[1M] Zerwany pasek wieloklinowy

Wszystko o silnikach benzynowych
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Zerwany pasek wieloklinowy

Post autor: vwir »

Hmmm? Poluzować jaki napinacz? Niczego nie luzujesz. W TDI masz automatyczny napinacz ze sprężyną gazową dostępny z góry. Zakładasz na niego klucz i ciągniesz (nie pamiętam w którą stronę, ale to łatwo się zorientować gdy jest się przy aucie) i zrzucasz pasek. Potem zakładasz nowy pasek - tutaj akurat przydałby się kanał, żeby swobodnie założyć na wał. Bez kanału też się da - będziesz trochę dłużej celował paskiem, bo ręce mogą się nie zmieścić aż do samego dołu. Znowu naciągasz napinacz, wrzucasz pasek pod rolkę napinacza i zrobione.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Zerwany pasek wieloklinowy

Post autor: kornat »

vwir, nie chodziło o odkręcenie tylko podniesienie tej rolki co napina. Napisałem tak bo nie wiedziałem jak napisać aby było wiadome.
vwir pisze:Zakładasz na niego klucz i ciągniesz

Napinacza też nie da się ciągnąć ;)
Dorzucam zdjęcie aby nie było nieporozumień.
Obrazek
Legenda:
czerwone kółka to śruby mocujące cały napinacz
zielony to klucz 16
żółta strzałka ukazuje w którą stronę należy ciągnąć za klucz 16
Ostatnio zmieniony 13 sie 2014, 11:16 przez kornat, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1M] Zerwany pasek wieloklinowy

Post autor: irocket »

Ten na górze jest samonapinający, ze sprężyną. Wystarczy go podciągnąć do góry (obrócić w stronę bloku silnika)
Obrazek
ODPOWIEDZ