Witam.
Postanowiłem wmontować u siebie podgrzewacz cieczy chłodzącej gdyż moje autko nie było wyposażone w nie fabrycznie, ze względu na inny klimat eksploatacji samochodu Francja.
Co będziemy potrzebować:
1) króciec 028 121 145 B
2) obudowa termostatu 038 121 133 A
3) wąż podgrzewacz => nagrzewnica 1J0 122 157 EJ ASO 50.60 zł
(wąż występuje łącznie z szybkozłączem)
4) dwie uszczelki 037 121 687 10.93 zł; 037 121 688 9.93
5) trzy wtyczki świec 028 971 782 A (dostępne na szrotach)
6) puszka przekaźników
7) przekaźniki 53 i 100 łącznie z podstawkami
Dlaczego postanowiłem go zamontować, ponieważ jest dość potrzebny w okresie zimowym gdyż pozwala na szybsze od szronienie szyb jak również silnik nie dostaje szoku termicznego po przez powrót zimnego płynu z nagrzewnicy.
Także zaczynamy, dobrze by było to zrobić przy wymianie rozrządu, zdjęta pompa vacu i spuszczony płyn ułatwią montaż.
Po pierwsze musimy odłączyć czujnik temperatury i odłączyć węże od starego plastikowego króćca.
Po rozłączeniu węży odkręcamy wspornik przewodu podciśnieniowego, mocowanie sztywnej rury płynu chłodzącego i króciec od głowicy. Tylna śruba jest bardzo długa przy montażu nowego króćca będziemy musieli ją wymienić na krótszą.
Czyścimy powierzchnie styku uszczelek i zakładamy nowy króciec z podgrzewaczem i podłączamy nowy wąż, oczywiście całą resztę również
To co łatwiejsze już mamy za sobą ;p, następnie zabieramy się za instalację elektryczna łącznie z podłączeniem do komputera.
Odłączamy akumulator i rozbieramy podszybie kolejność wycieraczki, plastik i dokopujemy się do komputerka. Odłączamy lewą dłuższą kostkę wysuwając blokadę w stronę filtra kabinowego.
Teraz musimy rozebrać kostkę aby dostać się do pinów, w tym celu wyciągamy pierwszą blokadę.
następnie drugą znajdującą sie między przewodami
i wyciągamy czarną kostkę z pinami
musimy przepchnąć przewody do pinu 21 i 22 aby komputer mógł sterować małym i dużym obwodem, bez problemu przebijemy się przez sylikonową uszczelkę a przewody po prostu wciskamy w metalowe piny.
następnie składamy wszystko do kupy i ciągniemy przewody do "wodospadu" pamiętając który jest który gdyż jest to ważne.
Następnym krokiem będzie dokopanie się do puszki bezpieczników we wnętrzu auta i podłączenie przewodu do bezpiecznika nr 34 10A zasilanie przekaźników
teraz musimy doprowadzić wszystkie przewody do puszki z przekaźnikami i podłączamy je zgodnie ze schematem, przewód zasilający akumulator => przekaźniki 10mm2; przekaźniki => świece 2,5mm2
przekaźnik nr 100 steruje dwiema świecami analogicznie 53 jedną, także pin 21 z komputera podpinamy pod przekaźnik 53 a 22 pod 100
zasilanie świec z akumulatora zabezpieczamy bezpiecznikiem 50A pozycja dla tego bezpiecznika jest ostatnia w puszeczce jeżeli takowej nie posiadamy tak jak u mnie, wpiąłem bezpiecznik z obudową od wzmacniacza ;p
Na koniec podłączamy świece
I cieszymy się podgrzewaczem płynu chłodzącego ;p
Przydała by się jeszcze wymiana alternatora na 120A jeżeli ktoś ma u siebie 90A ze względu na to iż komputer załącza podgrzewacz w zależności od obciążenia alternatora jak również wiele razy opisywane na forach nadmuch musi być na przednią szybę i temperatura płynu chłodzącego poniżej jakiejś wartości, w linku log z pracy podgrzewacza kanał 016
http://vaglog.rtnet.pl/buli84_108447.htmlMam nadzieję iż komuś się przyda gdyż nigdzie nie znalazłem manualu z tym zagadnieniem i może też ktoś nie posiada tego podgrzewacza.
[ Dodano: 2012-12-23, 16:01 ]Podam jeszcze do jakich silników jest ten manual AHF; ATD; ALH; ASZ; ASV; ARL; AGR