....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
nie będzie w ARL+ żadnego błędu łapał tak że wywalaj śmiało, kilku znajomych tak już lata sporo czasu i nic się nie działo, prócz lekko słyszalnego "bov-a " z tyłu samochodu po odpuszczeniu gazu
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym
wywalilem w swoim TDi katalizator i w jego miejsce wspawalem rurke i teraz jak odpalam zimny silnik to dosyc syczy z tlumika oraz jak go gasze to tez slychac syczenie . czy wszytsko jest w porzadku?
damian9o pisze:wywalilem w swoim TDi katalizator i w jego miejsce wspawalem rurke i teraz jak odpalam zimny silnik to dosyc syczy z tlumika oraz jak go gasze to tez slychac syczenie . czy wszytsko jest w porzadku?
Tak, wszystko w porządku i nie masz co się martwić. Po prostu teraz lepiej turbinę słychać a dodatkowo spaliny nie mają oporu i mają lepszy przepływ - stąd ten dzwięk
Witam!
Mam taki problem że ugniła mi rura bezporednio za katalizatorem i... nie wiem co mam robić?
Czy tylko wspawać nową rurę za katalizatorem i go zostawić czy go wogóle wywalić i wspawać rurę czy kupić strumienicę? Bo w serwisie mi powiedział że jak ugniła rura bezporednio za katalizatorem to muszę wymienić cały a to jednak trochę kosztuję...
Przeczytałem tak te 15 stron i coraz bardziej skłaniam się do jego wywalenia lecz chciałbym to od kogos usłyszeć
damikr, omg... po co Ci katalizator? Żadnych strumiennic, żadnych cudów bo to tylko pogorszy sprawę. Wstawiaj rurę, a silnik powie jeszcze "Uffffff....."
Katalizator zależnie od oznaczeń pójdzie na allegro. Może nawet starczyć na cały nowy wydech ^^
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Swojego czasu czytałem po forach i gdzieś tam był ciekawy elaborat, ale znaleźć nie mogę. Póki co tak na szybko:
wszyscy tak z radością wsadzają na miejsce kata strumienice ale nikt się nie zastanawia po co to wynaleziono i gdzie ma zastosowanie :red: W samochodach z silnikiem Diesel'a strumienica pasuje jak świni siodło - turbosprężarka na wolnym wydechu ma lepszy przepływ szybciej reaguje i dłużej utrzymuje ciśnienie zadane - zjawiska falowe w wydechu tu nie występują wcale lub prawie wcale, turbo tłumi praktycznie 80% z energi gazów spalinowych Silniki bez turbodoładowania te które mają katalizatory są zgrane na I falową II falową lub III falową (zapraszam do przeczytania o obliczeniach układów dolotowo-wydechowych w silnikach N/A) i ktoś kto wywali katalizator i wstawi strumienice może trafić tak nieszczęśliwie jak mój kolega, zjawiska falowe skutecznie co 3 mce zmuszają go do kupienia nowego tłumika a przyczyna jest prosta - strumienica.