Głośny pasek wieloklinowy?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kalafik
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:06

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: kalafik »

Na allegro zawsze taniej ale to jest dokładnie to też 2 miesiące temu miałem ten sam problem w porę zauważyłem bo pasek prawie się urwał
kalafik
m
martimer
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 27 sty 2011, 15:01
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI AHF
Lokalizacja: Zalasewo

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: martimer »

mylicie sie, idzie kupic sam amortyzatorek. kosztuje ok 100. sam taki kupilem. niestety okazalo sie ze musze wymienic jeszcze tuleje w napinaczu a tego nie szlo rozebrac, wiec mam teraz ten amortyzatorek na polce w garazu (i tak musialem kupic nowy napinacz)
D
Domelek
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 26 lis 2010, 17:30

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: Domelek »

Wydaje mi się,że u mnie jest wszystko ok,niedawno miałem wymieniany rozrząd. Tylko zauważyłem,że jak chodzi na wolnych obrotach to słychać taki delikatny pisk i nie wiem co to może być. Możliwe,że któraś rolka z rozrządu???
b
ballance

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: ballance »

Witam,podepne sie pod temat odnosnie glosnego paska.
Co moze byc przyczyna piszczacego paska wieloklinowego jedynie podczas przyspieszania(nawet slyszalny na cieplym silniku).
Dziwnie podczas mrozow byla cisza a jak tylko zrobilo sie cieplej pasek sie odezwal:/
Napinacz i pasek wymieniany ok.2000kkm temu.
Mozliwe ze trzebaby bylo go raz jeszcze naciagnac?lub po zimie zmienic?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: vwir »

Jeśli masz mocno zużytą rolkę na alternatorze to wtedy wymiana paska pomoże max. na kilka tysięcy kilometrów. Przerabiałem ten temat w Ibizie i dopiero wymiana rolki na alternatorze+paska pomogła.
b
ballance

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: ballance »

vwir pisze:Jeśli masz mocno zużytą rolkę na alternatorze to wtedy wymiana paska pomoże max. na kilka tysięcy kilometrów. Przerabiałem ten temat w Ibizie i dopiero wymiana rolki na alternatorze+paska pomogła.

Rozumiem,ze chodzi o sprzegielko alternatora tzw.bendiks?
mialem go zakupionego przy wymianie paska ale mechanior stwierdzil ze nie ma potrzeby wymieniac bo nie widac objaw zuzycia ehh.
Bede musial oddac go pod oko innego speca.
Pozdro
m
mcsurf
Forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:07

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: mcsurf »

Koledzy podepnę się pod temat.
Niestety kończy się żywotność mojej pompy wspomagania :( jestem zmuszony kupić nawą, na co zwrócić uwagę i czego się wystrzegać ?? zauważyłem że ceny są naprawdę różne od 15o zł do 1200..
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM, 2000r
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: piotrek148 »

Witam.
Chcę pozbyć się raz na zawsze denerwującego rzegotania napinacza paska wieloklinowego ( po przytrzymaniu palcem tego amortyzatorka rzegotanie ustaje ).

Powiedzcie Koledzy co dokładnie oprócz tego amortyzatorka muszę wymienić żeby w/w problem nie powrócił za kilka kkm ?
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: bartek »

piotrek148, zaczyna się od sprawdzenia rolki altka i rolki pośredniej, potem napinacz
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Głośny pasek wieloklinowy?

Post autor: Szczepan »

Odgrzewam :)
Napinacz też wydawał jakieś dziwne dźwięki jak przytrzymało się go ręką to cichło.
Jadę wczoraj do sklepu słyszę jak by coś 2-3 razy walnęło zapaliła się kontrolka od ładowania i straciłem wspomaganie. Pierwsza myśl pasek wielorowkowy wiec zawróciłem do domu po otworzeniu maski widzę ze pasek nie kreci się na rolce wiec chce go wyciągnąć ale jest cały nie pękł. Czyżby napinacz odmówił posłuszeństwa i się poluzował co spowodowało że pasek spadł czy może alternator albo pompa :?:
Auto posiadam 5 miesięcy i już 3 awaria nie kupie już tej niemieckiej precyzji i hiszpańskiego temperamentu :-D
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
ODPOWIEDZ