[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
golotheone
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:04
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: OPOLE

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: golotheone »

szymekgd, no też mnie to bolało :oops: ,ale gdzieś tu poczytałem, żeby kręcić do końca, to kręciłem i naprawde pomogło.Nie robiłem tego na 4-ce i 5-tce,ale teraz mam spokój narazie miesiąc czasu,ale odpukać...Tylko na 2-ce i 3-ce tak mocno go kręciłem,żeby łopatki pochodziły w pełnym zakresie.
" Na nic koni kupa,
gdy kierowca dupa "

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=6588
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Kitaj »

szymekgd pisze:golotheone, na serio wkreciles silnik na 2ce pod 5tys. ? Odwazny jestes ;)


Silnik na biegu ma obciążenie więc nic mu się nie stanie a to różnica ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
Zicher
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 30 wrz 2009, 21:40

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Zicher »

Witam, zrobiłem logi na kanale 11 w próbie statycznej:

http://vaglog.rtnet.pl/siotr_74779.html

z tego co wnioskuję to widać e mi przeładowywuje? Tzn zamiast 900 jest prawie 1000?
Czy pomoże regulacja sztangi na turbinie? Dodam że kiedyś sam ją ustawiałem.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Ten log dokladnie nic nie mowi, w teorii powinien pokazywac, czy przestawiaja sie kierownice w skrajne polozenia, praktycznie moga stac, a i tak pokaze rozne cisnienia dolad., wiec szkoda zachodu, zeby go robic.

Ale obroty biegu jalowego Ci faluja co nie powinno miec miejsca.
Awatar użytkownika
Zicher
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 30 wrz 2009, 21:40

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Zicher »

Zrobiłem logi dynamiczne na których perfidnie widać, że przeładowywuje aż do notlaufa;

http://vaglog.rtnet.pl/siotr_74872.html

Czy to typowy objaw zapieczonych kierowniczek? I co z tą regulacją sztangi? pomoże coś?

Zauważyłem też coś ciekawego - przy logach statycznych pamiętam jak kiedyś robiłem to po przejściu na on lub off (nie pamiętam) było słychać takie świszczenie turbiny, dziś tego nie słyszałem, jedynie teraz pod wieczór po dłuższej trasie zrobiłem statyczne to 2 razy zaświszczało po przełączeniu a później już normalnie jakby nic się nie działo.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Zobacz czy sztanga sie rusza, sprawdz sterowanie podc. turbina (wezyki,n75), mozesz zlogowac dynam 011 na odpietym wezyku z gruchy i zobaczyc czy faktycznie cisn. dolad. bedzie odpowiadalo polozeniu kierownic w min.dolad.

Na wolnych obr. jest max dolad. i skoro wtedy slychac (u niektorych) swist, to mozna zalozyc, ze w stat.011 taka sytuacja powinna miec miejsce dla wartosci "D.cycle MAP v." rownej 0%, ale jak wyzej napisalem log nie jest wiarygodny.
M
Mexicana17
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:34

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Mexicana17 »

Witam ... mam problem od pewnego czasu zacina mi sie turbo przy 170 pewnie sa łopatki zapieczone myśle czy myslicie ze można jezdzic sobie z ta turbiną narazie czy jest juz do wymiany czy moze tak jak ktos mowil rozruszac sztange turbiny użyc wd40 i poruszać ja czy to cos moze pomoże rozruszanie tej sztangi myślicie ?
Awatar użytkownika
golotheone
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:04
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: OPOLE

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: golotheone »

yyyy........wd40???
Raczej to chyba nie odpowiednie rozwiązanie dla tego problemu,niech również inni się wypowiedzą.Przy 170km/h? oto chodziło? Problem zazwyczaj pojawia się przy 120km/h - 130km/h,więc przyczyna może być inna.
" Na nic koni kupa,
gdy kierowca dupa "

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=6588
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Przy 170 to nie ma co sie zacinac bo pewnie kierownice sa juz zlozone, zapewne przeplywka tnie, warto 003 z 011 dynamiczne zlogowac.
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

Mexicana17, bardzo łatwo sprawdzić czy coś nie jest zblokowane czy łopatki czy też gruszka po prostu sięgnij ręką za silnik z lewej strony i poruszaj sztangą i tak jak radzi kolega szymekgd, sprawdź logi :)
ODPOWIEDZ