[1M] Amortyzatory przód / tył

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3224
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: DzieX »

Nie przesadzaj - w V5 masz raptem 15mm niżej i niedużo twardziej. Chyba że ktoś wpakował w nie wcześniej coś innego.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Q
QleQ
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 30 cze 2012, 15:05

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: QleQ »

najwyraźniej ktoś już tam ingerował wcześniej. Ale co ja mam teraz zrobić ?
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: bartek »

przyjedź i pokaż mi to skakanie
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Q
QleQ
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 30 cze 2012, 15:05

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: QleQ »

byłem wczoraj w olsztynie ;p rezultat 4 uderzenia misą na trasie nidzica działdowo ;/ prędkośc 60km/h
Awatar użytkownika
Pendzik
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 28 sie 2011, 07:58

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: Pendzik »

Byłem w czwartek u mechaniora zapytać o wymianę amortyzatorów, a on się spojrzał na mnie jak na kosmitę i pyta w jakim celu. Powiedziałem że auto ma już 184 tys. km a amory są od nowości i już chyba się wysłużyły a on na to że w tych autach bardzo rzadko wymienia się amory ale jak chcę to mi to zrobi. Ja tam mam swoją teorię na ten temat, a Wy co o tym myślicie :?:
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: migacz1981 »

Pendzik, Wyrównaj ciśnienia w kołach i jedź na stacje diagnostyczną,tam sprawdzisz amory i będziesz wiedział czy nadają się czy nie a mechanika z takim podejściem radze zmienić
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
Pendzik
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 28 sie 2011, 07:58

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: Pendzik »

No właśnie wybieram się na stacje diagnostyczną w celu ustawienia zbieżności więc przy okazji sprawdzą mi amory. Co do mechanika, to dobry chłop ale w pewnych kwestiach ma staroświeckie podejście do tematu :-)
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3224
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: DzieX »

migacz1981 pisze:Pendzik, Wyrównaj ciśnienia w kołach i jedź na stacje diagnostyczną,tam sprawdzisz amory i będziesz wiedział czy nadają się czy nie a mechanika z takim podejściem radze zmienić


A ja wręcz przeciwnie. Większość mechaników wymyśla jakieś z dupy powody żeby coś zmienić i na tym zarobić. Ten przynajmniej wiesz, że Ci powie prawdę a nie ściemni żeby zarobić.

Swoją drogą co to za powód??? 184k km to jest wyznacznik zużycia amora? Ja zmieniłem ORYGINAŁY przy 285k km. Po prostu już nie trzymały. Jak Ci auto ucieka z drogi, nie trzyma w zakrętach itp to może faktycznie lepiej wziąć je na kanał i sprawdzić amory. Bo to całe sprawdzenie na maszynie jest o kant dupy potłuc.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
Pendzik
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 28 sie 2011, 07:58

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: Pendzik »

Co do zużycia amorów to również uważam że przebieg nie jest wyznacznikiem przydatności. Wg mnie amory nadają się do wymiany bo już słabo trzymają (zwłaszcza prawy przód i dodatkowo puka na nierównościach).
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: Kitaj »

DzieX pisze:Swoją drogą co to za powód??? 184k km to jest wyznacznik zużycia amora? Ja zmieniłem ORYGINAŁY przy 285k km. Po prostu już nie trzymały. Jak Ci auto ucieka z drogi, nie trzyma w zakrętach itp to może faktycznie lepiej wziąć je na kanał i sprawdzić amory. Bo to całe sprawdzenie na maszynie jest o kant dupy potłuc.


:one:

Jak auto lata po równych drogach jak choćby autostrady to niby jak te amory mają się zużyć ? :)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
ODPOWIEDZ