[1M] Strojenie sztangi ASV

Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[1M] Strojenie sztangi ASV

Post autor: marek_igor »

vwir pisze:U Ciebie sądząc po wykresie to dopiero przy 2 tys coś się pojawia, wcześniej wygląda jak SDI...

Dokładnie tak jest jak piszesz.
A to co pojawia się przy 2tys obr, jest niezdrowe dla dwumasy i chyba samej turbiny.
Jutro wgrywam oryginalny soft, żebym jeszcze miał co reklamować za parę dni...
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Strojenie sztangi ASV

Post autor: leeon »

bartekmk pisze:moze to co napisze to bzdura ale poza powietrzem potrzebne jest tez paliwo, moze poprostu za mała dawka z dołu i dlatego masz laga.


Z logu grupy 000 kolumna 4 (arkusz "Grupy 0 3 8") wynika ze dawkę rzeczywiście mam w momencie laga małą (56-139). Bo norma to podobno 160-172. Sugerujesz ze pompa się kończy czy jakiś inny czynnik tnie dawkę? :roll:

szymekgd pisze:Fajne podejście do tematu.

A nie zastanawiałeś się nad podmianą przepływki? Widać, że tnie powietrze, a co za tym idzie paliwo, a bez niego nie rozpędzisz turbiny.


Zastanawiałem się, ale ciężko kogoś namówić bo to drogi element ;/ Możesz mi "pokazać palcem" gdzie widać cięcie powietrza w logach?

szymekgd pisze:W materiałach można znaleźć informacje, w logu dynamicznym 011, przy 3000obr wartość wysterowania n75 powinna wynosić ok.65% i tyle wynosi w większości przypadków. Do tego możesz sprawdzić vacumetrem wartość podciśnienia, katalizator nie blokuje przepływu? Jaką masz dawkę paliwa w 001?


Tak, tego 65% przy 3000 rpm tez się gdzieś dokopałem. Log z 001 jest na ostatnim arkuszu - jeśli mógłbyś zerknąć to prosiłbym o interpretacje, bo nie znam wartości zalecanej dla asv ;)

szymekgd pisze:Dziwne jest zachowanie n75 - tu http://vaglog.rtnet.pl/mikim_55196.html (widać przycinające się kierownice) daje porównanie: przy 1,6k mamy 40%, następnie doładowanie rośnie i kierownice się składają ograniczając ciśnienie, a u Ciebie otwierają (zostają otwarte) ponieważ ciśnienie nie osiąga wartości zadanej, nie wiem do ilu obrotów wciskałeś pedał gazu na 100%, ale widać, że zachowanie n75 jest podobne w całym zakresie. Ja bym obstawiał zacinającą się geometrię. Jak dla mnie arkusz 7 jest lepszy, spróbuj wg. niego skracać sztangę.


Gaz od 1500 rpm aż do końca był w podłodze dla każdego logu. Geometria tak jak mówiłem czyszczona, kąpana w nafcie, pieszczona papierkiem wodnym. Pracuje bez najmniejszych oporów.
Może spróbuję wyczyścić zawór n75, może ma za mało "dynamiki"? :roll:

Mam jeszcze nie ruszany EGR, podejrzewam ze jest tam niezły syf, ale czy ma on wpływ na mój problem? Biorąc pod uwagę ze jest on nagminnie zaślepiany?

Reasumując:
*Podmienić przepływkę, zrobic na niej nowe logi,
*Zmierzyć podciśnienie (skad ja wezme wakuometr :570: ?),
*Wyczyścić N75

Niestety jakikolwiek krok do przodu będę mógł zrobić dopiero w weekend, bo aktualnie studiuje.. dla tego Panowie myślcie i radźcie bo trzeba sobotę spożytkować :mrgreen:

[ Dodano: 2013-02-26, 00:02 ]
vwir pisze:U mnie wyszło tak: http://vaglog.rtnet.pl/vwir_115910.html
Dodam, że przed regeneracją turbiny rwał od samego dołu. Można się spodziewać ciut większego laga z powodu przejścia na turbinę od ARLa, no ale znowu bez przesady. Teraz auto jedzie dopiero przy 2tys obrotów. Wypełnienie przy 3tys obrotów praktycznie wzorcowe. Podejrzewam, że gdy skrócę sztangę to może się to zmienić...


