[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
m
mycek123
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 28 lis 2014, 16:43
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Iława

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: mycek123 »

ok rozumiem, postaram się to ogarnąć jak najszybciej.
i jak rozumiem, na podstawie tych danych będzie można określić co go boli, tak?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Tak. Na tej podstawie będzie wiadomo orientacyjnie jaki masz soft i co go boli.
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Szymek08 »

chłopaki ja tak może z innej beczki - ile ładuje turbo w seryjnym AHF-ie? A drugie to jakie max. ciśnienie wytrzyma taki 1.9 TDi AHF
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

Szymek08, seria pompuje 0,9-0,95B. Co do maxa to nie powiem dokładnie ile, ale jak dobrze kojarzę to dla VP bezpieczne 200KM i doładowanie ok. 1,6-1,7B
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Szymek08 pisze:chłopaki ja tak może z innej beczki - ile ładuje turbo w seryjnym AHF-ie? A drugie to jakie max. ciśnienie wytrzyma taki 1.9 TDi AHF


Zależy, o co pytasz. Seryjna turbina wytrzymuje bezpiecznie 1,15bar. Silnik wytrzyma więcej, ale trzeba zmienić turbinę.
T
TRaffii
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 02 sty 2015, 20:05

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: TRaffii »

Witam posiadam Toledo II 1.9 TDI ARL, dosyć niespodziewanie po -15 stopniowym mrozie, dostałem notlauf-em, odczyt z VAG-a

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

Czy to ewidentnie wina turbiny (czyszczenie/regeneracja ewentualnie wymiana) , czy przyczyny szukać gdzie indziej , N75? Dziwi mnie bardzo powiązanie usterki z temperaturą - nie wiem jak turbina reaguje na mróz.
Czy mógłby mi ktoś polecić speca od turbin / TDI z Krakowa?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

TRaffii, może to być zwykły zbieg okoliczności. No chyba, że gruszka Ci zamarzła :P

Najlepiej zrób logi i zamieść na forum to dowiesz się co boli Twoją furę.
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

Panowie ja już któryś raz piszę o tej turbinie. Jak wcześniej pisałem turbo przechodziło mi w stan awaryjny, po podjechaniu do mechanika i podłączeniu programu okazało się że zapieczone łopatki i czyszczenie, więc auto zostawiłem i zostało wyczyszczone. Po przejechaniu 10tys km w 4 miesięcy stało się znowu to samo. Podłączyłem program u kolegi i okazało się że mam przeładowanie o 0,5 bara i dla tego wyłącza turbo, wymieniłem zaworek n75 i znowu to samo więc mówił ( bo ja się zabardzo nie znam ) że na pewno turbina do czyszczenia. I tu moje pytanie ? Czy gdy więcej gazu wcisnę i przekroczy 3tyś i turbo przejdzie w stan awaryjny i po wyłączeniu i włączneiu silnika problem ustanie to jest zapieczona turbina ? Dodam że na laptopie wyszło przeładowanie 0,5-0.7 bara. Dodam jeszcze że po czyszczeniu zrobiłem 10tyś w 5 miesięcy i jak to możliwe że znowu się zapiekły łopatki ? Samochód nie stoi bo jeżdżę codziennie po miescie, na trasach krótkich ( ale to trasa i goni się go po 140/150 żeby go przegonić ) a jednak znowu to samo. Czy to możliwe że po 10 tyś w 4 miesięcy od czyszczenia ? Czy może coś z turbiną jest nie tak ( regeneracja, czy nowa kupić ? ) Bo moim zdaniem to nie możliwe że co 10 tyś będe musiał turbo czyścic. A dodam jeszcze że mam pełen przelot zrobiony. Ani kata ani końcowego. Może w tym problem ?
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Kitaj »

Sprawdz jeszcze raz wszystkie wężyki i N75 jak to nie pomoże to może już turbina mówi papa ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ghul17 »

@ futrosky

jak dla mnie mechanik mogł sie nie przyłożyć do czyszczenia turbiny, widziałes jak to robił?
ja u siebie robiłem to 2 razy bo za pierwszym sie nie przyłożyłem iż jest to żmudna praca,
turbo powinna być jak szkło.

dodatkowo zawsze po takim zabiegu zaślepiam EGR.

sprawdz wezykiem od n75 co steruje gruchą (zaciag powietrze maksymalnie) i zobacz jak łopatki pracuja i czy nic nie skrzypi.
ODPOWIEDZ