Mam podobny problem. Wentylator chodzi bardzo głośno i często się włącza, nawet jak odpalę samochód i stoi sobie na wolnych obrotach. Ponadto zabiera strasznie dużo mocy samochodowi jak się włącza - obroty spadają, żeby po momencie się ustatkowały. Kilka razy doszło do takiej sytuacji, że stojąc na światłach z włączoną klimatyzacją, uruchomił się wentylator i samochód mi zgasł. Totalnie nie wiem na co zwrócić uwagę, gdyż dopiero zaczynam swoją przygodę z mechaniką samochodową. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i sugestie.
Nie wiem, gdzie jest bezpiecznik wentylatora w 1L, ale zacząłbym od sprawdzenia, czy w jego miejscu nie znajduje się gwóźdź albo czy nie jest zupełnie pominięty.
irocket pisze:Jaki alternator (natężenie prądu) masz w tym 1.6?
Jeżeli jest to opisane na alternatorze, to sprawdzę to weekend.
vwir pisze:Nie wiem, gdzie jest bezpiecznik wentylatora w 1L, ale zacząłbym od sprawdzenia, czy w jego miejscu nie znajduje się gwóźdź albo czy nie jest zupełnie pominięty.
irocket pisze:Jaki alternator (natężenie prądu) masz w tym 1.6?
Jeżeli jest to opisane na alternatorze, to sprawdzę to weekend.
vwir pisze:Nie wiem, gdzie jest bezpiecznik wentylatora w 1L, ale zacząłbym od sprawdzenia, czy w jego miejscu nie znajduje się gwóźdź albo czy nie jest zupełnie pominięty.
To również sprawdzę w weekend i dam znać.
Dzięki za szybką reakcję!
Co do alternatora to wiem, że jest tylko firmy bosh... nie znalazlem zadnych oznaczeń, jakieś pomysły gdzie to może być?
Co do wentylatora: model w załączniku. Szukajac bezpiecznika do wentylatora zauważyłem że jeden z bezpiecznikow jest znowu nadtopiony ( wymieniałem go jakieś dwa miesiace temu) ale nie mam pojecia od czego może być i dlaczego go topi...
Jesteś pewien? Dokładałem kiedyś klimę do golfa III i cały sterownik wentylatorów wraz z bezpiecznikami był właśnie pod maską. 1L w dużej mierze bazuje na golfie III, dlatego może być podobnie.
Pod maską mam jeden duży bezpiecznik od świec i tyle. Co prawda klimy nie mam, ale bezpiecznik od klimy to jest chyba w kabinie, od wentylatora na pewno w kabinie mam.
Cześć.
Problem ze swoim wentylatorem rozwiązałem instalując nowy went typu spal i wywaliłem całkowicie fabryczny. Póki co działa tylko podłączony jest nieco druciarsko. Na wtyczce mienrikiem znalazłem miejsce gdzie się wpiąć na 1 bieg (nowy ma oczywiście jedną prędkość). Zastanawiam się co jednak z resztą przewodów z tej 4 pinowej wtyczki. Cały czas zastanawiam się od czego jest 4 przewód. Tak jak pisał Irocket miedzy grubym a cienkim mam 1 bieg, zakladam ze miedzy grubymi nie kłamał i jest 2 bieg a co z drugim cienkim przewodem?
Na moje rozumienie schematu jaki znalazłem do 1L na wtyczkie silnika idą 3 żyły.
Czy wentylator jest sterowany również jakoś z klimatyzacji?