[1L] Montaż przednich świateł przeciwmgielnych

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1L] Montaż przednich świateł przeciwmgielnych

Post autor: irocket »

Manual na podstawie modelu poliftowego.

Aby zamontować światła przeciwmgielne przednie dobrze jest znaleźć na olx, allegro, itp. toledo na części. Można też odwiedzić autozłom i wyjąć części osobiście. Potrzebujemy następujących rzeczy (* to wymagane obligatoryjnie):
- reflektory lewy i prawy (*)
- oryginalną wiązkę do reflektorów w pas przedni
- ramkę z otworami na reflektory
- włącznik dwustopniowy (*)
- kabel, około 80-100cm (*)
- konektory jak na foto - 2 sztuki (*)
Obrazek
- blaszki montażowe jak na foto (6 sztuk) albo blachowkręty jakieś 5cm (*)
Obrazek
- piwko albo inne wspomagacze, jak kto woli

Gdy mamy wszystko, to do dzieła:
1. Wyjmujemy kierunkowskazy boczne - wyciągamy sprężyny (zielony), wyciągamy do przodu, odpinamy wtyczki
2. Odkręcamy grill - nakrętki klucz 10 (niebieski) i śrubki (brązowy) na śrubokręt. Wyciągamy delikatnie do siebie uważając na zaczepy (czerwony) jednocześnie wyjmując śrubki będące w boku grilla (niebieski) z otworów
Obrazek
3. Odkręcamy dolną ramkę - 2 śruby (czerwony) i wyciągamy ją do siebie zaczynając delikatnie od środka przesuwamy się na zewnątrz - ramka jest na zatrzaskach
Obrazek
4. Mamy mniej więcej rozebrane tak jak na foto (to stare zdjęcie, oczywiście koła mamy na miejscu i dokładkę zderzaka też ;) ). W tym momencie możemy przystąpić do montażu halogenów. Na początek wkładamy blaszki montażowe (czerwone miejsca), wkładamy halogeny na miejsce i przykręcamy. Jeżeli nie mamy blaszek możemy użyć blachowkrętów, żeby złapać za plastik zderzaka.
Obrazek
5. Przenosimy się do wnętrza. Bierzemy nasz przewód, zarabiamy na jednym końcu konektor, zdejmujemy półkę, osłonę bezpieczników i wyjmujemy skrzynkę bezpieczników, żeby dostać się do kostek. Odsuwamy zabezpieczenie, wypinamy kostkę P - jeżeli skrzynka bezpieczników jest do nas "przodem" przekaźnikami, to jest to piąta kostka od lewej strony, niebieska, 2 rzędy po 5 pinów. Nasz przygotowany przewód wpinamy do kostki do pinu 1. (niebieski). Wpinamy wtyczkę do skrzynki, zasuwamy zabezpieczenie, wkładamy skrzynkę na miejsce.
Obrazek
6. Wyjmujemy zaślepkę przy liczniku poniżej włącznika przeciwmgielnych (lub pokrętło do regulacji) i wyjmujemy włącznik przeciwmgielnych. Teraz czeka nas najtrudniejsze zadanie - należy wyciągnąć szaro-żółty przewód z konektorem (+) z wtyczki. Spędziłem przy tym godzinę, po czym naciąłem wtyczkę i wyjąłem przewód. Przepinamy go w puste miejsce we wtyczce. Na schemacie układ pinów we włącznikach (jasno szary to wystający plastik)
Obrazek
7. Włożyć nasz kabel z punktu 5. pod deską, wyciągnąć przez otwór włącznika przeciwmgielnych (obok kostki), przyciąć na wymiar (można zostawić trochę dłuższy), założyć konektor. Tak przygotowany przewód wpinamy we wtyczkę w pin odpowiadający numerowi 83a (czyli temu, co w punkcie 6. wyjęliśmy przewód)
8. Podłączamy włącznik, nie wkładamy go jednak jeszcze w deskę, przechodzimy do komory silnika, żeby wpiąć wiązkę do halogenów. Ja miałem wiązkę od samochodu z MFA, więc schematycznie wyglądała tak jak na schemacie, jak ktoś nie ma wiązki, to musi ją zrobić samemu, tylko trochę będzie bardziej skomplikowane połączenie
Obrazek
9. Po wpięciu halogenów do wiązki, szukamy pomiędzy akumulatorem a lampą czerwonego gniazda - u mnie było zamontowane w takim jakby zatrzasku, podłączamy czerwoną wtyczkę, jak mamy MFA, to podłączamy też czarną do czarnej
Obrazek
10. Wsiadamy do auta, włączamy zapłon, włączamy światła mijania oraz światła przeciwmgielne. Wysiadamy i jeżeli wszystko zrobiliśmy poprawnie, to przeciwmgielne powinny świecić. Bierzemy śrubokręt i śrubą zaznaczoną na zdjęciu regulujemy wysokość świecenia
Obrazek
11. Wyłączamy światła i zapłon. Jeżeli mamy ramkę z otworami na halogeny, to montujemy ją, jeśli nie, to wycinamy w swojej otwory. Ja dostałem z otworami, nie bawiłem się w wycinanie
12. Przyczepiamy wiązkę halogenów do pasa przedniego (jeśli intuicyjnie nie zrobiliśmy tego w punkcie 8.), montujemy grill.
13. Wkładamy na miejsce włącznik przeciwmgielnych i zaślepkę (regulację wysokości), sprawdzamy jeszcze raz czy wszystko działa i cieszymy się nowymi światłami.

W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości postaram się pomóc, jeśli znajdziecie błąd w opisie, to poprawię ;) Podczas pracy może okazać się, że niektóre rzeczy nie pokrywają się z opisem - może to być zależne od wyposażenia samochodu.
Obrazek
ODPOWIEDZ