[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3238
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: DzieX »

W takim razie muszę wymienić te przewody. W sumie nie pamiętam, żebym je kiedyś zmieniał.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3238
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: DzieX »

Mam problem z kontrolką hamulca. Już na samym zapłonie (bez odpalania) mruga 6 serii po dwa szybkie mrugnięcia. Nie pojawia się żaden sygnał dźwiękowy. Czy ktoś coś podejrzewa? Płynu jest stan. Sprawdziłem wtyczkę od zbiorniczka i był jeden zielony pin. Przetarłem go i popsikałem kontaktem. Bez zmian.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

VAG nic nie mówi?
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3238
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: DzieX »

Nic.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7095
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Sony »

DzieX, bezpieczniki odpowiedzialne za ABS są OK (na aku + nr 9 w skrzynce) ? Masz na myśli tą kontrolkę z okładzinami czy tą od ręcznego ?
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3238
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: DzieX »

Tą:
Obrazek

To jest jedyna prawilna kontrolka hamulca. Bezpieczniki sprawdzę, bo zmieniałem skrzynkę na nowszą, pod osłonę.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3238
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: DzieX »

vwir pisze:Okazało się, że rozwarstwiły się przewody elastyczne prowadzące do zacisków. Po wymianie przewodów jest ok. Z zewnątrz wyglądały dobrze.


Niestety wymiana przewodów nie pomogła. Nie wiem co to może być.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

Gdy szukaliśmy przyczyny problemu u ojca to znajomy mechanik sugerował rozwarstwione klocki hamulcowe. Ale skoro u Ciebie to było i przed i po wymianie klocków to możemy odrzucić.

Możesz zrobić podejście takie jak ja zrobiłem. Powoli dokładałem kolejne elementy układu hamulcowego i sprawdzałem, kiedy pojawi się problem. Najpierw odkręciłem przewody idące do zacisków przy pompie ABS i w ich miejsce wkręciłem "zaślepki". Zrobiłem je ze starych przewodów hamulcowych (obciąłem końcówki i zalutowałem ucięte rurki). Po tej operacji okazało się, że pedał jest od razu twardy i od razu robi ciśnienie. To wyeliminowało pompę hamulcową i pompę ABS. Potem zacisnąłem szczypce zaciskowe na przewodach elastycznych i wtedy też pedał robił się od razu twardy. To wyeliminowało przewody sztywne (podobno potrafią skorodować w środku i też ograniczać przepływ). Potem odkręciłem przewody elastyczne od zacisków, zaślepiłem je na końcu i pedał zrobił się "gumowy". Wtedy już było wiadomo, gdzie jest problem.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3238
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: DzieX »

Wiesz co u mnie zauważyłem jak na trzech zaciskach jeździłem, że lepiej brał. Pewnie jakbym drugi tylny zacisk odłączył to by było jeszcze lepiej. Problem w tym, że przewody są nowe a zaciski mają wszystko wymienione i chodzą lekko. No i oczywiście nie ciekną. Najlepsze jest to, że wyczytałem w elsie że z tyłu powinienem mieć zaciski z tłoczkami 38mm a mam 41mm. Jakiś kompletny random, bo u Kornata też takie są a z elsy wynika że też powinien mieć mniejsze. Idąc tym tropem zacząłem zmieniać kodowanie pompy. Sprawdziłem wszystkie dostępne ESP, ale różnicy nie było.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
w
west21
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2014, 17:13
Auto: Seat Toledo 1m
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Gryfino

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: west21 »

Witam

Mam problem moje tarcze mają rowki chyba od twardych klocków i teraz będę musiał wymienić cały komplet nowy bo jak hamuje to słyszę delikatne huczenie , teraz kolega polecił mi tarcze Mikoda GT na tył , on ma cały komplet tego i juz jeździ lata i bez problemu , teraz dochodzi pytanie klocków , Pan ze sklepu zaproponował mi kloci ferodo powiedział ze do Toledo śą rożne grubości 15.2 i 17.2 już nie mówię o wysokość albo szerokości bo do nich jest odchyły 0.5mm
ODPOWIEDZ