Witam
Mam kilka pytań dla osób posiadających i aktywnie używających VAGa na gnieździe OBD2 do diagnostyki swoich aut. Obecnie jestem w fazie poszukiwań auta na silniku VW, a dokładnie jakiegoś TDI 110 lub 130KM w przedziale wieku 2002-2003. W związku z czym chciał bym się dowiedzieć na co zwracać uwagę przeprowadzając test (w sumie przydał by się taki mały kurs przypięty na głównym) oraz jakim programem się posługiwać, ponieważ podobno np. polski VAG nie posiada wszystkich opcji i trzeba wspierać się np. VAG-COM lub VWTool, GMTool, ale od początku.
Na wstępie zastanawiam się nad sposobem diagnozy tzn. czy kupić interfejs czy może tzw. skaner (tak za bardzo nie wiem co będzie lepsze, ale mając laptopa kupno samego interfejsu wyjdzie taniej).
1.) W przypadku wybrania samego interfejsu czytałem na forum iż występuje ich cała masa a też nie warto oszczędzać kupując jakąś chinke bo można zostać na lodzie z bezużytecznym kawałkiem kabla. Wybierając tę drogę skupił bym się na kablu ze sklepu OBD2.PL lub VIAKEN.PL z wtyczką w moim przypadku najlepiej na USB za cenę 70-130zł zależy w którym sklepie (choć pracując jako elektryk w utrzymaniu ruchu, przy łączeniu się ze sterownikami programując je wiem że najmniej problemu jest właśnie z RS232, bo na usb albo zrywa połączenie, albo da się tylko coś podejrzeć bez opcji zapisu, albo przy z czytywaniu programu ściąga śmieci).
a.) Czy przy kupnie kabla bardziej polecacie RS232 czy może przy dobrym interfejsie z USB nie ma żadnych problemów?
b.) Jaki kabel byście polecali z OBD2 np.:
https://www.obd2.pl/index.php?p28,polsk ... b-obd2-kklczy może tańszy:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103lub (zasadniczo nie wiem jaka jest różnica po za tym że ta opcja wygląda profesjonalniej, ale czym się różni i czy można nim zrobić więcej nie wiem.
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=77c.) Jakie ograniczenia mają takie przewody? Nie chce się bawić w jakieś cofanie licznika tylko np. dowiedzieć się czy silnik jest zdrowy, auto nie chipowane i licznik nie cofany, oraz czy jakiś błędów nie ma.
2.) W przypadku skanera jaki wybrać na OBD2.pl są dwa rodzaje Skaner OBD2 i Skaner VAG, czy zrobią to samo co kabel+lapek czy może mogą mniej lub więcej np. „odczytywanie parametrów w czasie rzeczywistym”
3.) Przy używaniu interfejsu+ lapka jakie programy są najbardziej przydatne lub wręcz niezbędne do przeprowadzenia rzetelnej diagnostyki przy zakupie, ma może ktoś ich opis możliwości?
4.) Czy posiadając interfejs+ lapka można sprawdzić np. zużycie silnika (np. sprężanie)?
Z góry dziękuję za pomoc