[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

dialog1979, do poprawy masz z pewnością kąt wtrysku, a logi to powinieneś zrobić dynamiczne najlepiej. Statyczne z kolei jak robisz grupy 11-tej to zrób je w trybie BS (Basic Settings)...
d
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Lokalizacja: Legnica

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: dialog1979 »

Sony pisze:dialog1979, do poprawy masz z pewnością kąt wtrysku, a logi to powinieneś zrobić dynamiczne najlepiej. Statyczne z kolei jak robisz grupy 11-tej to zrób je w trybie BS (Basic Settings)...

Rozumiem. A na co ma wpływ kąt wtrysku?? A jakie logi mam zrobić dynamiczne??!!
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Kitaj »

kąt wtrysku ma wpływ na rozruch, spalanie, dymienie, moc itd... A może to N-75?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

dialog1979, na samym wstępie popraw sobie ten nieszczęsny kąt wtrysku :!:

Następnie zrób logi dynamiczne grup: 008, 010, 011 (każdą grupę zrób osobno).

Logi statyczne z kolei zrób ponownie w trybie BS - grupy: 000, 011
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:dialog1979, do poprawy masz z pewnością kąt wtrysku


Pytanie czy auto mialo 90st. i czy log jest w BS?

Sony pisze:Następnie zrób logi dynamiczne grup: 008, 010, 011 (każdą grupę zrób osobno)


Na poczatek raczej 003 + 011, zeby zobaczyc jak sie ma cisnienie doladowania do ilosci powietrza...
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

szymekgd pisze:Pytanie czy auto mialo 90st. i czy log jest w BS?
Nigdy nie zdarzyło mi się tak, żeby w BS kąt wtrysku różnił się diametralnie od normalnego trybu logowania (MS). Płyn chłodzący miał 91,5-93 stopni co widać po logu :)

szymekgd pisze:Na poczatek raczej 003 + 011, zeby zobaczyc jak sie ma cisnienie doladowania do ilosci powietrza...
Ja tam aż takim specem nie jestem :) Po mojemu to w 003 nic innego nie zobaczysz jak wartości recyrkulacji spalin :P
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Nigdy nie zdarzyło mi się tak, żeby w BS kąt wtrysku różnił się diametralnie od normalnego trybu logowania (MS)


A jak przelaczasz z MS do BS to nie slyszysz zmiany pracy silnika? Wg. mnie w BS masz kat ustawiony na pompie, a w MS kat zadany aktualnie przez ECU i pewnie na wolnych sa zblizone.

Sony pisze: Po mojemu to w 003 nic innego nie zobaczysz jak wartości recyrkulacji spalin :P


Mialem na mysli dynamiczne ;)

Ale fakt, na temp. w 007 nie zerknalem, a w 000 nie lubie przeliczac :-P :-P


Ja bym jeszcze raz zlogowal stat. 011 normalnie i w BS, teraz jakies herezje sa w tym logu, a cisnienie doladowania jest zastanawiajaco wysokie...
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

szymekgd pisze:A jak przelaczasz z MS do BS to nie slyszysz zmiany pracy silnika? Wg. mnie w BS masz kat ustawiony na pompie, a w MS kat zadany aktualnie przez ECU i pewnie na wolnych sa zblizone.
A myślisz, że ja pamiętam :P ? Jakoś nie zwracałem na to uwagi :) Tak czy siak de facto wartości są zbliżone, no ale niech kolega sprawdzi tak jak napisałeś ;)

szymekgd pisze:Mialem na mysli dynamiczne ;)

Ale fakt, na temp. w 007 nie zerknalem, a w 000 nie lubie przeliczac :-P :-P
Ja tam w dynamicznych też nie widzę nic innego poza wartościami tyczącymi się recyrkulacji spalin i EGR, no ale jak już pisałem aż taki spec nie jestem :)

Co do przeliczania temperatury to ja sobie ją po prostu przeliczyłem nawet do 007 nie zaglądając :P Nawet trafiłem, bo jak tak teraz chciałem ten mój wzór na przeliczanie zastosować ponownie to coś lichy jest :D No ale wskazanie gdzieś tak od 65 do 35 w pozycji siódmej oznacza, że silnik jest rozgrzany ;)
m
mrowa_83
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 05 lip 2012, 11:04

Konie uciekły

Post autor: mrowa_83 »

Witam
Mam problem z moim Tolkiem - posiadam go od 2 miechów i od tygodnia mam taki efekt że ciągnie na 1i 2 biegu (co prawda zmieniam te biegi przy niższych obrotach) a na 3 - 4 - 5 to już masakra - powyżej 2000 obrotów idzie jak SDI... Nie mam efektu trybu awaryjnego - nie mija jak wyłączę i włączę silnik. Jest tak cały czas.
Jak odpiąłem przepływkę to zero różnicy w jeździe, n75 zamieniłem z n18 (ale jakiegoś większego efektu nie przyniosło).
Wężyki na oko ok ale i tak chyba wymienię - ktoś wie jakie średnice brać i ile żeby wszystkie wymienić? Bo widzę że są 2 grubości a na aledrogo mają ich kilkanaście.
Jak patrzę na turbinę to cięgno z gruszki się nie rusza - czy na biegu jałowym powinni się to cięgno ruszać co chwile? - widziałem to na jakimś filmiku o 1,9 ale nie ALH. Jeśli ruszam ręką z góry to delikatnie się rusza ale to pewnie skok 2-3 mm - a nie 2 cm skoku. Da radę to jakoś sprawdzić bez wyjmowania turbo? To ciągięko powinno się ruszać na wyłączonym silniku?
Ktoś ma jakiś pomysł co mu jest?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

mrowa_83 pisze:czy na biegu jałowym powinni się to cięgno ruszać co chwile? - widziałem to na jakimś filmiku o 1,9 ale nie ALH.


Rusza sie jezeli logujesz grupe 011BS, na wolnych ciegno powinno byc "schowane' w gruszce, czyli w pozycji ma doladowania.

mrowa_83 pisze:Jeśli ruszam ręką z góry to delikatnie się rusza ale to pewnie skok 2-3 mm - a nie 2 cm skoku. Da radę to jakoś sprawdzić bez wyjmowania turbo? To ciągięko powinno się ruszać na wyłączonym silniku?


Jezeli ruszasz reka, to na wylaczonym silniku powinno ruszac sie, dla ulatwienia zdejmij wezyk z gruchy.
Michal
ODPOWIEDZ