Niedawno kupiłem Tolka 1.9TDI 150KM z 2004r. Nie powiem, idzie pięknie ale zastanawiam się nad chip tuningiem. Proszę o informacje tych, którzy mają pod maską taki silnik i do już zmodyfikowali. Chodzi mi konkretnie o to w jakim stopniu jest odczuwalny ten przyrost mocy i momentu obrotowego (czy to się w ogóle opłaci? jak zwiększa się spalanie i czy układ napędowy: skrzynia biegów i sprzęgło+koło dwumasowe na tym nie będą cierpieć).
Dziękuję z góry za odpowiedzi i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2015, 12:45 przez kasprzyk_tbg, łącznie zmieniany 1 raz.
Koledzy z klubu SEAT RACING mają podkręcone ARL-e. Oni coś tam koło 180-190KM z niego wyciskają, ale kiedyś na wspólnym spociku w Wa-wie mówili, że żeby to zaczęło jeździć to musieli przebudować sporo rzeczy. Zawieszenie i hamulce, ale nie wiem jak jest ze sprzęgłem (teoretycznie ori powinno wytrzymać te 190KM).
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe"
Programem robisz około 180-190 km i już jakos to jedzie,program musi byc napisany przez człowieka który sie na tym zna ( polecam mr motors z ul Mineralnej w Wawie,diagtronik Janki k/Wawy)
do okolo 200 km wystarcza seryjna sprezarka powyzej tych mocy musi byc juz zmieniona na inną
Ja w swoim ARL-u mam założone zawieszenie KN -20mm, sportowe sprzęgło, oraz wentylowane hamulce i zaciski z S3. Ponadto mam założone większe koło kompresji i program na 186KM i 420Nm... Kop jest niesamowity, niestety turbina często wchodzi mi w tryb awaryjny oraz auto prawie nie jedzie od dołu.... Słyszeliście o takich problemach ? Podejrzewam że koło kompresji jest zbyt ciężkie żeby się rozpędzać i zastanawiam się nad powrotem do ori...