Lag masz prawie taki jak ja, tyle że na większych ciśnieniach operujesz... Tylko ze sztanga się nie zapędzaj, skróć góra o pol obrotu nakrętka i najlepiej zamaluj sobie czymś albo zmierz obecne położenie, tak abyś mógł wrócić to tego setup'u.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Strojenie sztangi ASV

Post autor: vwir »

No widzisz - z tego by wynikało, że to wina tylko i wyłącznie turbiny. Ja nie zmieniałem niczego, poza turbiną i lag się pojawił. Niewielkiego laga się spodziewałem, bo przechodziłem z VNT15 na GT1749VB. No ale nie sądziłem, że będzie aż tak duży. VNT15 to w zasadzie najmniejsza turbina ze zmienną geometrią wsadzana do TDI, więc ona się rozpędza błyskawicznie. Tyle tylko, że średnio się nadaje do mocy rzędu 150KM i 300Nm. Ciekawe, czy jakąkolwiek zmianę przyniesie zabawa ogranicznikiem, o którym pisał marek_igor.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Strojenie sztangi ASV

Post autor: szymekgd »

vwir pisze:No widzisz - z tego by wynikało, że to wina tylko i wyłącznie turbiny. Ja nie zmieniałem niczego, poza turbiną i lag się pojawił


Tylko, że kolega ją czyścił i wymienił gruchę...

Ja zapytam inaczej, czy w regenerowanych ori turbinach do ASV po wyregulowaniu też jest lag?

Budowa turbiny jest prosta i jedyne, dla mnie, wytłumaczenie laga to szajsowaty - inny kąt nachylenia, powierzchnia, itp. łopatek wirnika strony zimnej i o ile do popularnych turbin są zamienniki o zbliżonych parametrach to dla rzadszych (np. ARL) lub hybrydy trzeba jednak poświęcić trochę czasu na doprowadzenie turbiny do parametrów fabrycznych...

[ Dodano: 2013-02-26, 10:17 ]
leeon pisze:Sugerujesz ze pompa się kończy czy jakiś inny czynnik tnie dawkę? :roll:
leeon pisze:Zastanawiałem się, ale ciężko kogoś namówić bo to drogi element ;/ Możesz mi "pokazać palcem" gdzie widać cięcie powietrza w logach?


Powyższe jest z sobą powiązane, w mapach masz ograniczniki paliwa (min.), z powodu niskich wskazań przepływki właśnie ten jest brany do ustalenia dawki paliwa. W logu dynam. 003 masz podaną zadaną ilość powietrza - 850, Twoja przepływka od samego dołu jej nie osiąga - pytanie dlaczego: problem w sterowaniu turbiny (możesz ominąć n75 i zlogować 011 żeby ocenić doładowanie), dziura w dolocie (mało prawd.), walnięta przepływka, za wolno kręcąca się turbina (mało paliwa), egr (nie zamyka się i wpuszcza spaliny)? Zasada jest taka, że najpierw należy doprowadzić ciśnienie doładowania do porządku, bez tego nie sprawdzisz przepływki wg. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803, więc ciężko coś doradzić oprócz podmiany

leeon pisze:Tak, tego 65% przy 3000 rpm tez się gdzieś dokopałem. Log z 001 jest na ostatnim arkuszu - jeśli mógłbyś zerknąć to prosiłbym o interpretacje, bo nie znam wartości zalecanej dla asv ;)


Zrób log stat. 001 - dawka na wolnych (ori ok. 3.6) i dynam. 001 (dawka) z 008 (ogranicznik) - zobaczysz co ogranicza paliwo.

leeon pisze:Geometria tak jak mówiłem czyszczona, kąpana w nafcie, pieszczona papierkiem wodnym. Pracuje bez najmniejszych oporów.


