Szymek08, seria pompuje 0,9-0,95B. Co do maxa to nie powiem dokładnie ile, ale jak dobrze kojarzę to dla VP bezpieczne 200KM i doładowanie ok. 1,6-1,7B
Czy to ewidentnie wina turbiny (czyszczenie/regeneracja ewentualnie wymiana) , czy przyczyny szukać gdzie indziej , N75? Dziwi mnie bardzo powiązanie usterki z temperaturą - nie wiem jak turbina reaguje na mróz.
Czy mógłby mi ktoś polecić speca od turbin / TDI z Krakowa?
Panowie ja już któryś raz piszę o tej turbinie. Jak wcześniej pisałem turbo przechodziło mi w stan awaryjny, po podjechaniu do mechanika i podłączeniu programu okazało się że zapieczone łopatki i czyszczenie, więc auto zostawiłem i zostało wyczyszczone. Po przejechaniu 10tys km w 4 miesięcy stało się znowu to samo. Podłączyłem program u kolegi i okazało się że mam przeładowanie o 0,5 bara i dla tego wyłącza turbo, wymieniłem zaworek n75 i znowu to samo więc mówił ( bo ja się zabardzo nie znam ) że na pewno turbina do czyszczenia. I tu moje pytanie ? Czy gdy więcej gazu wcisnę i przekroczy 3tyś i turbo przejdzie w stan awaryjny i po wyłączeniu i włączneiu silnika problem ustanie to jest zapieczona turbina ? Dodam że na laptopie wyszło przeładowanie 0,5-0.7 bara. Dodam jeszcze że po czyszczeniu zrobiłem 10tyś w 5 miesięcy i jak to możliwe że znowu się zapiekły łopatki ? Samochód nie stoi bo jeżdżę codziennie po miescie, na trasach krótkich ( ale to trasa i goni się go po 140/150 żeby go przegonić ) a jednak znowu to samo. Czy to możliwe że po 10 tyś w 4 miesięcy od czyszczenia ? Czy może coś z turbiną jest nie tak ( regeneracja, czy nowa kupić ? ) Bo moim zdaniem to nie możliwe że co 10 tyś będe musiał turbo czyścic. A dodam jeszcze że mam pełen przelot zrobiony. Ani kata ani końcowego. Może w tym problem ?
jak dla mnie mechanik mogł sie nie przyłożyć do czyszczenia turbiny, widziałes jak to robił?
ja u siebie robiłem to 2 razy bo za pierwszym sie nie przyłożyłem iż jest to żmudna praca,
turbo powinna być jak szkło.
dodatkowo zawsze po takim zabiegu zaślepiam EGR.
sprawdz wezykiem od n75 co steruje gruchą (zaciag powietrze maksymalnie) i zobacz jak łopatki pracuja i czy nic nie skrzypi.