[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Wszystko o silnikach benzynowych
s
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Rybnik

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: spajdi »

Ręce mi opadły jak przeczytałem ten temat i zobaczyłem filmik :shock: Kręcenie do odcięcia na POSTOJU, a nie pod obciążeniem - BRAWO <zygi>

Kolego z całym szacunkiem, ale szukasz dziury w całym - obrotomierz od 6,5 ma czerwone pole raptem na 7 się kończy, a Ty chcesz żeby Ci silnik do 7 kręcił ?
Chcesz go zarżnąć ? Co chcesz osiągnąć ?
Jak silnik dobrze jeździ, zapala od strzała i spalanie w normie to nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma... :-/

Może na początku jak go kupiłeś to było coś spieprzone i dlatego tak wysoko kręcił, a dopiero teraz jest dobrze i odcina przy 6500 rpm bo TAK POWINNO BYĆ przy 8 zaworowym silniku :!:

2.3 V5 AGZ odcina przy 6700 rpm, a skalę ma do 8000 - chyba zepsuty :shock:

PS: atari, znajdź mi silnik który ma skalę do 7000rpm, a odcinkę przy np 6000rpm i oczywiście ma w 100% sprawną elektronikę silnika??
"testowałem" wiele aut. Jak obrotomierz ma skalę do "X" rpm to kręci się do "X" rpm a nie mniej czy więcej (wykluczając nieoryginalny licznik rpm)


Jeszcze w żadnym cywilizowanym samochodzie którym jeździłem (a jeździłem kilkunastoma jeśli nie kilkudziesięcioma samochodami różnych marek w rocznikach od 1990 do 2012) NIE dało się "zamknąć" obrotomierza tylko każdy miał zapas min. 500 rpm i każdy z tych samochodów był w 100% sprawny technicznie i oryginalny ;-) Więc nie wiem z jakimi samochodami masz doświadczenia "zamykania" obrotomierza, ale chyba głównie jeździłeś starymi modelami, które wcale nie miały odcięcia, a było takich aut troszkę...

Jaki wtrysk ma ten Twój silnik wielopunktowy czy jednopunktowy?
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: Centek15 »

Wielopunkt.
Jakbyś przeczytał WSZYSTKIE wypowiedzi to wiedział byś PO CO kręciłem go do odcięcia :) nie dla frajdy czy do zarżnięcia silnika (tego byśmy nie chcieli) tylko mnie podkusiło, jak chyba każdego we własnym aucie.
Owszem, jeździłem samochodami starszych generacji, ale też kilkoma z nowych aut, wszystkie na pełnych wtryskach (Daewoo Espero 1.5/2.0, Daewoo Leganza 2.2, Opel Signum i Insignia, Skoda Fabia 1.4, Octavia 1.6/ 1.8 i kilkanaście innych ale nie o tym temat).
Wszystkie te auta miały odcinkę w końcu skali.
Zresztą nie będę tu nic udowadniać, założyłem temat bo mnie TROSZKĘ to zmartwiło, nie wiem czy tak POWINNO być czy nie, wiem tylko jak było przy kupnie auta.
Powiedziałem: wymienię przepływomierz (ten jest na wykończeniu), to napiszę czy coś się zmieniło.

PS: widzę, że dopiero co wszedłeś na forum a już się wymądrzasz w kilku tematach. Nie ładnie kolego udowadniać wszystkim, że jesteś najlepszy a reszta to durnie, bo zapewne tak nie jest :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
s
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Rybnik

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: spajdi »

Hehe absolutnie nie mam na celu się wymądrzać tylko coś tam wiem i to nie jest mój pierwszy samochód dlatego jeśli czuję, że w jakiejś dziedzinie mogę coś podpowiedzieć to staram się pomagać i tyle - wyrażam SWOJĄ opinię, której nikt nie musi słuchać czy popierać, a jak ktoś ma inną opinię to ja to szanuję i nie mam zamiaru nikogo przekonywać bo szkoda mi życia na takie dyskusje ;-)
To, że jestem nowy na TYM forum to nie znaczy, że to mój pierwszy samochód i pierwsze forum i to o niczym nie świadczy ;-)

Ale jak ktoś nie chce pomocy to OK nie dyskutuję bo szkoda czasu - Twoja piaskownica Twoje zabawki :-D

Przeczytałem cały temat i wiem po co go kręciłeś na filmie i to nie zmienia mojej opinii na ten temat - nie chodziło mi o to, że to co zrobiłeś było tak straszne dla silnika tylko o to co chcesz osiągnąć tą "naprawą", że silnik znowu się będzie kręcił do 7000 skoro tam i tak nie ma użytkowego zakresu obrotów i to tylko katowanie silnika, a argument, że dlatego "bo tak było po zakupie" do mnie nie trafia jeśli silnik pracuje poprawnie i ma normalne osiągi podczas jazdy :roll:

Ps. instalacja 2-gen LPG w silniku z wielopunktem to druciarstwo, ale kiedyś była moda na takie instalacje bo "paaanie ma być tanio" i kto tylko miał metalowy kolektor to ładowali druta pod maskę :lol: Ale rozumiem, że z taką "instalacją" kupiłeś samochód i teraz eksploatujesz bo nie ma sensu inwestować takiej kasy skoro już jakieś LPG tam jest.

Tylko nie licz na to, że silnik z taką instalacją da się doprowadzić do perfekcji - będzie co najwyżej jako tako do jazdy.

Z mojej strony EOT wszystko zostało już napisane.
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: Centek15 »

Muszę przyznać Ci rację co do Twojej wiedzy, ale jednak zbyt się unosisz z tym co wiesz :)
Dobra koniec OT, to ma być koleżeńskie forum a nie jakieś kłótnie o bzdety :P

natomiast co do LPG w moim aucie to już na wiosnę je likwiduję, bo sam wiem, że IIgen to pogarsza tylko mój silnik i jego osiągi (nawet na benzynie ze względu na małą średnicę miksera). Ewentualnie MOŻE zainwestuje w BLOSA, ale najpierw wywalę LPG i sprawdzę ile spala na PB.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
a
atari

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: atari »

nie montuje sekwencji bo to nic (prawie) nie da bo ten silnik niby jest na wtrysku ale wszystkie wtryski są sterowanie naraz coś jak jednopunktowy wtrysk tylko ze rozdzielony na 4. Załóż BLOSA sam miałem w tym silniku i bylem zadowolony. Nie strzelał i nie odczułem spadku mocy. spalal mi max 11-12 L LPG
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: Centek15 »

U mnie kiedyś strzelał, wymieniłem kable, świece, kopułkę i palec, wszystko na oryginały (kupa kasy poszła) i od pół roku nie strzelił ani razu. Myślę nad BLOSem, ale jeżeli zadowoli mnie spalanie na benzynie to wywalę LPG całkowicie :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