Czasami nie da się wyczyścić - na "sucho" chodzi idealnie i trzeba regenerować. "Zacięcia" mogą być też powodowane nie osiąganym ciśnieniem doładowania i złym ustawieniem sztangi, więc skoro twierdzisz, że jest wyczyszczona i db złożona oraz w układzie grucha-sztanga-turbina nie ma zacięć to mogę się mylić.

Reasumując:
*Podmienić przepływkę, zrobic na niej nowe logi,
*Zmierzyć podciśnienie (skad ja wezme wakuometr :570: ?),
*Wyczyścić N75


1. Wykluczysz przepływkę.
2. Tak jak napisałem możesz ominąć n75 i zobaczyć jak wygląda ciśn. doład.
3. Zostaw na później.
Michal
Ł
Łojek
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 07 paź 2012, 11:10
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Lokalizacja: Olsztyn

[1M] Strojenie sztangi ASV

Post autor: Łojek »

Wakuometr znajdziesz w zaprzyjaźnionym warsztacie motocyklowym,
służą do synchronizacji gaźników.
Mam takie ustrojstwo w garażu, ale mieszkam na drugim końcu Polski :(
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Było 123KM, 264 Nm, było 143KM i 314Nm, jest 165KM,365Nm
Moja replika dakarowej Yamahy...
https://picasaweb.google.com/108651862641483365846
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Strojenie sztangi ASV

Post autor: leeon »

Łojek pisze:Wakuometr znajdziesz w zaprzyjaźnionym warsztacie motocyklowym,
służą do synchronizacji gaźników.
Mam takie ustrojstwo w garażu, ale mieszkam na drugim końcu Polski :(


apropo wakuometru to już organizuje sobie map sensor od corsy ;) http://www.corsa-b.cba.pl/map.htm koszty niewielkie a możliwość ta sama, i to cyfrowa;) Przeliczę V na podciśnienie wg charakterystyki ;)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Strojenie sztangi ASV

Post autor: szymekgd »

leeon pisze:apropo wakuometru to już organizuje sobie map sensor od corsy ;)


Sugerowałem wakuometr do sprawdzenia i wyregulowania gruchy wg podciśnienia, a Ty chcesz zdublować map sensor, po co skoro w vagu masz odczyty?
Michal
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Strojenie sztangi ASV

Post autor: leeon »

szymekgd pisze:
leeon pisze:apropo wakuometru to już organizuje sobie map sensor od corsy ;)


Sugerowałem wakuometr do sprawdzenia i wyregulowania gruchy wg podciśnienia, a Ty chcesz zdublować map sensor, po co skoro w vagu masz odczyty?


Rozumiem, jednak map sensor ciśnienia w kolektorze dolotowym opla mierzy akurat podciśnienie, przeciwnie do naszego G71. Patrz w link który podałem.

Wartość napięcia czujnika powinna się jednostajnie i stopniowo zmniejszać od 4,8V aż do chwili osiągnięcia wartości 0,025 V przy bardzo wysokiej próżni.


Jak się nie ma co się lubi to to się lubi co się ma :mrgreen: Jeśli to nie zadziała jak "cza" to będę zmuszony kupić wakuometr tradycyjny ;)[/quote]

EDIT:

Po dłuższej nieobecności, problem został zdiagnozowany, sugerowaliscie przeplywke i to byl strzal w 10;) Od wczoraj jeździ się tak: :mrgreen:

Obrazek
Obrazek


Auto nie do poznania, ciągnie aż miło:D
Ostatnio zmieniony 28 cze 2014, 01:20 przez leeon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hant2
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 12 lip 2012, 08:33
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV
Lokalizacja: Podkarpacie/Brzozów

[1M] Strojenie sztangi ASV

Post autor: hant2 »

A co to za dioda możesz podać dokładne parametry...?
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Strojenie sztangi ASV

Post autor: leeon »

1n4148 wpięta miedzy pin 4 a 5 przepływki symuluje jego sztywny pomiar.
więcej tutaj:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Luftmassenme ... _.28TDI.29
ODPOWIEDZ