[1M] Trzęsie kierownicą

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
K
Kiziak
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 10 kwie 2010, 19:41
Auto: Toledo 2 1M
Model: 1.8 20V APG
Lokalizacja: Warszawa

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: Kiziak »

U mnie są krzywe tarcze bo je troszkę przegrzewałem i też troszkę czuć na kierownicy przy pewnych prędkościach. przy hamowaniu to już nie wspomnę bo to normalne z takimi tarczami. (po 3 miesiącach od założenia kompletu całego tak się zrobiło więc już nie wymieniałem; teraz się lekko to zmniejszyło bo się dotarły)

Miałem też kiedyś komplet opon (po którymś sezonie tak się zrobiło) co na wyważaniu skakał jak piłeczka góra-dół i to było czuć przy 40 jak się hamowało powoli przed światłami np. to całym autem telepało :)

Od przegubu też kierownice może telepać chyba - kolega w "pasku" tak miał.
m
michałP
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 04 mar 2014, 13:15

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: michałP »

Witam jestem tu nowy i mam problem....
1. Tak jak kolega z tego wątku mam problem z drżącą kierownicą i nie wiem jak z tym sobie poradzić.
2. Problem wygląda tak; od 120 km/h- 180km/h występuje duże drganie kierownicy podczas przyspieszania, przy jeżdzie bez gazu drganie kierownicy zmniejsza się, lecz wciąż trwa.
3. Sprawdzone i wymienione było; zbieżność, amortyzatory tył przód ok , nowe hamulce ATE wraz z klockami, wymieniona końcówka drążka kierowniczego ( po jej wymianie drganie było dużo mniejsze- lecz sytuacja z drganiem wróciła) maglownica ponoć dobra - tak twierdzi mechanik, wymieniony był jeszcze lewy przegub prawy jest stary, poducha pod silnikiem trzyma- twierdzi mechanik , oraz pozostałe luzy w układzie kierowniczym w normie
4. Opony są nowe firestone- na felgach stalowych, drugie cleber zimówki na alusie dystans cęntrujący na feldze aluminiowej(brak oryginalnych felg)
5. Na feldze stalowej kierownica mniej drży na alusie bardziej - nie wiem czemu wszystko sprawdzone i wyważone opony na gwarancji bez defektów
Jeżeli ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć co może być przyczyną tych drgań - Wielkie dzięki:) pozdrawiam wszystkich klubowiczów
pomocny michałP
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3224
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: DzieX »

Jeśli jesteś absolutnie pewien, że nie masz nic do roboty w zawieszeniu a koła są proste (i opony) to wygląda mi na przegub wewn.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: marek_igor »

przegub wewnętrzny ewentualnie zworznie. Sprawdziłbym jednak inny komplet kół, bo u mnie było bicie, zmieniłem niepotrzebnie przeguby wewnętrzne a bicie zostało i wina była felg
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: bartekmk »

nie wiem czy dobrze kojarze ale chyba ktoś miał podobny problem i po wymianie piasty problem sie rozwiązał, albo tak jak dziex pisze, przegub wewn.
m
michałP
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 04 mar 2014, 13:15

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: michałP »

postaram się jak najszybciej umówić u mechanika i powiem na co ma jeszcze zwrócić uwagę opony moje sprawdzałem na octavia i nie biło tzn nie tak że było to niebezpieczne ale w porównaniu z moim biciem to była... bajka... czyli przeguby wewnętrzne ,piasty , a pół osie??? wiecie może czy można jakoś doświadczalnie sprawdzić te piasty czy tylko wymiana wchodzi w rachubę , pytam bo chce wiedzieć czy mechanik mnie czasem nie naciągnie..
pomocny michałP
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: bartekmk »

tarcze i piasty można sprawdzić czujnikiem zegarowym czy poprostu nie biją.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: Kitaj »

U mnie występowało dosyć spore bicie kierownicy, które pojawiało się przy jakiś 140 oraz przy hamowaniu, winny okazał się przegub wewnętrzny. Podnieś przód do góry i niech ktoś ogarnięty złapie za półosie i po szarpie jak mają chociaż delikatny luz to już wiadomo. No i bicie powinno w większości przypadków się chociaż zmniejszyć gdy skręcisz kierownicą bo wewnętrzny bije głównie przy jeździe na wprost :-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
m
michałP
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 04 mar 2014, 13:15

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: michałP »

faktycznie podczas gdy minimalnie skręcam podczas jazdy na wprost to bicie ustępuje i jest poprawa.. hm to chyba faktycznie może być przegub... dziękuje mechanik zweryfikuje 8-)
pomocny michałP
Awatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2017, 09:39
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 AGN
Lokalizacja: Legnica

Trzęsie kierownicą

Post autor: Mad_Maxs »

Od kupna Toledziaka, dość mocno szarpało mi kierownicą podczas jazdy.
W sobotę wymieniłem krzywe tarcze hamulcowe z przodu wraz z kompletem klocków.

Jest o wiele lepiej, ale nadal pojawia się wyczuwalne "drapanie". Nie jest jakoś specjalnie mocne, czuć to jakby podczas jazdy coś drapało mi w koło.

Dzieje się tak zarówno podczas jazdy na biegu, jak również z wciśniętym sprzęgłem. Wydaje mi się że jak jadę pomału, czuć to bardziej.

Macie jakieś pomysły??
Obrazek
ODPOWIEDZ