nie no szybciej jeździć nie chcę ale chciałbym zobaczyć czy jest coś takiego ustawione - mogę to sprawdzić??? Już w takie rzeczy bawić się nie będę jak zmiana skrzyni - dużo roboty i duże koszty. A zmiana koła 5 biegu to pewnie też koszta konkretne. Mam skrzynię EGS
Kupiłem drożej niż sprzedałem. Mechanik nie wziął nic bo sam sobie zmieniałem. Skrzyni nie wyciągasz, tylko odkręcasz z niej dekiel (więc musisz z niej spuścić olej). Roboty na jakieś dwie godziny (z tego z godzinę dorabiałem ściągacz koła). Do kosztów wypada doliczyć nowy olej. W sumie z kupnem oleju i odejmując to co odzyskałem sprzedając swój piąty bieg to koszt wyszedł ok. 150PLN.
Obecnie masz przełożenie 0,769. Czyli dokładnie takie, jak ja miałem. Zmieniłem na 0,717 i jestem zadowolony. Nie wiem, o ile wzrosła prędkość maksymalna, bo mnie to najmniej interesowało. Zależało mi na tym, żeby było ciszej przy prędkościach autostradowych i to mi się udało uzyskać. Różnica przełożenia jest rzędu 7-8%, więc pewnie o tyle wzrośnie prędkość maksymalna.
No i daruj sobie spamowanie stadem pytajników. Nigdy nie rozumiałem, czemu coś takiego ma służyć.
Ok rozumiem i już się to nie powtórzy Dzięki za radę - teraz trzeba przemyśleć czy się na to zdecydować. A tak z innej beczki czy przez zmianę tego koła mocno spadła dynamika na 5 biegu?
A po co ci dynamika na 5 biegu? Ten bieg jest miedzy 5 a 6 w skrzyni 6 biegowej więc skoro ASZ sobie z tym radzi na spokojnie to twój po programie tez na spokojnie pojedzie
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*]
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*] ------------------------------ Jest: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" BMW E39 M54B25 "Na Leniu" ------------------------------
Jeśli masz auto po programie to nie będziesz narzekał na brak dynamiki. Jedyne co zauważyłem, to teraz do nieco wyższej prędkości trzeba jechać na 4 biegu. Ale to tylko ja odczuwałem, bo dobrze znałem swoje auto. No i bardzo szybko się przyzwyczaiłem. Przy większej różnicy przełożeń mogłaby się zrobić dziura pomiędzy 4 a 5 biegiem, dlatego wybrałem takie a nie inne przełożenia. Jest to już na tyle duża różnica, żeby był sens zmieniać, a na tyle mała, żeby nie przeszkadzało w codziennej jeździe.