[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Re: Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Tak, przepływ spalin musi być swobodny. Zapchany wydech lub katalizator mogą powodować takie kwiatki. Świst może też pochodzić od dziury w gumowym wężu przy turbinie lub IC i objawy będą takie same.
m
maso01
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 05 gru 2009, 11:40
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Białystok

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: maso01 »

Gumowy wąż sprawdzony i nic tam nie widać żeby było uszkodzone (zajrzę jeszcze od spodu). A jakiś czas temu mechanik mi mówił że tłumik się przepala. Auto mocno dymi przy przyśpieszaniu i czasem się zdarza że się przydławi (traci moc) a po chwili wyrzuci chmurę dymu (jakby się zapchał). Felgi są brudne w osadzie jakby z wydechu, dlatego tak się domyślam że to kwestia wydechu w okolicach silnika. Po weekendzie będę u mechanika to sprawdzę na podnośniku.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Dymienie sugeruje właśnie bardziej dziurę w wężach/IC, niż zatkany wydech. Zatkany wydech mało dymi, bo dym nie ma się jak przez niego przedostać. Natomiast dziura w dolocie powoduje, że przez przepływkę przejdzie dużo powietrza i do takiego powietrza zostanie dostosowana dawka paliwa, po czym po drodze powietrze ucieknie a dawka paliwa pozostanie taka jak była wyliczona. Za mało powietrza + dużo paliwa = dym. Przejrzyj dokładnie wszystkie węże i połączenia od turbiny do IC oraz od IC do kolektora ssącego. Sam IC też może być dziurawy.
m
maso01
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 05 gru 2009, 11:40
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Białystok

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: maso01 »

Dzięki, zajmę się tym po niedzieli jak będę miał dostęp do podnośnika (pod blokiem nie chce się grzebać) i dam znać co było, pozdrawiam :)
k
krysnc
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 14 sie 2015, 10:34
Auto: Seat Toledo
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sosnowiec

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: krysnc »

mam podobny problem jak Wy, w piątek odebrałem samochód od elektryka i powiedział mi, że mam do wymiany gruszke zwaną też zaworem wykonawczym czy upustowym. W najbliższym czasie wymienie gruszke, której koszta nie przekroczą 200pln wraz z wymianą i poinformuje Was o postępach bo tak jak i Wy mam problem z podciśnieniem, trybem awaryjnym, rozłączaniem turbiny itp, oby to była tylko gruszka :)
m
maso01
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 05 gru 2009, 11:40
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Białystok

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: maso01 »

Jestem po wizycie u mechanika i był przerwany wąż przy IC (już powietrze nie świszcze i auto się ładnie zbiera), ALE powrócił problem z rozłączaniem turbiny przy większych prędkościach (około 140km/h). Podsumowując sądzę że problemy z turbina są spowodowane słabą wydajnością IC, auto się przegrzewa i rozłącza turbinę. Przy dziurawym wężu dostawał dodatkowe powietrze i turbina ciągnęła do samego końca. Co sądzicie o mojej teorii? Jakieś inne sugestie ? Z góry dzięki, pozdrawiam.

Dodam jeszcze że auto ma podniesioną moc do około 140 km
Ostatnio zmieniony 20 sie 2015, 21:20 przez maso01, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: irocket »

Jest zupełnie odwrotnie. Nieszczelny IC to mniejsze ciśnienie w kolektorze i brak notlaufa. Szczelny IC to brak uciekającego powietrza, więc co turbo spręży, idzie do kolektora. A notlaufa ci łapie, bo turbina spręża za dużo i ze względu na silnik sterownik podejmuje decyzję, że spaliny kierujemy do wydechu
Obrazek
m
maso01
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 05 gru 2009, 11:40
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Białystok

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: maso01 »

Czyli co może być przyczyną rozłączania turbiny? Z tym że nie stwierdzono nieszczelności IC, tylko był wąż przerwany.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: irocket »

Turbina, przepływomierz, wężyki podciśnienia. Dobrze byłoby zrobić logi dynamiczne, tam dość dużo rzeczy wyjdzie
Obrazek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

maso01, ja na Twoim miejscu zrobiłbym logi, bo bez tego możemy sobie wróżyć z fusów...
ODPOWIEDZ