[ALL] Wywalić katalizator czy nie wywalić?

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[ALL] Wywalić katalizator czy nie wywalić?

Post autor: Roxon40 »

U mnie w ASV+ nie ma problemu z kompem.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Lokalizacja: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

[ALL] Wywalić katalizator czy nie wywalić?

Post autor: Wyplosz »

nie będzie w ARL+ żadnego błędu łapał tak że wywalaj śmiało, kilku znajomych tak już lata sporo czasu i nic się nie działo, prócz lekko słyszalnego "bov-a " z tyłu samochodu po odpuszczeniu gazu
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
d
damian9o
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 01 lut 2012, 14:21

[ALL] Wywalić katalizator czy nie wywalić?

Post autor: damian9o »

wywalilem w swoim TDi katalizator i w jego miejsce wspawalem rurke i teraz jak odpalam zimny silnik to dosyc syczy z tlumika oraz jak go gasze to tez slychac syczenie . czy wszytsko jest w porzadku?
Awatar użytkownika
bart111
Forumowicz
Posty: 599
Rejestracja: 13 kwie 2011, 21:54
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Lokalizacja: Cegłów/Wwa

[ALL] Wywalić katalizator czy nie wywalić?

Post autor: bart111 »

damian9o pisze:wywalilem w swoim TDi katalizator i w jego miejsce wspawalem rurke i teraz jak odpalam zimny silnik to dosyc syczy z tlumika oraz jak go gasze to tez slychac syczenie . czy wszytsko jest w porzadku?


Tak, wszystko w porządku i nie masz co się martwić. Po prostu teraz lepiej turbinę słychać a dodatkowo spaliny nie mają oporu i mają lepszy przepływ - stąd ten dzwięk
Obrazek
Awatar użytkownika
damikr
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 06 maja 2011, 11:19

[ALL] Wywalić katalizator czy nie wywalić?

Post autor: damikr »

Witam!
Mam taki problem że ugniła mi rura bezporednio za katalizatorem i... nie wiem co mam robić?
Czy tylko wspawać nową rurę za katalizatorem i go zostawić czy go wogóle wywalić i wspawać rurę czy kupić strumienicę? Bo w serwisie mi powiedział że jak ugniła rura bezporednio za katalizatorem to muszę wymienić cały a to jednak trochę kosztuję...
Przeczytałem tak te 15 stron i coraz bardziej skłaniam się do jego wywalenia lecz chciałbym to od kogos usłyszeć :)

Toledo 2000r. 230 000km przebiegu
G
GangstaMarc

[ALL] Wywalić katalizator czy nie wywalić?

Post autor: GangstaMarc »

damikr, omg... po co Ci katalizator? Żadnych strumiennic, żadnych cudów bo to tylko pogorszy sprawę. Wstawiaj rurę, a silnik powie jeszcze "Uffffff....."

Katalizator zależnie od oznaczeń pójdzie na allegro. Może nawet starczyć na cały nowy wydech ^^
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[ALL] Wywalić katalizator czy nie wywalić?

Post autor: Roxon40 »

Wywal i tak ci nie będzie do niczego potrzebny :-) :-)
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Wywalić katalizator czy nie wywalić?

Post autor: Sony »

damikr, nie waż się strumienicy pakować :evil:

Wywal katalizator i będzie cacy :)
p
powe88
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 lip 2011, 22:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Oleśnica

[ALL] Wywalić katalizator czy nie wywalić?

Post autor: powe88 »

Dlaczego odradzanie strumienice ? Mi się wydaje że dzięki jej spaliny nie wracają się.

Czy jestem w błędzie ?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Wywalić katalizator czy nie wywalić?

Post autor: Sony »

powe88, strumienica w benzynie OK, w dieslu NIE!


Swojego czasu czytałem po forach i gdzieś tam był ciekawy elaborat, ale znaleźć nie mogę. Póki co tak na szybko:
wszyscy tak z radością wsadzają na miejsce kata strumienice ale nikt się nie zastanawia po co to wynaleziono i gdzie ma zastosowanie :red: W samochodach z silnikiem Diesel'a strumienica pasuje jak świni siodło - turbosprężarka na wolnym wydechu ma lepszy przepływ szybciej reaguje i dłużej utrzymuje ciśnienie zadane - zjawiska falowe w wydechu tu nie występują wcale lub prawie wcale, turbo tłumi praktycznie 80% z energi gazów spalinowych
Silniki bez turbodoładowania te które mają katalizatory są zgrane na I falową II falową lub III falową (zapraszam do przeczytania o obliczeniach układów dolotowo-wydechowych w silnikach N/A) i ktoś kto wywali katalizator i wstawi strumienice może trafić tak nieszczęśliwie jak mój kolega, zjawiska falowe skutecznie co 3 mce zmuszają go do kupienia nowego tłumika a przyczyna jest prosta - strumienica.


Ogółem lepiej wsadzić rurkę z kwasówki i tyle.
ODPOWIEDZ