[ALL] Światła do jazdy dziennej

Czyli szeroko pojęte modyfikacje naszych aut.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kuzio
Forumowicz
Posty: 674
Rejestracja: 30 mar 2012, 19:10
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ALH+
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

[ALL] Światła do jazdy dziennej

Post autor: kuzio »

spec, no właśnie o to mi chodziło czy się da czy nie bo Syncro, napisał, że póki co u niego się tego nie da zrobić
Nie wkładam pieniędzy w starego złoma, wkładam serce w pasję

MOJE TOLEDO: http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=622 ... sc&start=0
m
motyka8

[ALL] Światła do jazdy dziennej

Post autor: motyka8 »

dlamniei jak widze drogowe ustawione na 30% to kojarzy mi sie ze stzrym maluchem z pradnica jakiego kiedys mialem (ale alternator od 125p zalatwil sprawe) Ogolnie tandeta
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Światła do jazdy dziennej

Post autor: Sony »

motyka8, zatem wskaż mi lepszą alternatywę do 1M, bo ja miejsca gdzie ledy można wpakować nie widzę (chyba, że od Octavii w miejsce halogenów). A jak ktoś ma pakiet TS/Cupra to już w ogóle ciężki temat.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Światła do jazdy dziennej

Post autor: vwir »

Sony pisze:motyka8, zatem wskaż mi lepszą alternatywę do 1M, bo ja miejsca gdzie ledy można wpakować nie widzę (chyba, że od Octavii w miejsce halogenów). A jak ktoś ma pakiet TS/Cupra to już w ogóle ciężki temat.

A może po prostu jeździć na światłach mijania?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Światła do jazdy dziennej

Post autor: Sony »

vwir, ja Cię proszę... Światła dzienne powodują oszczędności. Ten temat był wałkowany setki razy, więc po co pisać o tym ponownie ? Jak ktoś chce to niech sobie jeździ na mijania - żaden problem, a zwolennicy świateł DRL niech takowe stosują. Amen.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Światła do jazdy dziennej

Post autor: vwir »

Jasne. Jednak przy tym wszystkim warto patrzeć na nadgorliwych policjantów. Czy światła drogowe powinny być używane do jazdy w dzień? No i jak się zachowują żarówki halogenowe, zasilane niższym niż przewidywane napięciem? Czy to nie skraca ich żywotności?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Światła do jazdy dziennej

Post autor: Sony »

vwir, z chęcią na pytania odpowiem.

1. Co do nadgorliwych policjantów to nikt się jeszcze nie doczepił do takiej wersji świateł DRL (jest o tym na LC również wątek). Gdyby się jednak doczepił to pstrykam włącznik na światła mijania i po zawodach :D Ciekaw jestem jakby mi udowodnił, że to nie były światła mijania :P Mniejsza o to, zawsze w razie czego można to zdemontować jakby się baaardzo czepiali. Jednak wiesz to tak samo jak z ksenonami w złych lampach oraz z przyciemnionymi szybami z przodu. Z tą różnicą, że ja tu nikogo nie oślepiam i widać mnie na drodze. Zaledwie 30% mocy świateł drogowych jest wykorzystana.

2. Co do dwóch ostatnich pytań. Żarówka po prostu otrzymując niższe napięcie produkuje mniej światła niż powinna (czyt. 30%), natomiast czy to skraca ich żywotność to nie mam pojęcia, jednak chłopaki tak jeździli i nic się nie przepalało.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Światła do jazdy dziennej

Post autor: vwir »

Na pewno nie 30% światła, bo przy tak niskim napięciu pewnie już nie zachodzi efekt halogenowy, więc świecą znacznie słabiej. A skoro już robić taki mod to wydaje mi się, że najprościej byłoby spiąć żarówki drogowe szeregowo i mieć na nich po 50% napięcia, bez żadnych dodatkowych układów. Bo licząc to niższe zużycie prądu trzeba wziąć pod uwagę, że układ obniżający napięcie sam w sobie też się grzeje i zużywa prąd.
S
Syncro
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 27 maja 2012, 12:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Światła do jazdy dziennej

Post autor: Syncro »

Moje auto jeździ na żarówkach do świateł drogowych osłabionych do 30% już 3 lata, więc wydaje mi się, że nie skraca to ich żywotności. Jest to jedyna możliwa opcja, która sensownie wygląda, szczególnie, że mam pakiet TS i nie mam gdzie władować paska ledowego, który wg mnie jeśli nie jest oryginalnie zamontowany przez producenta, wygląda masakrycznie źle, niezależnie w jakim aucie.

Jak będę miał chwilkę to strzelę fotkę jak u mnie te dzienne wyglądają :)
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[ALL] Światła do jazdy dziennej

Post autor: jakub_bb »

a ja myślę podobnie jak motyka8 i vwir, takie 30% wygląda z daleka jakby jechał maluch, a nie ładne toledo. Poza tym jazda na światłach mijania w niczym mi nie przeszkadza.
Oszczędności?? No proszę Cie Sony, w przeciągu roku ile zaoszczędzisz 20zl? Chyba i tak za dużo. Jakby iść tym tokiem myślenia to ostrzej ze świateł też nie można ruszać bo za dużo spali paliwa.
Nie mówiąc już o tym, że robiąc światła dzienne też trzeba jakieś pieniądze wydać i to z pewnością więcej niż Ci przepali na mijania.

A tak w ogóle to wszelkie ledy są brzydkie i wyglądają tandetnie, no poza oryginalnymi.

Kombinujecie ludzie z tymi światłami jak koń pod górkę byle by tylko nie jeździć na normalnych światłach mijania. No ale cóż kombinatoswto to też taka cecha narodowa :-P

Nie chce nikogo urazić ale takie moje zdanie.
ODPOWIEDZ