Witam ......czy ktos montował juz w swoim Tolku filtr stozkowy ? Jesli ktos mógłby mi pomóc byłbym wdzieczny za jakiekolwiek porady lub ewentualne fotki
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 12:24 przez deks_m, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja kiedys mialem vw vento 1.8 benzyne z gazem i tam mialem przez chwile filtr stozkowy, a nawet cala puszke oddzielajaca go od goracego silnika tak aby lapal tylko duzo zimnego powietrza(tam nie bylo przeplywki). Tylko glos silnika byl fajny a osiagi te same, a nawet ciut gorsze.
ja mam stożek w obudowie doprowadzona rure z zimnym powietrzem i nie narzekam, dziwek silnika dużo lepszy, lecz spalanie jakieś wyższe:( filtr jest obudowany w carbon deks_m jak chcesz to moge zdjecia podesłać?
ja nie miałem wyjścia bo jak go kupiłem to był założony stożek zaraz przed przepławką i nie miał obudowy po prostu brał cieple powietrze i była lipa więc kupiłem obudowany i podłączyłem rurę z zimnym powietrzem pod seryjny układ do zasysania. ja bym tego nie montował gdyż samochód używam w mieście (warszawa) częste korki itp a filtr stożkowy jest złym rozwiązaniem do miasta (chyba ze masz turbo) on się sprawdza jak się robi trasy, jeśli chcesz miasto to kup wkład (np.k&n ) i wsadź zamiast seryjnego filtra ja tak miałem w poprzednim samochodzie i byłem super zadowolony, stożek w obudowie carbonowej kosztował mnie jakieś 300zł sam wkład w miejsce seryjnego filtra kosztował mnie ok200zł
[ Dodano: 2010-03-25, 14:38 ] wczoraj sprawdzałem przyśpieszenie na nim
0-100km seria 10,5s
z filtrem zabudowanym
0-100km 10,1s
Pogoda 5,5 stopnia sucha nawierzchnia opony zimowe sam w ręku trzymałem stoper.
jak bee mial czas to cykne kilka a propo to jak masz mozliwosc to najlepije od przepustnicy puscic kurke z kwasówki zachowujac srednice starej i owinąć to gąbką nieprzepuszczajaca ciepła wtedy nie bedzie sie grzało od silnika ja mam na razie na starej rurce bo nie mam gdzie wygiąć odpowiednio kwasówki, bo jesli dobrze pamietam opór dla seryjnego filtra to ok 24 (nie znam niary w czym to si emierzy) dla filtra stozkowego w zabudowie to ok 12 a dla niezabudowanego to 4, jesli urzytkujesz w miescie to kup wkład najlepiej k&n przynajmniej ja na takim kiedys jezdzilem i było git
To logiczne ze auto na stozku bedzie wiecej paliło poniewaz otrzymuje wiecej powietrza.
Ja nie polecam stozkow moim zdaniem one rozwalaja silnik....
Tani stozek daje tyle samo jakbym załozył rajstope na rure....
Dobry stozek jest drogi do tego czesto go trzeba czyscic i natłuszczac specjalnym olejem.
Chociaz pewnie najlepszy filtr stozkowy nie bedzie tak filtrowal jak zwykły
1. filtr stożkowy powstał aby pracować bez obudowy zasysa powietrze z całej wolnej przestrzeni w okół siebie i tak go stosują kultowe firmy HKS , Mugen w kultowych autach o mocach 1000 KM. Opór takiego filtra to 2-4 mB ( jednostka umowna ) fabryczny filtr to 24-34 mB, a stożek w obudowie to 12-14 mB. Obudowy stożków są małe muszą się zmieścić w aucie to wymusza małe stożki i odległość filtra od ścianki mała spore duszenia przepływu, obudowa powinna być w kształcie jaja aby przepływ był prawidłowy.
2. optymalny układ to wolny stożek częściowa osłona od silnika i przewód nawiewny na filtr z lejkiem.
3. Z tym zimnym powietrzem to mity silnik spalinowy to nie piecyk gazowy to skomplikowana maszyna cieplna o bardzo skomplikowanym procesie spalania. Jest temperatura graniczna. obniżamy temperaturę ładunku faktycznie moc rośnie ale w pewnym momencie gwałtownie spada po przekroczeniu jakiegoś progu temperatury. Przechłodzona mieszanka w silniku-- zaczyna zachodzić zjawisko skraplania się paliwa, rozpylone paliwo łączy się w krople osadza się na kanałach dolotowych, proces spalania gwałtownie traci efektywność, tu jeszcze uwidacznia się problem z współczynnikiem reszty spalin, problem wymiany kat. na strumienice łuskowe.To wszystko prowadzi do zniszczenia silnika
4. Silnik auta sportowego wyczynowego ma się nijak do silnika auta użytkowego na co dzień. Tymi silnikami żądzą inne prawa to co jest dobre dla jednego to dla drugiego jest zabójcze. 5. doloty całe od przepustnicy ( przewody karbowane stawiają spory opór.
doloty są ze strumienicą, komorą kompensacyjną i rezonatorami osłonami i przewodami nawiewnymi taki układ pozwala wydusić z silnika wszystko pozostawiając jego właściwości użytkowe. Przy takiej konfiguracji dolotu można spodziewać się przyrostów mocy ok. 10 % i więcej, oraz momentu obrotowego do 20 %.
foltr nasaczasz co 15 tys nie musisz go wymieniac chyba ze przejedziesz 1000000km ale to pewnie szybciej ci sie rozsypie samochód, czyscisz nasaczasz i latasz:P
Kitaj: jeździłeś kiedykolwiek na takim filtrze że sadzisz ze odrazu rozwali silnik ? czy poprostu wyrażasz opinie po przeczytaniu niektorych wpisów na niektórych forach? wiadomo jak cos jest zle zrobione to zawsze cos popsuje:P ja na wkłądzie zrobiłem chyba 40tys.km i nie narzekałem wiem ze teraz tez lata ktos nim dalej i gaz zamontował i tez sobie chwali, wiec ile ludzi tyle opini:D:)