U mnie są krzywe tarcze bo je troszkę przegrzewałem i też troszkę czuć na kierownicy przy pewnych prędkościach. przy hamowaniu to już nie wspomnę bo to normalne z takimi tarczami. (po 3 miesiącach od założenia kompletu całego tak się zrobiło więc już nie wymieniałem; teraz się lekko to zmniejszyło bo się dotarły)
Miałem też kiedyś komplet opon (po którymś sezonie tak się zrobiło) co na wyważaniu skakał jak piłeczka góra-dół i to było czuć przy 40 jak się hamowało powoli przed światłami np. to całym autem telepało
Od przegubu też kierownice może telepać chyba - kolega w "pasku" tak miał.
Witam jestem tu nowy i mam problem....
1. Tak jak kolega z tego wątku mam problem z drżącą kierownicą i nie wiem jak z tym sobie poradzić.
2. Problem wygląda tak; od 120 km/h- 180km/h występuje duże drganie kierownicy podczas przyspieszania, przy jeżdzie bez gazu drganie kierownicy zmniejsza się, lecz wciąż trwa.
3. Sprawdzone i wymienione było; zbieżność, amortyzatory tył przód ok , nowe hamulce ATE wraz z klockami, wymieniona końcówka drążka kierowniczego ( po jej wymianie drganie było dużo mniejsze- lecz sytuacja z drganiem wróciła) maglownica ponoć dobra - tak twierdzi mechanik, wymieniony był jeszcze lewy przegub prawy jest stary, poducha pod silnikiem trzyma- twierdzi mechanik , oraz pozostałe luzy w układzie kierowniczym w normie
4. Opony są nowe firestone- na felgach stalowych, drugie cleber zimówki na alusie dystans cęntrujący na feldze aluminiowej(brak oryginalnych felg)
5. Na feldze stalowej kierownica mniej drży na alusie bardziej - nie wiem czemu wszystko sprawdzone i wyważone opony na gwarancji bez defektów
Jeżeli ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć co może być przyczyną tych drgań - Wielkie dzięki:) pozdrawiam wszystkich klubowiczów
przegub wewnętrzny ewentualnie zworznie. Sprawdziłbym jednak inny komplet kół, bo u mnie było bicie, zmieniłem niepotrzebnie przeguby wewnętrzne a bicie zostało i wina była felg
postaram się jak najszybciej umówić u mechanika i powiem na co ma jeszcze zwrócić uwagę opony moje sprawdzałem na octavia i nie biło tzn nie tak że było to niebezpieczne ale w porównaniu z moim biciem to była... bajka... czyli przeguby wewnętrzne ,piasty , a pół osie??? wiecie może czy można jakoś doświadczalnie sprawdzić te piasty czy tylko wymiana wchodzi w rachubę , pytam bo chce wiedzieć czy mechanik mnie czasem nie naciągnie..
U mnie występowało dosyć spore bicie kierownicy, które pojawiało się przy jakiś 140 oraz przy hamowaniu, winny okazał się przegub wewnętrzny. Podnieś przód do góry i niech ktoś ogarnięty złapie za półosie i po szarpie jak mają chociaż delikatny luz to już wiadomo. No i bicie powinno w większości przypadków się chociaż zmniejszyć gdy skręcisz kierownicą bo wewnętrzny bije głównie przy jeździe na wprost
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*]
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*] ------------------------------ Jest:
BMW E46 XD M57D30 "Karwan"
BMW E39 M54B25 "Na Leniu" ------------------------------
faktycznie podczas gdy minimalnie skręcam podczas jazdy na wprost to bicie ustępuje i jest poprawa.. hm to chyba faktycznie może być przegub... dziękuje mechanik zweryfikuje