e zwarcie, zobacz 15.1
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie
15.5 Klapa powietrza, ciąg3a blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)
15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
17.0 Wadliwy sygna3 predkości samochodu
18.1 Napiecie dmuchawy świeżego powietrza, ciąg3e
18.3 Napiecie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
20.1 Z3e napiecie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1 (zobacz poniżej)
20.3 Z3e napiecie kompresora klimatyzacji - sporadycznie
22.1 (F118) Wy3ącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciąg3a przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)
22.3 Wy3ącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa
22.5 Wy3ącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej)
29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciąg3a
29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciąg3a
29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie
29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie
Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):
*02.1 Domyślna wartośa cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony
*04.1 Wartośa dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.1 Wartośa dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.2 Domyślna wartośa cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone
*06.1 Temperatura ch3odzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany,
diagnostyke wykonywaa tylko powyżej 0 stopni Celsjusza
*07.1 Zaprogramowana w3aściwa wartośa = 0
*08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie może bya d3użej sterowany automatycznie, tylko recznie
*08.5 Silnik jest zapetlony, próbowaa programowo usunąa blokade
*11.1 Silnik klapy centralnej nie może d3użej bya sterowany automatycznie, tylko recznie
*11.5 Silnik jest zapetlony, próbowaa programowo usunąa blokade
*13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może d3użej bya sterowany automatycznie, tylko recznie
*13.5 Silnik jest zapetlony, próbowaa programowo usunąa blokade
*15.1 Wartośa cyfrowa jest wewnetrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miekkiego?)
*15.5 Silnik jest zapetlony, próbowaa programowo usunąa blokade
*20.1 Kompresor pozostaje wy3ączony aż napiecie bedzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund
*22.1 Kompresor pozostaje wy3ączony aż wy3ącznik sie zamknie
*22.5 Kompresor ponownie sie uruchamia, skaner b3edów VAG 1551
Kody kana3u 52 - OBD – kompresor klimatyzacji wy3ączony
Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wy3ączony, wyświetla sie "88.8", pojawią sie poniższe alfanumeryczne kody, bedą wyświetlane.
Cześa warunkowa
a1 Przerywanie lub blokowanie, prze3ącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wy3ączony
b1 Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500
c1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
d1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
e1 Funkcje systemu OK
f1 Funkcje systemu OK
a2 Klimatyzacja recznie wy3ączona (klimatyzacja nie aktywna)
b2 Niskie napiecie
c2 Prze3ącznik Kick-down, kompresor wy3ączony na 12 s max.
d2 W3ączona kontrolka temperatury ch3odzenia silnika (ECT)
e2 Wy3ącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73)
f2 Wy3ącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118)
a3 Wybrany tryb ECON
b3 Wybrane OFF
c3 Zewnetrzna temperatura (otoczenia) za niska
d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
e3 Wysokie ciśnienie wystąpi3o ponad 30 razy
f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC)
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlaa sie kolejno – wtedy system OK)
Kropka dziesietna
Zaświeci sie - kompresor klimatyzacji ON
Kropka dziesietna
Zgaśnie – kompresor klimatyzacji OFF
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kana3u 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjśa systemu
Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli sie "88.8", pojawią sie poniższe alfanumeryczne kody, bedą wyświetlane. Kropka dziesietna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale.
Cześa warunkowa
a1 Wentylator wewnetrznego czujnika temperatury
b1 Zamknieta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)
c1 Zamkniety zawór ogrzewania
d1 Przewody dwukierunkowe
e1 Kompresor klimatyzacji ON
f1 Pierwszy bieg wentylatora ch3odnicy ON
a2 Klapa przep3ywu powietrza otwarta
b2 Klapa przep3ywu powietrza otwarta
c2 Klapa przep3ywu powietrza zamknieta
d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"
a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny”
c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"
d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
f3 Klapa temperatury w pozycji "ciep3e powietrze"
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlaa sie kolejno – wtedy system OK)
Bya może są tu jakieś b3edy...wiec prosze o informacje i zmienimy co nieco