U mnie pojawił się następujący problem.
Temperatura na desce w miarę szybko dochodzi do 90 stopni i się zatrzymuje podczas gdy na 51 kanale klimatronika pokazuje 30 stopni i powoli rośnie. Gdy na klimatroniku jest ok 80 stopni na desce wskazówka opada na 60 stopni i po chwili znowu dochodzi do 90 stopni i się zatrzymuje.
Czyżby termostat gwałtownie otwierał się na maxa i stąd ten spadek wskazania na desce?
Czujniki płynu sprawdzałem na VAG i raczej powinny być dobre.
koti, Nie ma co ufać climatronikowi ponieważ on pokazuje dopiero od 30 a chociaż masz nie odpalony silnik to wartość na kanale 51 rośnie Podczas pracy silnika temperatura nie opada? Czy czujnik sprawdzałeś na VAGu w silniku i liczniku?
kornat pisze:Podczas pracy silnika temperatura nie opada? Czy czujnik sprawdzałeś na VAGu w silniku i liczniku?
Podczas pracy silnika temperatura nie opada, wydaje mi się że tylko podczas otwierania termostatu nagle opada na 60.
Na VAG'u sprawdzałem oba czujniki, ale niestety tylko na zimnym silniku.
Romano, mialem dokladnie ten sam problem wskazowka na 90 a po podpieciu vaga temperatura 72 stopnie i to niezaleznie ile czsu pracowal silnik czasami tez zdazalo sie ze wskazowka opadala tak o jedna kreske ale zaraz wracala na 90 wymienilem sobie termostat koszt 49zl i od tamtego momentu autko pieknie trzyma 90 stopni i nagrzewa sie bardzo szybko na vagu oraz na wyswietlaczu klimatronika pieknie wskazuje 90 stopni
A u mnie jest trochę dziwny problem. Na wskaźniku temp. dość szybko dochodzi do 90, na klimatroniku powoli się podnosi i przy około 80 zauważyłem, że na desce wskazówka opadła do 60 i po chwili poszła do 90. Chyba będzie termostat do wymiany bo raczej powinien się stopniowo otwierać. Czujniki sprawdzałem ale tylko na zimnym silniku, bo padła mi bateria w lapku. Muszę jeszcze sprawdzić je na gorącym bo to może być jeszcze wina czujnika.
Zauważyłem jeszcze że napinasz strasznie się grzeje i może to powoduje nagrzewanie się tej części silnika gdzie jest termostat i głupieje.
ja mam taki problem odpale auto pojezdze z 10 minut i juz mi pokazuje 92 i ale niekiedy nawet dochodzi do 100 stopni i wiem tyle ze nie powino sie tak dziac co mam zrobic bo mnie to juz denerwuje bo jak jest 92 stopnie to mi sie turbina wylancza i ma takiego mula moze ktos mial taki problem czekam na odpowiedz
19AAreKK20, mam dokładnie taki sam problem. Najgorsze jest to, że w te upały na trasie co chwile turbina gaśnie bo dochodzi do 100st. Ja planuje wymienić termostat,czujnik temperatury i płyn dodatkowo.
U mnie temperatura skacze ciągle od 60 do 90 stopni. Do wymiany pewnie termostat bądź czujnik. Problem w tym że nie znam numeru katalogowego, aby coś kupić. Nie posiadam Etki i nie mam jak sprawdzić. Czy ktoś z kolegów mógłby zobaczyć?
Mam tolka 1.9 TDI 110KM ASV
Byłbym wdzięczny