[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Szymek08 »

Sprawdź jaki masz kąt wtrysku Vagiem i ewentualnie jedź go poprawić
Awatar użytkownika
Radar
Forumowicz
Posty: 226
Rejestracja: 13 wrz 2010, 21:27
Auto: Toledo
Model: 1L
Lokalizacja: Międzyzdroje

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Radar »

kąt wtrysku to podstawa , u mnie działo się to samo a po ustawieniu palił na dotyk przy - 20
Był Tolek 1L AFN jest Tolek 1M AHF
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Kolega trzyma auto w garazu, wiec pewnie to nie bedzie kat...
d
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Lokalizacja: Legnica

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: dialog1979 »

W jakiej zakładce VAGA sprawdzić kąt wtrysku?? Tak trzymam w garażu...
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

dialog1979, aby sprawdzić kąt wtrysku musisz mieć rozgrzany silnik do 90 stopni najlepiej. Wchodzisz w: Engine / Measurements Settings (jakoś tak to się zwało, z pamięci piszę) / sprawdzasz grupę 000, a przyjrzeć się powinieneś pozycji nr 2 w tej grupie, ponieważ to właśnie kąt wtrysku jest.

Sprawdź i wpisz Nam tu pozycję 2 i 9, ew. samemu sobie sprawdź kąt wtrysku: http://vaglog.rtnet.pl/index.php?o=tdi_timing
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:jakoś tak to się zwało, z pamięci piszę


Log 000 w trybie Basic Setting i druga pozycja ;)
Awatar użytkownika
Wrobel
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:29

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Wrobel »

Po zrobieniu rozrządu i głowicy silnik mi zbyt głośno klekotał. Powiedziano mi że da się to zmienić przestawiając pompę (i że to nic nie zaszkodzi dla silnika tylko mogą być problemy z odpaleniem przy -20). Zdecydowałem się podjechać przestawić, bo denerwowała mnie taka twardsza praca silnika. Po przestawieniu jest odczuwalna zmiana w pracy silnika, chodzi tak bardziej 'miękko' i wydaje mi się że chodzi ciszej. ;-)

Tylko że teraz mam wątpliwości.
Po 1. Auto stoi w garażu, są dodatnie temperatury a z rana auto nie pali od strzału tylko tak jak by ma lekkie problemy (nie że nie można odpalić czy coś) - tak samo przy większości odpaleń.
Po 2. Czy to da się skorygować VAG'iem? Czy trzeba jednak pompę przestawić? (aktualnie jest przestawiona na 'opóźniony'.
Po 3. Czy takie zabiegi szkodzą silnikowi?
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: marek_igor »

Wrobel, przestawianie pompy to nie jest rozwiązanie...Wszystko ma być na swoim miejscu... niech ustawią kąt wtrysku, a jeśli stało się to po wymianie rozrządu, to miałbym obawy czy przy tym go nie przestawili a teraz próbują ustawić na swoje miejsce
Awatar użytkownika
Wrobel
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:29

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Wrobel »

Kąt wtrysku był podobno dobrze ustawiony. Sprawdzał mi to inny mechanik, bo myślałem że kąt zły ustawili i dlatego słyszę jakieś dźwięki z silnika.
Gdy pojechałem aby sprawdzić ew. przestawić pompę powiedziano mi że to co ja słyszę to zapewne jakieś wyrównywanie się mieszanki, coś tam na wtryskiwaczach - że na jednym jest +60 a na reszcie na -. I to jest normalne, nie ma problemu do obaw. Jeżeli mi to przeszkadza to można spróbować skorygować przestawiając pompę - no i tak zrobili.

Ale co teraz począć? Wracać do poprzednich ustawień pompy i komputera - do tych dodatkowych dźwięków silnika? :-P

Kurczę, chce jak najlepiej dla tego silnika - włożyłem już sporo pieniędzy w jego stan a tu dalej jakieś problemy, ech :-/
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

marek_igor, Wrobel, a powiedzcie mi czym ustawia sie kat wtrysku, przypadkiem nie pompa wtryskowa?? :-D

Wrobel, jaki masz kat w 000BS i gdzie jest to +60 na wtryskiwaczu, bo jezeli w grupie 013 to masz zasyfione lub wtryski do wymiany i to pewnie on/one stukaja, przeciez tam jest dopuszczalna korekta +/-2. Do tego sprawdz czy masz podpieta wtyczke wtrysku sterujacego oraz zawor n108 i n109 w pompie wtryskowej.
ODPOWIEDZ