przegrzanie silnika(asv)??na wskazniku ponad 120 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
b
bigandre77

przegrzanie silnika(asv)??na wskazniku ponad 120 stopni

Post autor: bigandre77 »

witam wszystkich!
Mam takie pytanko (az boje sie go zadawac)
jechalem z rodzinka na swieta - troszke chcialem przegonic auto bo mialem pare dni wczesniej rozruszana gruszke(zmienna geom-- jesli zle to nazwalem to sory, ale kazdy wie o czym mowa) temp 90 st.........................nie patrze nigdu nerwowo na wskaznik temp etc. a tu nagle widze ze wskazowka temp zawedrowala prawie na max. zatrzymalem sie wlaczylem ogrzewanie , poczekalem z 15 min az ochlodzi sie .........(ciekawe ze wentylatory z chlodnicy sie nie wlaczyly) dojechalem spokojnie na miejsce z wlaczona dmuchawa na maaax, na 2 dzien auto odpalilo normalnie, sprawdzilem poziom oleju( czy nagle mu nie przybylo) poziom plynu chlodzacego- przegazowalem pare razy z odkreconym korkiem plyn.chl. cisza( wydaje sie byc wszystko ok ??????

jak bardzo niebezpieczne jest takowe przegrzanie silnika???? czy krotkotrwaly skok temp moze narobic jakies szkody w moim przypadku??( silnik asv )

prosze o odp. bo temat ten spedza mi sen z powiek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7095
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

przegrzanie silnika(asv)??na wskazniku ponad 120 stopni

Post autor: Sony »

A nie powinna Ci się czasem zapalić czerwona kontrolka piszcząc przy tym, że temperatura jest za wysoka ? Dziwne, że wentylatory się nie włączyły :/ Podepnij auto pod VAGa i posprawdzaj czy wsio jest ok, ponadto ciekaw jestem czy czujnik temperatury masz w porządku...

Jeśli auto odpaliło i wsio wydaje się być ok, to możesz odetchnąć z ulgą i dla pewności jeszcze tak jak mówię VAG.
b
bigandre77

przegrzanie silnika(asv)??na wskazniku ponad 120 stopni

Post autor: bigandre77 »

dzieki za od.
sam bylem zdziwiony ze brak sygnalizacji.w tym aucie nawet brak plynu w spryskiwazcach jest sygnalizowany upierdliwym dzwiekiem :roll:
a tak na marginesie to nie pamietam kiedy ostatnio wklaczyly mi sie wentylatory( tak na sluch) czy to prawda ze one dopiero wlaczaja sie po wyjsciu z auta?? tak gdzies to czytalem ale wydaje mi sie to moaloprawdopodobne
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

przegrzanie silnika(asv)??na wskazniku ponad 120 stopni

Post autor: szymekgd »

Wentylatory wlaczaja sie po przekroczeniu temp. ustawionej w ecu (pewnie ok. 95st.C??), od klimy zawsze po jej wlaczeniu, sprawdz (miernik,VAG) czujnik temp. plynu chlodzacego (zintegrowany G2/G62), szczegolnie element G2-odpowiedzialny za wskazania temp. na zegarach.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

przegrzanie silnika(asv)??na wskazniku ponad 120 stopni

Post autor: Kitaj »

Uratowało cie to że nie zgasiles auta tylko sobie po chodzilo bo innaczej to by ci chwyciło pierscienie. Dziwne ze ci sie tak zagrzał ja mam teraz prawie cała chłodnice zatkana i przy lekko dodatniej temp poszedl na Wrocławskie korki i nic ;-)
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

przegrzanie silnika(asv)??na wskazniku ponad 120 stopni

Post autor: migacz1981 »

Ja mam tak wtedy kiedy mam zapowietrzony układ. Po prostu w miejscu gdzie jest czujnik temp. płynu w chłodnicy jest powietrze i dlatego wentylatory się nie włączają, ale to u mnie. I jeszcze jedno, ja miałem max 100 stopni.

Edit by koti
Nie piszemy wielkimi literami bo to oznacza krzyk.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2010, 21:57 przez migacz1981, łącznie zmieniany 1 raz.
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

przegrzanie silnika(asv)??na wskazniku ponad 120 stopni

Post autor: Bonbini »

migacz1981, coś mi się nie chce wierzyć, że czujnik temperatury masz w chłodnicy u góry... :roll:
a
adamwwy

przegrzanie silnika(asv)??na wskazniku ponad 120 stopni

Post autor: adamwwy »

Ma u góry chłodnicy tzn. pod górnym wężem chłodnicy.
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

przegrzanie silnika(asv)??na wskazniku ponad 120 stopni

Post autor: Bonbini »

adamwwy pisze:Ma u góry chłodnicy tzn. pod górnym wężem chłodnicy.


Teraz się mogę zgodzić :-)
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Lokalizacja: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

przegrzanie silnika(asv)??na wskazniku ponad 120 stopni

Post autor: Wyplosz »

termostat mógł sie zawiesić albo paść i dla tego tak temp skoczyła, u mnie tak było zmieniłem termostat i wszystko wrociło do normy a to ze sie wentylatory nie właczyły to dziwne , sprawdz bezpieczniki i kostki bo lubia nie łaczyc czasem
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
ODPOWIEDZ