Sprawdzenie oryginalnego przebiegu

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
misiek73.70
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 16 paź 2009, 10:34
Auto: Seat Toledo 1M2
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Elbląg

Sprawdzenie oryginalnego przebiegu

Post autor: misiek73.70 »

klynna i załóżmy że uda ci się odczytać oryginalny przebieg jeśli okaże się że jest zgodny z wyświetlaczem to alleluja a jeśli nie to co zrobisz? sprzedasz auto , wytoczysz sprawę handlarzowi?
Wystarczy pójść do ASO i po VINie podadzą co i jak - ZA DARMO
...kto nie klaszcze ten z POLICJI....
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Sprawdzenie oryginalnego przebiegu

Post autor: klynna »

Nic nie zrobie, to tylko dla mojej świadomości. W vagu też można odczytać wartość licznika i tam akurat stan licznika jest o 5km większy niż stan wyświetlany na zegarach :)

Mechanior ustawiał mi kąt wtrysku jakiś czas temu i umiał odczytać stan licznika z ecu tylko akurat w tym momencie miał komputer w naprawie (tak przynajmniej mówił) a, że mam do tego fachowca 40km....dlatego z ciekawości zapytałem się na forum.

Jak mi się będzie bardzo nudzić w grzebaniu przu autku to w następnej kolejności zajmę się szukaniem informacji na temat podłączenia się do ecu i podziele się z wami info.
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

Sprawdzenie oryginalnego przebiegu

Post autor: haszczu »

Czyli kąt wtrysku ustawił Ci na oko bez sprawdzania na kompie
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Sprawdzenie oryginalnego przebiegu

Post autor: klynna »

To prawda ustawił go bez komputera. Kąt ustawiał ręcznie + sprawdzał na swoim 'interface' bo tak to chyba trzeba nazwać. Duże prostokątne urządzenie z dotykowym ekranem - nazwijmy to komputer (lecz jestem pewny, że chodziło Tobie pewnie o zwykłego laptopa )
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Sprawdzenie oryginalnego przebiegu

Post autor: Sony »

1. Trzeba sobie skołować program VAG K CAN COMMANDER FULL 1.4
2. Odpalamy program, w Connection Type wybieramy K-Line.
3. Klikamy na Engine Control Unit, następnie na Read EEPROM.
4. W polu Odometer pojawi się przebieg zapisany w sterowniku silnika.

Przebieg sprawdzimy jedynie w przypadku Tolków, w których był on zapisywany dodatkowo w ECU, we wcześniejszych wersjach modelowych (roczniki 99) przebieg siedział tylko w liczniku.

Nie pamiętam jedynie czy pod każdym kablem to działa. Pod RS232 z pewnością, ale czy pod USB też to już nie pamiętam ;)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Sprawdzenie oryginalnego przebiegu

Post autor: vwir »

Do vag commandera trzeba odpowiedni kabel. Standardowy nie pasuje.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Sprawdzenie oryginalnego przebiegu

Post autor: Sony »

vwir, co masz na myśli pisząc specjalny :) ? Trzeba mieć kabel z K-Line, z którym to VAG Commander współpracuje do wersji 2.5 włącznie ;)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Sprawdzenie oryginalnego przebiegu

Post autor: vwir »

No ja mam typowy kabel pod vag commandera i on mi współpracuje z vag commanderem. Standardowy kabel pod vag coma (pod złącze com) mi nie działał z vag commanderem.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Sprawdzenie oryginalnego przebiegu

Post autor: Sony »

vwir, złącze com to przecież RS232 :D Ja mam taki kabel i mi śmiga ;-) Ogółem VC śmiga pod CAN z reguły. Od wersji 4,5 wyłącznie pod CAN. Wystarczy jednak wybrać K-Line i działczy.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Sprawdzenie oryginalnego przebiegu

Post autor: vwir »

No u mnie nie działa. Kabli na com jest kilka rodzajów. Więc to nie jest tak, że każdy na com będzie działał z vag commanderem.
ODPOWIEDZ