Mam problem z kontrolką hamulca. Już na samym zapłonie (bez odpalania) mruga 6 serii po dwa szybkie mrugnięcia. Nie pojawia się żaden sygnał dźwiękowy. Czy ktoś coś podejrzewa? Płynu jest stan. Sprawdziłem wtyczkę od zbiorniczka i był jeden zielony pin. Przetarłem go i popsikałem kontaktem. Bez zmian.
Gdy szukaliśmy przyczyny problemu u ojca to znajomy mechanik sugerował rozwarstwione klocki hamulcowe. Ale skoro u Ciebie to było i przed i po wymianie klocków to możemy odrzucić.
Możesz zrobić podejście takie jak ja zrobiłem. Powoli dokładałem kolejne elementy układu hamulcowego i sprawdzałem, kiedy pojawi się problem. Najpierw odkręciłem przewody idące do zacisków przy pompie ABS i w ich miejsce wkręciłem "zaślepki". Zrobiłem je ze starych przewodów hamulcowych (obciąłem końcówki i zalutowałem ucięte rurki). Po tej operacji okazało się, że pedał jest od razu twardy i od razu robi ciśnienie. To wyeliminowało pompę hamulcową i pompę ABS. Potem zacisnąłem szczypce zaciskowe na przewodach elastycznych i wtedy też pedał robił się od razu twardy. To wyeliminowało przewody sztywne (podobno potrafią skorodować w środku i też ograniczać przepływ). Potem odkręciłem przewody elastyczne od zacisków, zaślepiłem je na końcu i pedał zrobił się "gumowy". Wtedy już było wiadomo, gdzie jest problem.
Wiesz co u mnie zauważyłem jak na trzech zaciskach jeździłem, że lepiej brał. Pewnie jakbym drugi tylny zacisk odłączył to by było jeszcze lepiej. Problem w tym, że przewody są nowe a zaciski mają wszystko wymienione i chodzą lekko. No i oczywiście nie ciekną. Najlepsze jest to, że wyczytałem w elsie że z tyłu powinienem mieć zaciski z tłoczkami 38mm a mam 41mm. Jakiś kompletny random, bo u Kornata też takie są a z elsy wynika że też powinien mieć mniejsze. Idąc tym tropem zacząłem zmieniać kodowanie pompy. Sprawdziłem wszystkie dostępne ESP, ale różnicy nie było.
Mam problem moje tarcze mają rowki chyba od twardych klocków i teraz będę musiał wymienić cały komplet nowy bo jak hamuje to słyszę delikatne huczenie , teraz kolega polecił mi tarcze Mikoda GT na tył , on ma cały komplet tego i juz jeździ lata i bez problemu , teraz dochodzi pytanie klocków , Pan ze sklepu zaproponował mi kloci ferodo powiedział ze do Toledo śą rożne grubości 15.2 i 17.2 już nie mówię o wysokość albo szerokości bo do nich jest odchyły 0.5mm