Kolego z całym szacunkiem, ale szukasz dziury w całym - obrotomierz od 6,5 ma czerwone pole raptem na 7 się kończy, a Ty chcesz żeby Ci silnik do 7 kręcił ?
Chcesz go zarżnąć ? Co chcesz osiągnąć ?
Jak silnik dobrze jeździ, zapala od strzała i spalanie w normie to nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma...
Może na początku jak go kupiłeś to było coś spieprzone i dlatego tak wysoko kręcił, a dopiero teraz jest dobrze i odcina przy 6500 rpm bo TAK POWINNO BYĆ przy 8 zaworowym silniku
2.3 V5 AGZ odcina przy 6700 rpm, a skalę ma do 8000 - chyba zepsuty
PS: atari, znajdź mi silnik który ma skalę do 7000rpm, a odcinkę przy np 6000rpm i oczywiście ma w 100% sprawną elektronikę silnika??
"testowałem" wiele aut. Jak obrotomierz ma skalę do "X" rpm to kręci się do "X" rpm a nie mniej czy więcej (wykluczając nieoryginalny licznik rpm)
Jeszcze w żadnym cywilizowanym samochodzie którym jeździłem (a jeździłem kilkunastoma jeśli nie kilkudziesięcioma samochodami różnych marek w rocznikach od 1990 do 2012) NIE dało się "zamknąć" obrotomierza tylko każdy miał zapas min. 500 rpm i każdy z tych samochodów był w 100% sprawny technicznie i oryginalny Więc nie wiem z jakimi samochodami masz doświadczenia "zamykania" obrotomierza, ale chyba głównie jeździłeś starymi modelami, które wcale nie miały odcięcia, a było takich aut troszkę...
Jaki wtrysk ma ten Twój silnik wielopunktowy czy jednopunktowy?