Dopadł mnie dziwny problem. Coś skrzypi w zawieszeniu przy hamowaniu. Siedząc za kierownica wydaje się że dźwięk pochodzi z przedniego zawieszenia. Gdy samochód nawet toczy się do przodu po naciśnięciu hamulca słychać skrzypienie. Ale gdy jadę do tyłu i hamuje jest cisza. Na większych dziurach też słychać że coś trzeszczy. Co obstawiać?
-gumy na stabilizatorze z przodu?
-łożyska amortyzatorów z przodu?
Gdzieś wyczytałem żeby popsikać wd40 na gumy i zobaczyć czy przestanie.
Czemu skrzypi przy jeździe do przodu a do tyłu nie?
Ostatnio zmieniony 06 paź 2010, 21:04 przez spec, łącznie zmieniany 1 raz.
JA bym obstawiał gumy na stabilizatorze. Mi coprawda nie skrzypiało ale zaczeło pukac i to mnie denerwowało. Poszedłem wiec do sklepu i mowie ze chce gumy stabilizatota do mojego Tolka a Pan do mnie 9.60 zł normalnie mnie zatkało. A teraz cisza
jak hamujesz do przodu to zawias "siada" i wtedy coś skrzypi. Mogą to być gumy stabilizatora. Polej je jakimś "WD", nie załatwi to problemu, ale pomoże w diagnozie
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50 www.rbauto.eu
Zapraszamy
No właśnie tak się domyślam że się zaczynają kończyć. Swoją drogą sporo osób ma z nimi problem. Wyczytałem, żeby kupować tylko oryginały bo zamienniki też będą skrzypieć.
Od razu zadam pytanie czy samemu da radę to wymienić mając kanał i parę kluczy w garażu ?:)
Kolego nawet kanał Ci nie potrzebny. Ja to zrobiłem sam w garazu. Podniosłem auto na lewarku i podstawilem kołek drewniany dla bezpieczeństwa. Odkręciłem koło. Ściągnąłem łącznik stabilizatora. Potem odkreciłem obejmę która trzyma gumę no i wymieniłem gumę a potem wszystko w odwrotnej kolejności. Tylko trzeba sie uzbroić w cierpliwość i małą grzechotke bo dostęp kiepski jest. Ale zato satysfakcja w własnej pracy gwarantowana
Obejmy zostawiłem te same bo były OK. A gumy zamienniki bo poszedłem do hurtowni motoryzacyjnej i takie mi gosciu dał (zapłaciłem 9.60 za 2 sztuki) W ASO pewnie duzo droższe ale i lepsze chodz te tez dobrze wyglaądały.